Gå til innhold

Barn/fødsel nr 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg begynner å grue meg skikkelig. Redd for alt som kan gå galt. Gruer meg fryktelig til både smerter og alskens mulige komplikasjoner.

Noen som har to eller flere som vil dele deres opplevelse av fødsel nr 2? Lettere, vondere?

Jeg vil ha sannheten. ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Mye lettere fødsel! Det var en overgang å plutselig ha to, slet med dårlig samvittighet overfor største, men det gikk seg til ;)

Skrevet

Nr 2 gikk lett og kjapt.

Hadde rier i ca 4 timer og pressrier 10 min så var snuppa ute :)

Skrevet

Gikk lettere, og uten komplikasjoner selv om han ble født 1 mnd for tidlig. Første fødsel tok ca 4 timer (15 t fra første murring) og endte med vakuum, andre fødsel var unnagjort på 2,5 fra første murring :) Nr 3 var ute etter 45 min med økende smerte, også uten komplikasjoner :)

Skrevet

Jeg grua meg mye mer til 2. fødsel.

Men den gikk på under 2 timer mot 22 timer første gang. Hadde stålkontroll med nr 2. Visste liksom hva jeg gikk til. Selv om nr to var på over 4000g mot 3000 med første så var nr 2 mye bedre. Hadde ikke smertelindring med noen av de.

Men var like vondt begge gangene. Men er jo klart at det blir forskjell når det skiller 20 timer med smerter 😞

Men er nok en stor fordel at man har vært igjennom det en gang før.

Bruk erfaringene dine så vil det sikkert oppleves bedre selv om det sikkert er like vondt.

Anonymous poster hash: a2342...54d

Skrevet

Andre fødsel var bedre, fordi jeg kastet ikke opp i 20 timer, som jeg gjorde første gang. Ble også veldig dårlig første gang, med 40 i feber, stort blodtap, besvimte og lå til overvåkning etterpå. Utover dette var fødslene ganske like, men jeg brukte en time lenger andre gang, og det overrasket meg.

Jeg gruet meg voldsomt til første fødsel. På grensen til angst. Men det gikk tross alt bra. Andre gang streifet ikke fødselen meg en eneste gang. Det er fakta.

Skrevet

Første fødsel 27 timer. Andre fødsel 5 timer. Som en drøm sammenlignet med første

Anonymous poster hash: 360b1...3c0

Skrevet

Jeg venter også nr 2, og gruer meg til ny fødsel! Men krysser fingrene for at det vil bli lettere denne gangen! :) Det er vel sjeldent det blir værre med nr 2?

Skrevet

Jævlig vondt. Men mye lettere. Klarte meg overraskende nok uten epidural, brukte kun lystgass. Raskere og bedre. Oppe og hoppet en kort tid etter. Ingen sting. Etterriene var verst, men helt overkommelige.

Anonymous poster hash: 16e71...4a0

Skrevet

Andre fødsel var lang, vond og jævlig. Gruet meg mye mer også. Mer redd for å dø og slikt pga jeg hadde en hjemme. Uff, blir litt dårlig bare jeg tenker på fødsel nr to. Ble heldigvis keisersnitt med tredje

Skrevet

Nr 2 var mye mye lettere! Håper på det samme nå med nr 3 :)

Anonymous poster hash: 6a843...ca3
Skrevet

Første fødsel var rask men jævlig vond og skummel, følte meg ikke forbrett og hadde ikke fått samtale med jordmor på om fødsel og opphold på føden. Andre fødsel gruet jeg meg veldig til. Var så ille at jeg ikke fikk sove på natten fordi jeg gruet meg. Andre fødsel var mye enklere og kom meg mye raskere etter fødsel. Egentlig var fødsel nr to en kjempefin opplevelse:) håper jeg en dag kan oppleve å få et barn til!:)

Skrevet

Mye lettere! Fødselen var kortere, slapp å bli klipt/revne og slapp dermed også de vonde stingene fra første fødsel :) Veldig fin fødsel :) Tredje enda kortere og lettere.

Skrevet

Verre for min del. Styrtfødsel, jeg kasta opp å måtte ligge på overvåkning etterpå pga stort blodtap.

Anonymous poster hash: 55f46...159

Skrevet

Tusen takk for at dere deler erfaringer! Jeg ser at majoriteten har en langt bedre fødselsopplevelse andre gangen. Det lover bra. Mulig jeg er selektiv i hva jeg leser her.. hehehe :P

Gleder meg til å møte bølla og ser frem til å fortelle dere at alt gikk så fint!

Skrevet

Første fødsel 19 timer,andre fødsel 5 timer og tredje fødsel 2 timer. Enklere fødsel for hver gang og hadde lett valgt fødsel nr tre igjen :)

Anonymous poster hash: 6c48a...543

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...