Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #1 Skrevet 10. april 2015 Vi har boliglån i Dnb på ca 65% av boligens verdi og har nominell rente på 3,25%. Min far mener dette er for høyt i dagens rentenivå og at jeg bør be om rente ned mot 2,9%. Må innrømme at jeg ikke har helt greie på dette og er dårlig på å ta initiativ til kontakt med banken. Hva slags rente har dere på lånet? Anonymous poster hash: 986c6...cc0
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #2 Skrevet 10. april 2015 Vi har lån på 4,4 millioner og rente på 2,8 i Nordea. Anonymous poster hash: bc248...cd5
LeTwinsA Skrevet 10. april 2015 #3 Skrevet 10. april 2015 Hvor gammel er du??? Du må forhandle rente jente! Jeg har 2, 7 hos dnb.... og jeg har ikke i nærheten av 65 % av boligens verdi, mer 85 % vil jeg tro! Grunnen til at jeg spør er fordi vi fikk 2. 7 fordi mannen min er under 34 år. Uansett så kan du fylle i lånesøknader hos ulike banker på nett, men ring gjerne banken din og spør om lavere rente først Etterpå sjekker du forsikringene dine ....
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #4 Skrevet 10. april 2015 Vi har lån på 4,4 millioner og rente på 2,8 i Nordea. Anonymous poster hash: bc248...cd5 Takk for svar! Vi har lån på 2,15 mill og boligen har en verdi på ca 3,4 mill, så har jo god trygghet i bolig! HI Anonymous poster hash: 986c6...cc0
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #5 Skrevet 10. april 2015 Hvor gammel er du??? Du må forhandle rente jente! Jeg har 2, 7 hos dnb.... og jeg har ikke i nærheten av 65 % av boligens verdi, mer 85 % vil jeg tro! Grunnen til at jeg spør er fordi vi fikk 2. 7 fordi mannen min er under 34 år. Uansett så kan du fylle i lånesøknader hos ulike banker på nett, men ring gjerne banken din og spør om lavere rente først Etterpå sjekker du forsikringene dine .... Jeg er 40 år og mannen 38 så er nok forbi ungdomsbetingelser vi! Har skrevet en e-post til kontaktpersonen min i banken nå så får vi se om jeg får positivt svar! HI Anonymous poster hash: 986c6...cc0
LeTwinsA Skrevet 10. april 2015 #6 Skrevet 10. april 2015 Hvor gammel er du??? Du må forhandle rente jente! Jeg har 2, 7 hos dnb.... og jeg har ikke i nærheten av 65 % av boligens verdi, mer 85 % vil jeg tro! Grunnen til at jeg spør er fordi vi fikk 2. 7 fordi mannen min er under 34 år. Uansett så kan du fylle i lånesøknader hos ulike banker på nett, men ring gjerne banken din og spør om lavere rente først Etterpå sjekker du forsikringene dine .... Jeg er 40 år og mannen 38 så er nok forbi ungdomsbetingelser vi! Har skrevet en e-post til kontaktpersonen min i banken nå så får vi se om jeg får positivt svar! HI Anonymous poster hash: 986c6...cc0 Ok da er nok det toget kjørt, men dere bør få 2.9 ellers bytter dere bank! skandiabanken er bra!
LeTwinsA Skrevet 10. april 2015 #7 Skrevet 10. april 2015 Hvor gammel er du??? Du må forhandle rente jente! Jeg har 2, 7 hos dnb.... og jeg har ikke i nærheten av 65 % av boligens verdi, mer 85 % vil jeg tro! Grunnen til at jeg spør er fordi vi fikk 2. 7 fordi mannen min er under 34 år. Uansett så kan du fylle i lånesøknader hos ulike banker på nett, men ring gjerne banken din og spør om lavere rente først Etterpå sjekker du forsikringene dine .... Jeg er 40 år og mannen 38 så er nok forbi ungdomsbetingelser vi! Har skrevet en e-post til kontaktpersonen min i banken nå så får vi se om jeg får positivt svar! HI Anonymous poster hash: 986c6...cc0 Ok da er nok det toget kjørt, men dere bør få 2.9 ellers bytter dere bank! skandiabanken er bra! https://skandiabanken.no/lan/boliglan/
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #8 Skrevet 10. april 2015 Mitt lån er på rett over 40% av boligens verdi, og jeg fikk en rente på 3,4% når jeg tok kontakt med banken. Flere sa til meg at jeg burde hatt en rente nede på to-tallet, gjerne en hel prosent mindre enn det jeg fikk, men når jeg sjekket lånekalkulatorer rundt på nettet ga de ca samme rente som jeg fikk av banken min. Tør derfor heller ikke ta kontakt med dem igjen for å spør om å få enda lavere... Ble satt ned fra en rente på nesten 5% da. Forstår ikke hvordan folk som har myyye mer i lån enn hva jeg har får så billige renter... Virker som om jo mer man har i lån, jo billigere renter er det. Anonymous poster hash: 856a2...bc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå