Gå til innhold

Dere som har peiling på hest?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor lenge hester fortsetter å vokse? 3 år nå, 150 cm i mh, hoppe. Foreldrene var begge 160 cm, store til å være arabere..



Anonymous poster hash: dfcad...66a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vokser til de er fem ca. Men saktere og saktere. Noen vokser enda litt lenger. Du kan regne ut hvor stor den ca blir

Skrevet

De vokser til de er fem ca. Men saktere og saktere. Noen vokser enda litt lenger. Du kan regne ut hvor stor den ca blir

Hvordan regner jeg ut det da? Finnes det en formel?:) Mener å huske noe om alder, mh, cm rundt pipa..

 

Anonymous poster hash: dfcad...66a

Skrevet

Arabere har vel en tendens til å plutselig strekke seg litt rundt 4års-alder? Uansett er det ikke gitt at hesten din blir så stor selv om foreldrene er det :)

Skrevet

 

 

De vokser til de er fem ca. Men saktere og saktere. Noen vokser enda litt lenger. Du kan regne ut hvor stor den ca blir

Hvordan regner jeg ut det da? Finnes det en formel?:) Mener å huske noe om alder, mh, cm rundt pipa..

 

Anonymous poster hash: dfcad...66a

Sånn. Skal visst funke. Har stemt på mine i alle år

post-853442-53768_thumb.jpg

Skrevet

Arabere har vel en tendens til å plutselig strekke seg litt rundt 4års-alder? Uansett er det ikke gitt at hesten din blir så stor selv om foreldrene er det :)

Husker ikke, jeg har hatt noen før men det er mange år siden. Tenker også at siden foreldrene er litt i overkant høye til araber å være så er det kanske mer sannsynelig at hun blir litt lavere enn like høy.

 

Anonymous poster hash: dfcad...66a

Skrevet

 

 

De vokser til de er fem ca. Men saktere og saktere. Noen vokser enda litt lenger. Du kan regne ut hvor stor den ca blir

Hvordan regner jeg ut det da? Finnes det en formel? :) Mener å huske noe om alder, mh, cm rundt pipa..

 

Anonymous poster hash: dfcad...66a

Sånn. Skal visst funke. Har stemt på mine i alle år

 

Aha, det må jeg teste ut. Takk:)

 

Anonymous poster hash: dfcad...66a

Skrevet

 

 

Arabere har vel en tendens til å plutselig strekke seg litt rundt 4års-alder? Uansett er det ikke gitt at hesten din blir så stor selv om foreldrene er det :)

Husker ikke, jeg har hatt noen før men det er mange år siden. Tenker også at siden foreldrene er litt i overkant høye til araber å være så er det kanske mer sannsynelig at hun blir litt lavere enn like høy.

 

Anonymous poster hash: dfcad...66a

Men det er jo genetisk. Hesten bryr seg jo ikke om at rasen ofte er lavere. Av erfaring vil jeg tro den blir ca som mor.
Skrevet

 

 

Arabere har vel en tendens til å plutselig strekke seg litt rundt 4års-alder? Uansett er det ikke gitt at hesten din blir så stor selv om foreldrene er det :)

Husker ikke, jeg har hatt noen før men det er mange år siden. Tenker også at siden foreldrene er litt i overkant høye til araber å være så er det kanske mer sannsynelig at hun blir litt lavere enn like høy.

 

Anonymous poster hash: dfcad...66a

Men det er jo genetisk. Hesten bryr seg jo ikke om at rasen ofte er lavere. Av erfaring vil jeg tro den blir ca som mor.

 

Ja, men genetisk kan besteforeldrene være 140 mens oldeforeldrene er 160 ;) Min hest er høyere enn både mor og far, mest sannsynlig fra bestefaren :)

Skrevet

 

 

 

 

Arabere har vel en tendens til å plutselig strekke seg litt rundt 4års-alder? Uansett er det ikke gitt at hesten din blir så stor selv om foreldrene er det :)

Husker ikke, jeg har hatt noen før men det er mange år siden. Tenker også at siden foreldrene er litt i overkant høye til araber å være så er det kanske mer sannsynelig at hun blir litt lavere enn like høy.

