Gå til innhold

Klage på naboene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har naboer (over meg), som jeg synes bråker veldig mye til tider (dvs. flere dager i uka). De har barn, og det er helt greit at de bråker litt, men jeg synes det blir mye når de løper og hopper rundt i flere timer, så det skrangler i glasser i glassene her nede. De er sjelden ute til tross for at det er fin hage her, og får sjelden tilsnakk for bråk før mor tydeligvis får nok og begynner å skrike at "nå må de for faen se til å roe seg!" Når barna ikke er der bråker ofte de voksne. Høy musikk, flyr mye ut og inn og smeller veldig med døra. For så å komme hjem klokken 4 på natta og dundre opp trappa, snakke høylytt i gangen og videre opp i leiligheten. Har sagt ifra til de flere ganger, men får som regel bare dritt tilbake. Burde jeg tåle dette bråket, som de mener er helt normalt, eller kan jeg klage til huseieren? Jeg planlegger å flytte ut pga dette da jeg får barn i oktober. Men føler det blir litt feil at JEG må flytte fordi DE bråker.

Meninger? Er jeg kjip?

Anonymous poster hash: 643c9...baf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

'så det skrangler i glassene' skulle det være. :)

Skrevet

Bråk fra barna kan man tåle, men høylytt kjefting, støy på natta, smelling med dørene osv. er ikke ok. Når man velger å bosette seg nært andre så tar man hensyn

Anonymous poster hash: ce960...9df

Skrevet

At barn bråker må man jo tåle en del av. Men alt det andre er ikke så greit.

Skrevet

Ja, det er jeg enig i. Men jeg, og de fleste jeg kjenner lærte at de ikke skal løpe inne. Og det lærer de også barna sine. Og jeg mener man burde ha fått inn det innen man er 8-9 år.

Skrevet

Det enkleste er nok å flytte. MEN du kan jo ta det opp med huseier. Tviler imidlertid på at det vil hjelpe. Det du beskriver er ikke noe jeg umiddelbart tror er utkastelsesgrunn ihht husleieloven.

Anonymous poster hash: f85f2...df7
Gjest Antarctica
Skrevet

Festinga er kanskje det. Å vekke folk kl 4 med roping og fyll er ikke OK.

• 4 uker senere...
Skrevet

Bortsett fra det med festingen så føler jeg du snakker om meg og mine barn... Hjelp... Sorry hvis vi bråker til tider. Det er så lytt her og huset er så gammelt at det knirker og rister så veldig selv om vi går vanlig.

Og jeg er sliten alenemamma og klikker litt på ungene i blant. Sorrysorry...

Anonymous poster hash: efdf1...448

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...