Gå til innhold

Heve bakst i ovnen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere snille damer som vet hva som må til for å gjøre dette? Må jeg ha dampfunksjon på ovnen? Hvordan ser det merket ut?:P

 

Anonymous poster hash: f45c5...c50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, trengs ikke noe fancy greier. Jeg har bare en ovn med over- og undervarme. Setter den på 50 grader. Resultatet blir alltid kjempebra. Går fortere enn å heve vanlig, og det vokser mye mer enn ellers.

Skrevet

Nei, trengs ikke noe fancy greier. Jeg har bare en ovn med over- og undervarme. Setter den på 50 grader. Resultatet blir alltid kjempebra. Går fortere enn å heve vanlig, og det vokser mye mer enn ellers.

 

Det samme gjør jeg. MEN: Jeg slår av varmen før jeg setter inn baksten. Altså, varme opp ovnen til 50 grader, slå av varmen, inn med baksten. Fungerer fint. Huk å dekke til så baksten ikke blir tørr på overflaten. 

 

Det beste stedet å heve bakst er egentlig i oppvaskmaskinen, når den nettopp er tømt. Da er den både varm og fuktig, ideelle forhold for gjærsopp. I oppvaskmaskinen skal baksten/deigen ikke dekkes til.

 

Anonymous poster hash: d738c...b4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...