 

Anonymous poster hash: dfcad...66a

Men det er jo genetisk. Hesten bryr seg jo ikke om at rasen ofte er lavere. Av erfaring vil jeg tro den blir ca som mor.

Ja, men genetisk kan besteforeldrene være 140 mens oldeforeldrene er 160 ;) Min hest er høyere enn både mor og far, mest sannsynlig fra bestefaren :)
Ja men nå sa hi at hesten er en hoppe og av erfaring mener jeg at hopper gjerne blir ca som mor om de har far som er minst like stor som mor eller større. Altså araberhester.
Skrevet

 

 

 

 

Arabere har vel en tendens til å plutselig strekke seg litt rundt 4års-alder? Uansett er det ikke gitt at hesten din blir så stor selv om foreldrene er det :)

Husker ikke, jeg har hatt noen før men det er mange år siden. Tenker også at siden foreldrene er litt i overkant høye til araber å være så er det kanske mer sannsynelig at hun blir litt lavere enn like høy.

 

Anonymous poster hash: dfcad...66a

Men det er jo genetisk. Hesten bryr seg jo ikke om at rasen ofte er lavere. Av erfaring vil jeg tro den blir ca som mor.
Ja, men genetisk kan besteforeldrene være 140 mens oldeforeldrene er 160 ;) Min hest er høyere enn både mor og far, mest sannsynlig fra bestefaren :)
Ja men nå sa hi at hesten er en hoppe og av erfaring mener jeg at hopper gjerne blir ca som mor om de har far som er minst like stor som mor eller større. Altså araberhester.

 

Rase spiller ikke akkurat så mye inn når det kommer til om de blir høyere, lavere eller like høye...

Skrevet

 

 

 

 

 

 

Arabere har vel en tendens til å plutselig strekke seg litt rundt 4års-alder? Uansett er det ikke gitt at hesten din blir så stor selv om foreldrene er det :)

Husker ikke, jeg har hatt noen før men det er mange år siden. Tenker også at siden foreldrene er litt i overkant høye til araber å være så er det kanske mer sannsynelig at hun blir litt lavere enn like høy.

 

Anonymous poster hash: dfcad...66a

Men det er jo genetisk. Hesten bryr seg jo ikke om at rasen ofte er lavere. Av erfaring vil jeg tro den blir ca som mor.
Ja, men genetisk kan besteforeldrene være 140 mens oldeforeldrene er 160 ;) Min hest er høyere enn både mor og far, mest sannsynlig fra bestefaren :)
Ja men nå sa hi at hesten er en hoppe og av erfaring mener jeg at hopper gjerne blir ca som mor om de har far som er minst like stor som mor eller større. Altså araberhester.

Rase spiller ikke akkurat så mye inn når det kommer til om de blir høyere, lavere eller like høye...
Jo... Det har en del å si
Skrevet

 

 

 

 

 

 

Arabere har vel en tendens til å plutselig strekke seg litt rundt 4års-alder? Uansett er det ikke gitt at hesten din blir så stor selv om foreldrene er det :)

Husker ikke, jeg har hatt noen før men det er mange år siden. Tenker også at siden foreldrene er litt i overkant høye til araber å være så er det kanske mer sannsynelig at hun blir litt lavere enn like høy.

 

Anonymous poster hash: dfcad...66a

Men det er jo genetisk. Hesten bryr seg jo ikke om at rasen ofte er lavere. Av erfaring vil jeg tro den blir ca som mor.
Ja, men genetisk kan besteforeldrene være 140 mens oldeforeldrene er 160 ;) Min hest er høyere enn både mor og far, mest sannsynlig fra bestefaren :)
Ja men nå sa hi at hesten er en hoppe og av erfaring mener jeg at hopper gjerne blir ca som mor om de har far som er minst like stor som mor eller større. Altså araberhester.
Rase spiller ikke akkurat så mye inn når det kommer til om de blir høyere, lavere eller like høye...
Jo... Det har en del å si

 

Skulle vært med en "som mor" bak der... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...