Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #1 Skrevet 10. april 2015 Noen som vet hvor lenge hester fortsetter å vokse? 3 år nå, 150 cm i mh, hoppe. Foreldrene var begge 160 cm, store til å være arabere.. Anonymous poster hash: dfcad...66a
Sint naken biltyv Skrevet 10. april 2015 #2 Skrevet 10. april 2015 De vokser til de er fem ca. Men saktere og saktere. Noen vokser enda litt lenger. Du kan regne ut hvor stor den ca blir
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #3 Skrevet 10. april 2015 De vokser til de er fem ca. Men saktere og saktere. Noen vokser enda litt lenger. Du kan regne ut hvor stor den ca blir Hvordan regner jeg ut det da? Finnes det en formel? Mener å huske noe om alder, mh, cm rundt pipa.. Anonymous poster hash: dfcad...66a
DaenerysStorm Skrevet 10. april 2015 #4 Skrevet 10. april 2015 Arabere har vel en tendens til å plutselig strekke seg litt rundt 4års-alder? Uansett er det ikke gitt at hesten din blir så stor selv om foreldrene er det
Sint naken biltyv Skrevet 10. april 2015 #5 Skrevet 10. april 2015 De vokser til de er fem ca. Men saktere og saktere. Noen vokser enda litt lenger. Du kan regne ut hvor stor den ca blir Hvordan regner jeg ut det da? Finnes det en formel? Mener å huske noe om alder, mh, cm rundt pipa.. Anonymous poster hash: dfcad...66a Sånn. Skal visst funke. Har stemt på mine i alle år
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #6 Skrevet 10. april 2015 Arabere har vel en tendens til å plutselig strekke seg litt rundt 4års-alder? Uansett er det ikke gitt at hesten din blir så stor selv om foreldrene er det Husker ikke, jeg har hatt noen før men det er mange år siden. Tenker også at siden foreldrene er litt i overkant høye til araber å være så er det kanske mer sannsynelig at hun blir litt lavere enn like høy. Anonymous poster hash: dfcad...66a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #7 Skrevet 10. april 2015 De vokser til de er fem ca. Men saktere og saktere. Noen vokser enda litt lenger. Du kan regne ut hvor stor den ca blirHvordan regner jeg ut det da? Finnes det en formel? Mener å huske noe om alder, mh, cm rundt pipa.. Anonymous poster hash: dfcad...66a Sånn. Skal visst funke. Har stemt på mine i alle år Aha, det må jeg teste ut. Takk:) Anonymous poster hash: dfcad...66a
Sint naken biltyv Skrevet 10. april 2015 #8 Skrevet 10. april 2015 Arabere har vel en tendens til å plutselig strekke seg litt rundt 4års-alder? Uansett er det ikke gitt at hesten din blir så stor selv om foreldrene er det Husker ikke, jeg har hatt noen før men det er mange år siden. Tenker også at siden foreldrene er litt i overkant høye til araber å være så er det kanske mer sannsynelig at hun blir litt lavere enn like høy. Anonymous poster hash: dfcad...66a Men det er jo genetisk. Hesten bryr seg jo ikke om at rasen ofte er lavere. Av erfaring vil jeg tro den blir ca som mor.
DaenerysStorm Skrevet 10. april 2015 #9 Skrevet 10. april 2015 Arabere har vel en tendens til å plutselig strekke seg litt rundt 4års-alder? Uansett er det ikke gitt at hesten din blir så stor selv om foreldrene er det Husker ikke, jeg har hatt noen før men det er mange år siden. Tenker også at siden foreldrene er litt i overkant høye til araber å være så er det kanske mer sannsynelig at hun blir litt lavere enn like høy. Anonymous poster hash: dfcad...66a Men det er jo genetisk. Hesten bryr seg jo ikke om at rasen ofte er lavere. Av erfaring vil jeg tro den blir ca som mor. Ja, men genetisk kan besteforeldrene være 140 mens oldeforeldrene er 160 Min hest er høyere enn både mor og far, mest sannsynlig fra bestefaren
Sint naken biltyv Skrevet 10. april 2015 #10 Skrevet 10. april 2015 Arabere har vel en tendens til å plutselig strekke seg litt rundt 4års-alder? Uansett er det ikke gitt at hesten din blir så stor selv om foreldrene er det Husker ikke, jeg har hatt noen før men det er mange år siden. Tenker også at siden foreldrene er litt i overkant høye til araber å være så er det kanske mer sannsynelig at hun blir litt lavere enn like høy. Anonymous poster hash: dfcad...66a Men det er jo genetisk. Hesten bryr seg jo ikke om at rasen ofte er lavere. Av erfaring vil jeg tro den blir ca som mor. Ja, men genetisk kan besteforeldrene være 140 mens oldeforeldrene er 160 Min hest er høyere enn både mor og far, mest sannsynlig fra bestefaren Ja men nå sa hi at hesten er en hoppe og av erfaring mener jeg at hopper gjerne blir ca som mor om de har far som er minst like stor som mor eller større. Altså araberhester.
DaenerysStorm Skrevet 11. april 2015 #11 Skrevet 11. april 2015 Arabere har vel en tendens til å plutselig strekke seg litt rundt 4års-alder? Uansett er det ikke gitt at hesten din blir så stor selv om foreldrene er det Husker ikke, jeg har hatt noen før men det er mange år siden. Tenker også at siden foreldrene er litt i overkant høye til araber å være så er det kanske mer sannsynelig at hun blir litt lavere enn like høy. Anonymous poster hash: dfcad...66a Men det er jo genetisk. Hesten bryr seg jo ikke om at rasen ofte er lavere. Av erfaring vil jeg tro den blir ca som mor.Ja, men genetisk kan besteforeldrene være 140 mens oldeforeldrene er 160 Min hest er høyere enn både mor og far, mest sannsynlig fra bestefaren Ja men nå sa hi at hesten er en hoppe og av erfaring mener jeg at hopper gjerne blir ca som mor om de har far som er minst like stor som mor eller større. Altså araberhester. Rase spiller ikke akkurat så mye inn når det kommer til om de blir høyere, lavere eller like høye...
Sint naken biltyv Skrevet 11. april 2015 #12 Skrevet 11. april 2015 Arabere har vel en tendens til å plutselig strekke seg litt rundt 4års-alder? Uansett er det ikke gitt at hesten din blir så stor selv om foreldrene er det Husker ikke, jeg har hatt noen før men det er mange år siden. Tenker også at siden foreldrene er litt i overkant høye til araber å være så er det kanske mer sannsynelig at hun blir litt lavere enn like høy. Anonymous poster hash: dfcad...66a Men det er jo genetisk. Hesten bryr seg jo ikke om at rasen ofte er lavere. Av erfaring vil jeg tro den blir ca som mor.Ja, men genetisk kan besteforeldrene være 140 mens oldeforeldrene er 160 Min hest er høyere enn både mor og far, mest sannsynlig fra bestefaren Ja men nå sa hi at hesten er en hoppe og av erfaring mener jeg at hopper gjerne blir ca som mor om de har far som er minst like stor som mor eller større. Altså araberhester. Rase spiller ikke akkurat så mye inn når det kommer til om de blir høyere, lavere eller like høye...Jo... Det har en del å si
DaenerysStorm Skrevet 12. april 2015 #13 Skrevet 12. april 2015 Arabere har vel en tendens til å plutselig strekke seg litt rundt 4års-alder? Uansett er det ikke gitt at hesten din blir så stor selv om foreldrene er det Husker ikke, jeg har hatt noen før men det er mange år siden. Tenker også at siden foreldrene er litt i overkant høye til araber å være så er det kanske mer sannsynelig at hun blir litt lavere enn like høy. Anonymous poster hash: dfcad...66a Men det er jo genetisk. Hesten bryr seg jo ikke om at rasen ofte er lavere. Av erfaring vil jeg tro den blir ca som mor.Ja, men genetisk kan besteforeldrene være 140 mens oldeforeldrene er 160 Min hest er høyere enn både mor og far, mest sannsynlig fra bestefaren Ja men nå sa hi at hesten er en hoppe og av erfaring mener jeg at hopper gjerne blir ca som mor om de har far som er minst like stor som mor eller større. Altså araberhester.Rase spiller ikke akkurat så mye inn når det kommer til om de blir høyere, lavere eller like høye...Jo... Det har en del å si Skulle vært med en "som mor" bak der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå