Gå til innhold

Er dette riktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

To personer er kjærster. Den ene disponerer bil som tilhører den andre partens foreldre mens de er sammen. Den som disponerte bilen har betalt en sum til eieren hver mnd. for forsikring,årsavgift ol. Drivstoff har selvsagt den som disponerte bilen betalt hele tiden. Eieren til tider har brukt bilen og levert den tilbake med tom tank selv om den var så og si full når eieren satte seg bak rattet.

Forholdet tar slutt og den som disponerte bilen leverer den tilbake. Den andre parten fikser ikke at forholdet tar slutt og lager masse bråk om alt mulig tull. Etter noen uker får vedk. selv lappen og får bilen av sine foreldre.

Nå mener vedk. at den som disponerte bilen skal betale 10 000 kr for en service. Noe det aldri har vært avtalt.

Det tikker konstant inn sms fra vedk.. Blir vedk. blokkert sendes det sms fra andres mobiler så da nytter ikke det.

Den som disponerte bilen har vært dum nok til å bruke alle sine penger på sin tidligere kjærste og fordi denne er et "luksusdyr" har det vært dyrt. Når dette tas opp i konflikten om servicen så er det vist sånn det skal være i følge den tidligere kjærsten.

Hva gjør man?

Anonymous poster hash: 8a09a...ec6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får hemmelig nummer.

Anonymous poster hash: 20d1b...8fd

Skrevet

Så lenge det ikke finnes noen avtale om at en service skal betales av disponenten, skal denne heller ikke betale. Personen har levert fra seg bilen (uten skader, regner jeg med), og er derfor fri fra alle senere heftelser. Finner eieren derimot skader som er forårsaket av disponenten (utenom vanlig slitasje), kan denne kreve erstatning (med mindre annet er avtalt).

Hva en tidligere kjæreste har fått eller ikke fått, har ingenting med saken å gjøre. Dette er en sak mellom disponent og eier.

Anonymous poster hash: fbd47...318

Skrevet

Takk for svar.

Da vet jeg at jeg innerst helt på jordet med meningene mine i denne saken.

Anonymous poster hash: 8a09a...ec6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...