Gå til innhold

Kan jeg "kreve" fostervannsprøve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vite på oul at hjertet ikke slo helt som det skulle. Jeg får ny ul om noen uker. Men jeg engster meg syk, er svimmel og kaster opp, takler ikke hverdagen. Er redd det med hjertet indikerer kromosonfeil selv om jeg ikke er i den aldersgruppa man får fostervannsprøve.

Anonymous poster hash: 6f48a...67b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel for sent for provosert abort uansett? Det tar jo ca 2 uker å få svar på en fostervannsprøve også, og om du er forbi tiden for ordinær ul har du vel nådd uke 20 alt?

Her i Norge får man bare abort mellom uke 18 og 23 om det er "svært tungtveiende grunner for det" og etter uke 23 får du ikke abort overhodet om det er et levedyktig foster.

Prøv å senke skuldrene, dette får du ikke gjort noe med uansett hvordan du vrir og vender på det. Er det et barn med hjertefeil eller andre utfordringer så må du ta det som det kommer. Det er en av risikoene en tar ved å få barn. Er barnet ønsket og elsket så klarer man det også...

Håper alt ordner seg til det beste.

Anonymous poster hash: 255f1...57a

Anonymous poster hash: 255f1...57a
Skrevet

En hjertefeil vil ikke vises på fostervannsprøve, dersom det hadde vært noen indikatorer på kromosomfeil vill de henvist deg til videre utredning og eventuell fostervannsprøve. Forstår at du er bekymret, men det er jo bra de ikke fant noen andre indikatorer. Bestill en privat ul om du ikke klarer å vente til den dere har fått. Da får du kanskje mer ro.

Anonymous poster hash: dc58c...2e3

Skrevet

Fostervannsprøve er for risikabelt så sent i sv.skapet.

Anonymous poster hash: ea957...cc8

Skrevet

hei!

Det er VELDIG viktig å skille litt her.. det er "vanlig" at barn med kromosomfeil har hjertefeil, men det er ikke dermed sagt at barn med hjertefeil har kromosomfeil!

Vi opplevde også på UL at det var "noe" med hjertet, og fikk fostervannsprøve på oppfølgingsul, dette fordi at de mistenkte at det kunne være noe mer pga hjertets plassering i kroppen. Men prøven var helt fin! Datteren min har en hjertefeil, og er operert.

send meg gjerne en melding om du vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...