Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #1 Skrevet 10. april 2015 Er det noen av dere snille damer som vet hva som må til for å gjøre dette? Må jeg ha dampfunksjon på ovnen? Hvordan ser det merket ut? Anonymous poster hash: f45c5...c50
Rubella Skrevet 10. april 2015 #2 Skrevet 10. april 2015 Nei, trengs ikke noe fancy greier. Jeg har bare en ovn med over- og undervarme. Setter den på 50 grader. Resultatet blir alltid kjempebra. Går fortere enn å heve vanlig, og det vokser mye mer enn ellers.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #3 Skrevet 10. april 2015 Nei, trengs ikke noe fancy greier. Jeg har bare en ovn med over- og undervarme. Setter den på 50 grader. Resultatet blir alltid kjempebra. Går fortere enn å heve vanlig, og det vokser mye mer enn ellers. Det samme gjør jeg. MEN: Jeg slår av varmen før jeg setter inn baksten. Altså, varme opp ovnen til 50 grader, slå av varmen, inn med baksten. Fungerer fint. Huk å dekke til så baksten ikke blir tørr på overflaten. Det beste stedet å heve bakst er egentlig i oppvaskmaskinen, når den nettopp er tømt. Da er den både varm og fuktig, ideelle forhold for gjærsopp. I oppvaskmaskinen skal baksten/deigen ikke dekkes til. Anonymous poster hash: d738c...b4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå