Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #1 Skrevet 10. april 2015 En liten utblåsning! Jeg er i permisjon med barnet mitt på snart fem mndr. Siden han var en mnd har jeg passet tantebarn gjennomsnittlig to dager i uka. Vi har relativt mange tante/onkelbarn. Spes tre av våre søsken spør ofte om barnepass. Planleggingsdager(som jeg forsåvidt synes er greit), når foreldrene skal på butikken, bare fordi de tenker at barnet kunne hatt godt av en dag fri fra bhg osv er grunnene til at vi passer. Ikke rent sjelden er de over natta også. Vi har i tillegg to skolebarn, er fotballtrener og sitter i FAU. Mao så har vi egentlig mer enn nok med egne barn. Men ettersom jeg "bare" går hjemme blir vi spurt ofte om barna kan være hos oss. Jeg passer gjerne tantebarn, men slik det er nå blir det for ofte! Hvordan si fra? Anonymous poster hash: 8417a...a08
Mammatassar Skrevet 10. april 2015 #2 Skrevet 10. april 2015 Bare si nei neste gang de spør.. De kan jo ikke vite hva du tenker.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #3 Skrevet 10. april 2015 Selvsagt spør de igjen om du sier ja! Hvor mange barn har de selv da, de som spør? Det er fullt lovlig å si nei selv om man "bare" går hjemme, men det er jo ikke så lett... Må bare gjøre deg hard rett og slett! Du kan jo evt spørre dem tilbake om pass til dine eldre barn? Kanskje de forstår det bedre da?? Anonymous poster hash: e9243...2b7
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #4 Skrevet 11. april 2015 "Beklager, men jeg er nødt til å si nei. Jeg er sliten om dagen og føler jeg bruker meg helt opp. Akkurat nå har jeg mer enn nok med å følge opp mine egne barn og kan ikke ta på meg å være barnevakt for andres" Anonymous poster hash: 1f207...119
Superdolly Skrevet 11. april 2015 #5 Skrevet 11. april 2015 "Nei." Det holder. Presser de på for en begrunnelse så ikke gi dem en. Da vil de plukke den fra hverandre og du ender opp med å passe likevel. Er du sliten, sier du? Jammen, du kan ikke være såå sliten, du går jo bare hjemme og lille Kari er jo slett ikke noe bry, hun er jo såå snill og grei og dessuten er hun fryktelig sliten nå og kunne virkelig trenge en fridag fra barnehagen. Vil du absolutt begrunne avslaget, nøy deg med "det passer ikke" eller "beklager, jeg kan ikke". Det kan ingen argumentere mot. Ikke gi noen grunner for hvorfor, bare gjenta som en papegøye.
Gjest deterbaremeg:):) Skrevet 11. april 2015 #7 Skrevet 11. april 2015 Si nei, det passer ikke. Burde ikke være verre. Du kan da ikke ta deres unger fordi de ønsker at ungen deres skal ha en dag fri fra barnehage, mens de selv går på jobb. Makan til frekke folk. Bare du og din mann kan sette grensene her.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #8 Skrevet 11. april 2015 Problemet er nok at hver av søsknene deres ikke ser helheten. Hver enkelt av dem spør kanskje ikke så ofte, men til sammen blir det mye. Si nei om det ikke passer og be gjerne om at dine kan komme til dem også innimellom. Ellers er det jo stor forskjell på å ha en ekstra treåring en helg og å ha besøk av en fetter/kusine som er jevngammel med dine skolebarn i noen timer. Det første er masse ekstra jobb mens det andre blir mer som avlasting her i hvertfall. Anonymous poster hash: 881f8...39d
sug lut Skrevet 11. april 2015 #9 Skrevet 11. april 2015 Det er da bare å si nei. Andres barn er andres ansvar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå