Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #1 Skrevet 9. april 2015 Tenker å kjøpe skrivepult til rommet, men sitter barna deres der å gjør leksene sine? Anonymous poster hash: efbab...e34
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #2 Skrevet 9. april 2015 Noen ganger sitter de der, men som regel gjør de leksene på kjøkkenet. Anonymous poster hash: f50d6...bf7
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #3 Skrevet 9. april 2015 De sitter enten ved kjøkkenbordet eller spisebordet stort sett. Tror nesten aldri de gjør lekser på rommene sine, det må i så fall være når det er digitale lekser (lage PP-presentasjoner osv), men selv da foretrekker de å gjøre dem nede is tuen/på kjøkkenet. Eldstemann går i 7. klasse nå. Alle skolebarna mine har pult, men de bruker den bare når de tegner, har PC'en sin oppå der og lignende. Anonymous poster hash: 993af...cef
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #4 Skrevet 9. april 2015 På kjøkenbordet, jeg sitter som regel sammen med dem. Hender seg de gjør litt i leksehjelpen på skolen også. Anonymous poster hash: fa5dd...d54
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #5 Skrevet 9. april 2015 Har tre skolebarn, 2.klasse, 5.klasse og 8.klasse, alle gjør lekser på rommet sitt. Anonymous poster hash: 4f788...063
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #6 Skrevet 9. april 2015 På kjøkken - eller stuebordet. Pulten på rommet er fylt med så mye annet (selv om det er ryddig), men hun elsker å tegne og drive med formingsaktiviteter så hun har alt hun trenger til det på pulten oppe. Minsten skal på skolen til høsten og han fikk en pult på rommet i fjor. Mulig det ikke trengs likevel gitt! Selv satt jeg ofte på rommet mitt å gjorde lekser, men det var med på ungdomsskolen og oppover. Anonymous poster hash: 761fb...216
skinnfilla Skrevet 9. april 2015 #8 Skrevet 9. april 2015 Stort sett ved kjøkkenbordet, noen ganger i stua. Skrivepulten på rommet blir brukt til tegning, lage ting, perle osv
Honningmelon Skrevet 9. april 2015 #9 Skrevet 9. april 2015 3. klassingen gjør alltid lekser på kjøkkenet. 11-åringen gjør lekser på rommet stort sett. Noen ganger på kjøkkenet.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #10 Skrevet 9. april 2015 Spisebordet! :-) Anonymous poster hash: 31c90...3e1
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #11 Skrevet 9. april 2015 Har tre skolebarn, 2.klasse, 5.klasse og 8.klasse, alle gjør lekser på rommet sitt. Anonymous poster hash: 4f788...063 Går du mellom rommene for å se til dem da? Jeg synes det er så praktisk å ha dem rundt bordet, for da er jeg lett tilgjengelig hvis de vil ha hjelp, kan stoppe dem i tide dersom jeg ser at de skal til å gjøre noe feil, høre dem i gloser osv, samt at alle småskolebarn skal vel(?) lese høyt for mor/far i minst 5-10 minutter hver dag. Anonymous poster hash: 993af...cef
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. april 2015 #12 Skrevet 9. april 2015 De sitter ved kjøkkenbordet når det er lekser der de skriver eller gjør oppgaver. Da sitter jeg med dem. Begge har leselekser hver dag, da får de lese i stua. De går i 4. og 2. klasse
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #13 Skrevet 9. april 2015 Kommer an på både barnet og hjemmesituasjonen vil jeg tro. Jeg var veldig selvstendig og gjorde leksene alene, likte best å sitte på rommet siden jeg hadde 3 småsøsken som bråkte og forstyrret mye. Samt at mamma var mye alene med oss (pappa ukependlet), og hadde litt for lett for å be meg om å hjelpe til med småting hele tiden dersom jeg var tilgjengelig. Anonymous poster hash: f4c60...851
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. april 2015 #14 Skrevet 9. april 2015 Spisestua. de har rom i etasjen over så det er enklest sånn.
Mandala Skrevet 10. april 2015 #15 Skrevet 10. april 2015 Helst på rommene sine. De er så mange så for at de skal få konsentrert seg er det best å skille dem litt. To av dem trenger hjelp, tre av dem er mer selvstendige og trenger bare hjelp en sjelden gang. Så det blir ikke så mye flying.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #16 Skrevet 10. april 2015 På kjøkkenet. 7 og 11 år. Eldste trenger mye støtte. Anonymous poster hash: 26b3b...f1e
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #17 Skrevet 10. april 2015 Stort sett ved kjøkkenbordet. Noen ganger sitter eller ligger de i sofaen eller senga eller på gulvet og gjør leselekser. Anonymous poster hash: 46940...2d0
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #18 Skrevet 10. april 2015 Spisebordet på stua. Anonymous poster hash: fa604...44b
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #20 Skrevet 10. april 2015 Spisebordet. Pulten på rommet har stått ubrukt i alle år. Anonymous poster hash: b7b18...ee6
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #21 Skrevet 10. april 2015 5. Klassingen sitter ved kjøkkenbordet, 7. Klassingen sitter på rommet. Skrivepultene er ofte i bruk. Vi har kjøpt to pulter hver til dem som utgjør en laaaang pult! Det er senga og pulten som blir mest brukt på rommet. Pulten har nå plass til både pc og lekser på en gang. Ofte sitter de der med prosjektarbeid da flere får god plass. De tegner, pusler osv. 7. Klassingen syns det er frustrerende å ikke få jobbe i fred på kjøkkenet. Mas fra lillebror, høytlesning osv. Anonymous poster hash: f051a...f4e
Anonym bruker Skrevet 10. april 2015 #22 Skrevet 10. april 2015 Kjøkkenbordet forløpig (mens jeg lager middag og hjelper til litt samtidig). Førsteklassing Har forøvrig to arbeidsplasser på sitt lille rom. Det for at hun og en venninne kan sitte der sammen for å holde på med ting. Regner med at lekselesingen blir flyttet dit etterhvert som hun blir større. Det er noe hun velger selv etterhvert. Enn så lenge er det greit å ha et blikk på hva hun gjør. Anonymous poster hash: aa974...60f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå