Gå til innhold

Valg av barnevogn, hvilken ville dere valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står mellom Emmaljunga Edge Duo, Simo Duovogn og Brio Happy. Hva er deres erfaringer med disse? Hadde i utgangspunktet bestemt meg for Emmaljunga etter å ha lest diverse tester, men synes det  koster drøyt mye så ser også på billigere alternativer. Hva synes dere? 

Anonymous poster hash: a274b...966
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva som helst bortsett fra Emmaljunga! 

Anonymous poster hash: 1d974...3e9
Skrevet

Hvorfor? på grunn av vogna eller merket? :)

Skrevet

Sier det samme som hun over her.

Alt unntatt Emmaljunga, så med disse to alternativene hadde det blitt Brio. 

Skrevet

Pga. vogna.

De er dyre, men ser ut som billig dritt. Og dessuten er de fleste andre vogner jeg har trillet (jobber i barnehage og har 4 barn selv) bedre å trille enn Emmaljunga.

Beste jeg har trillet er Mountain Buggy urban jungle, men det er en trehjuling,da. Av de du nevner ville jeg valgt Brio....Simo er supergode men litt store å ha i bilen.

Skrevet

Vi har Emmaljunga City cross og er kjempefornøyd med den. Det var jo ikke et av alternativene dine da. Vil for øvrig fraråde trehjuling, i hvertfall dersom du skal ta bussen. Har sett en del som har veltet, i tillegg til at det er vanskelig å få den av og på bussen.

Anonymous poster hash: 2fee9...9d5

Skrevet

Pga. vogna.

De er dyre, men ser ut som billig dritt. Og dessuten er de fleste andre vogner jeg har trillet (jobber i barnehage og har 4 barn selv) bedre å trille enn Emmaljunga.

Beste jeg har trillet er Mountain Buggy urban jungle, men det er en trehjuling,da. Av de du nevner ville jeg valgt Brio....Simo er supergode men litt store å ha i bilen.

Ok, takk for tips :) Jeg synes også de er altfor dyre i forhold til hva man får, men helte mot Emmaljunga pga testresultatene jeg har lest. Men jo mer jeg tenker på det jo mindre lyst har jeg til å bruke så mye penger på en vogn, er mye annet som koster også. Jeg har null erfaring på barnevogn, derfor er det godt å høre fra de som faktisk har prøvd litt forskjellig. Men jeg vet jeg vil ha duo\kombivogn og den må ha 4 hjul og tåle litt siden vi bor på bygda, men er mye i byen. Vi kjører også mye bil, så det er greit om den er noenlunde praktisk å få med seg. Nå har jeg funnet Brio-vogna på tilbud så må si det frister med tanke på at prisen er 4000 kr lavere enn Emmaljunga. 

Skrevet

Vi har Emmaljunga City cross og er kjempefornøyd med den. Det var jo ikke et av alternativene dine da. Vil for øvrig fraråde trehjuling, i hvertfall dersom du skal ta bussen. Har sett en del som har veltet, i tillegg til at det er vanskelig å få den av og på bussen.

Har også vurdert denne, men jeg liker ikke understellet i tillegg til at prisen kommer opp på nivå med Egde`n. Trehjuling er uaktuelt, jeg må ha noe stødig og solid som tåler vinterføre og dårlig brøyting :) 

Skrevet

Jeg har hatt 5 emmaljunga og elsker dem alle sammen! Jeg kan ikke forstå at de virker billig, men hver sin smak. Fantastiske vogner og skal ha det igjen

Anonymous poster hash: 1537d...68c

Skrevet

Jeg har hatt 5 emmaljunga og elsker dem alle sammen! Jeg kan ikke forstå at de virker billig, men hver sin smak. Fantastiske vogner og skal ha det igjen

Om du har hatt 5 (!!!) Emmaljungavogner og enda skal ha flere, da lurer jeg på hvorfor du bytter så ofte om du elsker dem ? En kvalitetsvogn er vel ment å vare mer enn til ett barn ?

Anonymous poster hash: 1d596...e5b

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Altså jeg skiter i navnet (beklager språkbruken) :P Det jeg ville valgt er en vogn som passer til behovene mine.

