Gå til innhold

17 åring og innetid? Når dere vet hvor de er

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helgene, hva sier dere? 

Jeg har en tenåringsdatter som brått har begynt å få ett mer selvstendig liv. Fra å ha vært en innegris, med en kjæreste på samme alder som også var innegris. De var sammen i helgene da, men han sov gjerne over her, eller hun hos han , og de sovnet vel 22.00...  

Hun nå møtt en 21 åring. Har hilst på han, men vet ikke så mye om han.

Han bor ikke langt fra oss. Jeg kjenner ikke foreldrene, men huset er pent ( har såklart ingen betydning sånn egentlig, jeg er ikke så korttenkt=) ) Men jeg skjønner jo at dette er stas. Kul bil, eldre venner o.l.

Min datter er meget fornuftig. Har gode karakterer, jobber ved siden av skolen. Jeg har ingen grunn til å mistro henne på noen måte. Vi har et nært forhold, og jeg innbiller meg at hun forteller med det meste (noen ganger litt for mye)...=)   

Men når hun da er ute med han da, når bør hun være hjemme. Jeg sa 0200 en kveld i påsken. Da holdt mannen min( hennes stefar) på å dåne. Han mente det var alt for sent, og at jeg gamblet med henne. (han satt oppe til hun kom hjem ) Han mente 24.00. Så neste kveld sa jeg 00.30 da... Jeg "vet" jo hvor hun er.Men som min mann sier, jeg aner jo ikke noe om venner feks. Alkohol, stoff,,,  øhhh.. noen erfarne mødre her????  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en femåring, så jeg har ingen råd å komme med. Men jeg digger at mannen din bryr seg😁👍

Skrevet

Har virkelig 17 åringer innetid?

Anonymous poster hash: 61c1d...d63

Skrevet

Jeg har en femåring, så jeg har ingen råd å komme med. Men jeg digger at mannen din bryr seg

he he... Han bryr seg litt for mye til tider... hehehe

Skrevet

Har virkelig 17 åringer innetid?

Anonymous poster hash: 61c1d...d63

eeee ja???? Det kunne ikke falt meg inn å bare lagt meg, å ikke visst om hun kom hjem? Mener du det seriøst?

Skrevet

Stefar overreagerer etter min mening. Selvfølgelig skal hun ikke drive rundt til sen morgen, men er jenta moden, reflektert og til å stole på ellers, er det neppe noen fare med å slippe opp på innetiden.

Her har jeg igjen en 17 åring hjemme etter å ha oppdratt fire eldre ungdommer. Jenta vår har faktisk ikke innetid, for vi stoler på at hun tar gjennomtenkte valg og kommer hjem når det er nødvendig. Jenta vår er veldig reflektert og har bla tatt et standpunkt om ikke å drikke alkohol. Det får hun selvfølgelig noe pes for fra jevnaldrende, men dette gjør også at vi er mer avslappet med innetiden. Vi vet at vi kan stole på henne og at hun ringer hvis det skulle være nødvendig. Nå er det svært sjelden hun er ute på fest el, så det er sjelden jeg ligger lenge søvnløs.

Vi har gitt alle våre ungdommer tillit, og det har vi fått igjen for ved at ungdommene har holdt reglene og tatt kontakt hvis de har trengt dette. Selvfølgelig har de ikke vært bare glansbilder, men det har vi snakket gjennom, og så har det vært over.

Vår datter har også en venn på 21. Han har vi møtt og "grillet" og vi stoler fullt og helt på denne unge mannen.

Jeg tenker at så lenge du kjenner jenta di godt og stoler på henne, så skal hun få tillit til å være ute uten strenge innetider. 

Skrevet

Nei det hadde jeg ikke vært bekymret for. Ingen "innetid" for vår fornuftige og selvstendige datter her.

