Gå til innhold

Ulønnet permisjon - noen erfaringer?


Tyras

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tenkt å ta ut ulønnet permisjon i ca.1 år slik som loven viser til at man har krav på. Problemet er at jeg gruer meg ihjel til å melde ifra om dette til arbeidsgiveren min. Jeg hadde kun jobbet ca.1 år før jeg ble gravid og det er en liten bedrift jeg er ansatt i.

Så, burde jeg gå med dårlig samvittighet for at jeg skal være borte ennå et år utover det som er vanlig? Har en liten en på noen mnd nå.

Tenker å varsle om dette så fort som mulig for å gjøre det greiest for arbeidsgiver, men tenker det er lettest å gjøre dette over mail (redd for å se reaksjonen).

 

Noen som har vært borti dette og hvordan formulerte dere dere i varselbrevet?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 6 mnd i ulønnet permisjon. Jeg vet at de ønsker meg tilbake på jobben, men ville ikke tilbake i jobb før barnet var minst 1,5 år. Jeg tror de fleste arbeidsgivere har forståelse for at man prioriterer barnet sitt, og husk, det er sikkert noen i din stilling for deg allerede som bare blir glad for et år ekstra, så er ikke sikkert det er så ille for arbeidsgiver som du tenker



Anonymous poster hash: 02449...d30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp det jeg også tenker. Ønsker at barnet skal være større før det begynner i bhg og vil ikke benytte meg av dagmamma. Godt å høre andre også tar det valget da:) ser ikke så mange som gjør det. Hvordan varslet du om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er heldige :) Jeg har ikke rett til foreldrepenger og må ut i jobb igjen når babyen er veldig liten. Føles ikke bra, men sånn er det når jeg ikke har jobbet nok og ikke har fått lagt opp nok penger. Heldigvis tar far ut permisjon da. Bare et lite hjertesukk fra en som er litt misunnelig på dere som kan være hjemme med barna så lenge ;)



Anonymous poster hash: fa7b0...32f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

 

Jeg er 6 mnd i ulønnet permisjon. Jeg vet at de ønsker meg tilbake på jobben, men ville ikke tilbake i jobb før barnet var minst 1,5 år. Jeg tror de fleste arbeidsgivere har forståelse for at man prioriterer barnet sitt, og husk, det er sikkert noen i din stilling for deg allerede som bare blir glad for et år ekstra, så er ikke sikkert det er så ille for arbeidsgiver som du tenker

 

Anonymous poster hash: 02449...d30

 

Hej,

Jeg tenker lite som du og. Att jeg vill ha utlønnet permission.

Men får man ingen løn då? Eller hur fungerar det?

Jeg vill ikke seta min bebis I barnehage for tidligt men det er ju lite oekonomiskt att gå hemma utan pengar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å ta hvertfall 6mnd ekstra ulønnet. Tenkte å søke om dette når jeg er i perm, så slipper jeg å ta det ansikt til ansikt;)

Vårt barn blir født på høsten, så vi har ikke krav på barnehage fra ett år uansett.

 

Anonymous poster hash: 04150...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg er 6 mnd i ulønnet permisjon. Jeg vet at de ønsker meg tilbake på jobben, men ville ikke tilbake i jobb før barnet var minst 1,5 år. Jeg tror de fleste arbeidsgivere har forståelse for at man prioriterer barnet sitt, og husk, det er sikkert noen i din stilling for deg allerede som bare blir glad for et år ekstra, så er ikke sikkert det er så ille for arbeidsgiver som du tenker

Anonymous poster hash: 02449...d30

 

Hej,

Jeg tenker lite som du og. Att jeg vill ha utlønnet permission.

Men får man ingen løn då? Eller hur fungerar det?

Jeg vill ikke seta min bebis I barnehage for tidligt men det er ju lite oekonomiskt att gå hemma utan pengar.

Ulønnet er uten lønn ja. Ingen stønader i ulønnet permisjon,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får kontantstøtte fra barnet er ett år, så det kan jo hjelpe litt..

Jeg valgte å ha et år i ulønnet permisjon, og var så (u)heldig å bli gravid igjen ila denne tiden, slik at jeg ikke fikk opptjent rettighet til foreldrepenger.. Kun engangsstønad. Så akkurat det var ikke veldig økonomisk :)

 

Anonymous poster hash: 27339...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...