Da er det feks at den må ha/skal være: Mørk i fargen, lett og enkel å kjøre rundt med, enkel å slå sammen og åpne igjen, god fjæring, justerbart håndtak, vognbag som kan taes ut, at den kan snues begge veier, bremser både foran og bak, brede gode hjul som sitter godt og som tåler en tur i snøen, kurv under vogna, at det er fire hjul på den og at de ikke svinger på seg.

Så når man finner vognen som fyller kriteriene man har, da vet man hvilken vogn man skal velge :)

Skrevet

Det er da mye lettere å få en trehjuling inn og ut av kollektivtransport enn en firehuling! Jeg har hatt begge deler og trehjuling er helt klart best å trille. Og du har sett "en del" som har veltet? Jøss, ja det må jeg si! Det må ha vært fyllekjøring det da....

Skrevet

Altså jeg skiter i navnet (beklager språkbruken) :P Det jeg ville valgt er en vogn som passer til behovene mine.

Da er det feks at den må ha/skal være: Mørk i fargen, lett og enkel å kjøre rundt med, enkel å slå sammen og åpne igjen, god fjæring, justerbart håndtak, vognbag som kan taes ut, at den kan snues begge veier, bremser både foran og bak, brede gode hjul som sitter godt og som tåler en tur i snøen, kurv under vogna, at det er fire hjul på den og at de ikke svinger på seg.

Så når man finner vognen som fyller kriteriene man har, da vet man hvilken vogn man skal velge :)

Bare bruk det språket du vil, jeg er fra nord og vant til det meste :P Jeg driter også i navnet, men siden jeg er førstegangs og aldri har kjøpt barnevogn før så blir det at man leter blant de merkene man har hørt om. Kriteriene dine var veldig bra, hvilken vogn har du? Jeg har prøvd å skrive en liste med kriterier, men det er så sykt mange vogner å velge mellom og ikke alltid jeg finner nok informasjon om hver vogn så jeg har på en måte resignert litt og tenker at det letteste er å kjøpe en kombi\duovogn. Det er altfor mange valgalternativer så jeg roter meg bare bort når jeg begynner å lete :) De viktigste kriteriene mine er at den må ha 4 hjul, være god både på vinter og sommerføre, lett å bruke og ha med i bilen og være trygg og god for mini. Jeg synes det er lettere å kikke på kombi\duovogner så jeg slipper å bestille ting i deler osv, men tar gjerne imot tips! :) 

Skrevet

Det er da mye lettere å få en trehjuling inn og ut av kollektivtransport enn en firehuling! Jeg har hatt begge deler og trehjuling er helt klart best å trille. Og du har sett "en del" som har veltet? Jøss, ja det må jeg si! Det må ha vært fyllekjøring det da....

Det er mange som setter fra seg vognen og setter seg i sete, da har jeg sett flere som har veltet. En holdt på å velte med barn i, da tok jeg imot. Også vingler de veldig når man skal balansere på ett hjul av og på bussen. Men kanskje du har hatt en av bedre kvalitet enn de jeg har sett da.

Angående kvalitet på Emmaljunga, vi har brukt vår mye i 3 år og skal ha den til nestemann som kommer til sommeren også. Har hatt den en god del på buss, i bil, på tog og fly i tillegg til mye trilling på forskjellig føre. Veldig stabil og god vogn. Vel verdt prisen.

Skrevet

Hadde nok valgt Simo jeg.

Anonymous poster hash: e828e...2e3
Skrevet

Om du har hatt 5 (!!!) Emmaljungavogner og enda skal ha flere, da lurer jeg på hvorfor du bytter så ofte om du elsker dem ? En kvalitetsvogn er vel ment å vare mer enn til ett barn ?

Anonymous poster hash: 1d596...e5b

For jeg hae totalt vogn dilla og vil prøve de fleste. Har hatt en brio go jeg likte gidt også, men ikke til baby. Jeg liker å bytte på, enkelt og greit

Skrevet

Jeg hadde valgt Brio duo. Vi hadde brio happy duo, veldig fornøyd!