Skrevet

Hva om hun er med å bestemmer tid hun vil komme hjem? Tid syns hun det er passe å komme? Hvor lenge blir hun ute? Dere kan jo si at dere gjerne vil vite tid hun kommer, og at hun må komme da, hvis ikke så blir det strengere innetider, for dere skal tross alt opp om morgenen, og ikke sitte oppe hele natta å vente på henne.. men hun kan bestemme tid selv.

Anonymous poster hash: 3877d...648
Skrevet

Stefar overreagerer etter min mening. Selvfølgelig skal hun ikke drive rundt til sen morgen, men er jenta moden, reflektert og til å stole på ellers, er det neppe noen fare med å slippe opp på innetiden.

Her har jeg igjen en 17 åring hjemme etter å ha oppdratt fire eldre ungdommer. Jenta vår har faktisk ikke innetid, for vi stoler på at hun tar gjennomtenkte valg og kommer hjem når det er nødvendig. Jenta vår er veldig reflektert og har bla tatt et standpunkt om ikke å drikke alkohol. Det får hun selvfølgelig noe pes for fra jevnaldrende, men dette gjør også at vi er mer avslappet med innetiden. Vi vet at vi kan stole på henne og at hun ringer hvis det skulle være nødvendig. Nå er det svært sjelden hun er ute på fest el, så det er sjelden jeg ligger lenge søvnløs.

Vi har gitt alle våre ungdommer tillit, og det har vi fått igjen for ved at ungdommene har holdt reglene og tatt kontakt hvis de har trengt dette. Selvfølgelig har de ikke vært bare glansbilder, men det har vi snakket gjennom, og så har det vært over.

Vår datter har også en venn på 21. Han har vi møtt og "grillet" og vi stoler fullt og helt på denne unge mannen.

Jeg tenker at så lenge du kjenner jenta di godt og stoler på henne, så skal hun få tillit til å være ute uten strenge innetider. 

Takk=)  Jeg føler at jeg ikke kan legge meg uten at jeg vet hun er hjemme altså... huff... men jo, jeg stoler på henne , det gjør jeg. Men min tillitt hjelper ikke dersom det skjer henne noe

Skrevet

Har jenter på 17 & 20 har egentlig ikke hatt noen innetid. Helt trygg på dem og på vennene deres. Kjekk ungdom :)

(20åringen var vel selvsagt, men hun har jo vært yngre også ;) )

Anonymous poster hash: dd6f4...b92

Skrevet

Nei det hadde jeg ikke vært bekymret for. Ingen "innetid" for vår fornuftige og selvstendige datter her.

hmmm kanskje vi er for strenge da=)

Skrevet

Har jenter på 17 & 20 har egentlig ikke hatt noen innetid. Helt trygg på dem og på vennene deres. Kjekk ungdom :)

(20åringen var vel selvsagt, men hun har jo vært yngre også ;) )Anonymous poster hash: dd6f4...b92

...de har kommet uoppfordret mellom 23-02/03, alt etter hvor/hva de har gjort :) som regel 24-01

Skrevet

kanskje jeg som er på jordet her da.. Men legger dere dere før de er hjemme??? Hva hvis det skulle skjedd noe.. =(  

Skrevet

kanskje jeg som er på jordet her da.. Men legger dere dere før de er hjemme??? Hva hvis det skulle skjedd noe.. =(  

(20åringen var vel selvsagt, men hun har jo vært yngre også ;) )Anonymous poster hash: dd6f4...b92

...de har kommet uoppfordret mellom 23-02/03, alt etter hvor/hva de har gjort :) som regel 24-01

ja, da hadde du jo kontroll uten grenser=)

Skrevet

ja, da hadde du jo kontroll uten grenser=)

jeg tror nemlig ikke hun hadde vært hjemme før 4-5 dersom hun fikk styre det selv... hun er forelska=)

Skrevet

Jeg synes en 17åring godt kan ha innetid. 01-0130 synes jeg er absolutt max. Hun er jo ikke myndig enda.

Skrevet

Takk=)  Jeg føler at jeg ikke kan legge meg uten at jeg vet hun er hjemme altså... huff... men jo, jeg stoler på henne , det gjør jeg. Men min tillitt hjelper ikke dersom det skjer henne noe

Akkurat tanken på at det skal skje ungdommen noe, legger man vel aldri helt bort, om de er ute på dagtid eller natterstid. Men jeg måtte legge av meg angsten da jeg hadde tre ungdommer som fartet ute på scooter samtidig. Hadde jeg ikke gjort dette hadde jeg blitt syk. Og så prøver jeg å tenke slik at det er like stor sjanse for at noe skal skje kl 2300 som kl 0100. Eller på vei til skolen for den saks skyld.

Jeg legger meg, men litt på ank og med mobilen i senga. Når jeg hører scooteren sovner jeg helt.

Faktisk er jeg mer bekymret nå som eldstedatteren min er dagventendes, enn jeg er når 17 åringen er ute på besøk.

Skrevet

Jeg sover jo med telefonen ved siden av. Regner jo med at jeg våkner om hun trenger meg. Skjønner ikke hva forskjell det gjør om jeg sitter oppe. Jeg har små barn i tillegg, så må nok sove om natta:) Det har funket fint med alle mine 3 store...

Skrevet

Hva om hun er med å bestemmer tid hun vil komme hjem? Tid syns hun det er passe å komme? Hvor lenge blir hun ute? Dere kan jo si at dere gjerne vil vite tid hun kommer, og at hun må komme da, hvis ikke så blir det strengere innetider, for dere skal tross alt opp om morgenen, og ikke sitte oppe hele natta å vente på henne.. men hun kan bestemme tid selv.

Anonymous poster hash: 3877d...648

Hun synes nok 3 er passe... hehe... Hun hadde sittet ute i bilen til gutten hos sin far til kl 04.00. Faren sov da, det klarer jo ikke jeg. H

Skrevet

Der der er kjempevanskelig. Min datter er 17, og har en kjæreste på samme alder. Hun er iblant hos han hele helgene, og for å være ærlig har jeg fint lite kontroll på hva de driver med. De er begge fornuftige da, så jeg er egentlig ikke så bekymret.

Men så kommer jeg til å tenke på når jeg var på den alderen..... 😬

Anonymous poster hash: ef692...9ea

Skrevet

17år og innetid? Når jeg var 17 ( for ikke så veldig mange år siden) bodde jeg på hybel og styrte meg selv... Når jeg var hjemme måtte jeg legge fra meg klokken på badet, slik at mine foreldre viste at jeg var kommet hjem. Aner ikke om de sto opp på natten for å sjekke eller først sjekket på når de sto opp.

En 17 åring er snart myndig og kan bestemme alt selv. Flytte til andre siden av jorden! Påtide å la de få prøve seg litt på egenhold. Ansvar for seg selv under oppsyn!

Anonymous poster hash: ad96a...1a5

Skrevet

Jeg sover jo med telefonen ved siden av. Regner jo med at jeg våkner om hun trenger meg. Skjønner ikke hva forskjell det gjør om jeg sitter oppe. Jeg har små barn i tillegg, så må nok sove om natta:) Det har funket fint med alle mine 3 store...

Jeg tenker på om det skjer noe som gjør at hun ikke kan ta kontakt =(  forstår du ikke kan sitte oppe 

Skrevet

Jeg synes en 17åring godt kan ha innetid. 01-0130 synes jeg er absolutt max. Hun er jo ikke myndig enda.

phu, noen som er litt enig her og da. hehe... =)

Skrevet (endret)

Så lenge du er hjemme og er istand til å kjøre for å hente/ta vare på hvis noe skulle skje, ser jeg ikke at det er noe problem å legge seg. Skjer det noe så skjer det uavhengig av om du er våken eller sover/slumrer.

Endret av HvittHus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...