Skrevet

Vi har en Emmaljunga edge duo hjemme og en simo duo i barnehagen, og Emmaljungaen er absolitt best å trille og lettest, og den er mye finere enn simoen. Kjøpte begge brukt, av en eier tidligere, så de har klart seg noen år. Den simoen er tyngre og for stor syns jeg, men har ikke brukt bagdelen, kun sportsdelen. Brio har jeg ingen erfaring med men kunne godt vurdert noe annet enn Emmaljunga om vi må ha en ny vogn.

Anonymous poster hash: 0b8e0...f86

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Bare bruk det språket du vil, jeg er fra nord og vant til det meste :P Jeg driter også i navnet, men siden jeg er førstegangs og aldri har kjøpt barnevogn før så blir det at man leter blant de merkene man har hørt om. Kriteriene dine var veldig bra, hvilken vogn har du? Jeg har prøvd å skrive en liste med kriterier, men det er så sykt mange vogner å velge mellom og ikke alltid jeg finner nok informasjon om hver vogn så jeg har på en måte resignert litt og tenker at det letteste er å kjøpe en kombi\duovogn. Det er altfor mange valgalternativer så jeg roter meg bare bort når jeg begynner å lete :) De viktigste kriteriene mine er at den må ha 4 hjul, være god både på vinter og sommerføre, lett å bruke og ha med i bilen og være trygg og god for mini. Jeg synes det er lettere å kikke på kombi\duovogner så jeg slipper å bestille ting i deler osv, men tar gjerne imot tips! :)

Hehe :D Takk, jeg vet faktisk ikke hvilket merke det er, har aldri sjekket, kjøpte den brukt på finn.no for noen uker siden for 1800 kr :) Men den ser fin og lite brukt ut å fyller alle kriteriene i listen min ;) I tiilegg er det vogn med sportsdel, så når baby er stor nok er det bare å fjerne bagen å rette og ryggen så kan den sitte istedet :D Egentlig fyller den alle kriteriene du nevner her også, så kanskje jeg orker å gå å sjekke etterpå hva slags vogn det er om du ønsker det hehe ;)

Skrevet

Vi er kjempefornøyd med vår brio happy med lufthjul. Enkel vogn å ha med å gjøre, stødig, bra pris, fin i terrenget, og tar ikke altfor mye plass. Ikke tung, lett og styre, og passer derfor godt i byen også. Da vi nylig skulle anskaffe en sovevogn til barnehagen, ble det enda en brio happy gitt :) Nå har vi en med kneleddhåndtak og en med teleskop, hvorav jeg foretrekker førstnevnte.

Anonymous poster hash: bd9db...097

Skrevet

Emmaljunga super viking!

Anonymous poster hash: 4fba2...6bf

Skrevet

Om du vil trille rundt på en oljeplattform velger du Simo.....

Anonymous poster hash: 4fba2...6bf

Skrevet

Lenge leve Mountain Buggy sier nå jeg bare. Fatter ikke folk som gidder å dra rundt på vogner som veier 17kg ++. Vi triller mye i skog, by, og på fjellet om vinteren, funker utmerket overalt. Aldri vært i nærheten av å velte, så skjønner ikke hva folk mener med det en gang.

Anonymous poster hash: fb8eb...56a

Skrevet

Jeg elsket Emmaljunga'n min, men den er veldig kort i ryggen så her måtte den byttes ut når hun var 10 mnd...

Skrevet

Vi kjøpte Simo duo nå sist fordi jeg villet en stor og høy vogn da jeg ikke kjører bil og bruker vogna hele tiden og til alt, handler mat og tar med tøy fra skole og bhg for to barn. Duobaggen er diger og det passet bra da vi fikk baby midt på vinteren så det var god plass til Vognpose og ulltepper. Den tar stor plass i bagasjerommet så klart, men den er jo ikke ofte der i og med at jeg ikke kjører selv. Jeg digger den og har blitt stoppet på gata av folk som synes den er fin. Emmaljunga er også fin, men liker at Simoen er høyere og det er en stødig og god vogn som ser ut som ny ett og et halvt år etter vi kjøpte den. Og den er i bruk hele tiden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...