Gå til innhold

Hvordan håndtere at mannen lyver til meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et voksent par med to små barn som stort sett har det bra. I går ringte han meg og sa det var et møte med jobben ikveld så han ble sen hjem. Ok, tenkte jeg, alltid litt stress med ettermiddag og legging av barn alene,men går selvsagt greit.

Så kom han hjem og oppførte seg snodig, jeg spurte om han hadde røyka hasj eller hva? Han gjør det iblant, jeg liker det ikke men han er voksen og må få bestemme selv, så lenge det ikke går ut over barna. Nei sa han, jeg sa at han var så rar, virker veldig som du har røyka. Han sa nei igjen, så meg rett inn i øynene og sa det er sikkert bare at jeg er sliten du merker, jeg har ikke røyka.

Uansett, det ga ingen mening for meg at han var SÅ rar av litt lang dag på jobben så jeg pressa han litt mer, begynte nesten å lure på om det var slag eller noe for han var så rar og nekta så bestemt for å ha røyka. Men til slutt innrømte han alt.

Nå føler jeg meg helt tom, føler jeg ikke kan stole på noe han sier når han lyver om en sånn bagatell bare for å unngå "kjeft". Det er ikke akkuratførste gangen han lyver til meg heller...

Anonymous poster hash: 88ffd...167

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da går du fra han.

Anonymous poster hash: 47437...79d

Skrevet

Vi er et voksent par med to små barn som stort sett har det bra. I går ringte han meg og sa det var et møte med jobben ikveld så han ble sen hjem. Ok, tenkte jeg, alltid litt stress med ettermiddag og legging av barn alene,men går selvsagt greit.

Så kom han hjem og oppførte seg snodig, jeg spurte om han hadde røyka hasj eller hva? Han gjør det iblant, jeg liker det ikke men han er voksen og må få bestemme selv, så lenge det ikke går ut over barna. Nei sa han, jeg sa at han var så rar, virker veldig som du har røyka. Han sa nei igjen, så meg rett inn i øynene og sa det er sikkert bare at jeg er sliten du merker, jeg har ikke røyka.

Uansett, det ga ingen mening for meg at han var SÅ rar av litt lang dag på jobben så jeg pressa han litt mer, begynte nesten å lure på om det var slag eller noe for han var så rar og nekta så bestemt for å ha røyka. Men til slutt innrømte han alt.

Nå føler jeg meg helt tom, føler jeg ikke kan stole på noe han sier når han lyver om en sånn bagatell bare for å unngå "kjeft". Det er ikke akkuratførste gangen han lyver til meg heller...

Alle mine alarmklokker ringer!

Bestill time på fvk til parsamtale. Når han lyver på det viset til deg er det ting som må jobbes med. Du skal kunne ha tillit til ham, dere skal kunne stole på hverandre. Få hjelp utefra. Dere har en familie dere skal ha til å fungere.

Ikke aksepter at han lyver for deg. Det er respektløst over for deg og det er et skråplan. Lyver han først om en ting er det enklere også å lyve om andre ting en annen gang.

Stor klem og de beste ønsker fra meg.

Skrevet

Da går du fra han.

Vi har to små barn, da kan jeg ikke bare gå. Hadde vi ikke hatt barn hadde jeg gått på flekken.

Skrevet

Alle mine alarmklokker ringer!

Bestill time på fvk til parsamtale. Når han lyver på det viset til deg er det ting som må jobbes med. Du skal kunne ha tillit til ham, dere skal kunne stole på hverandre. Få hjelp utefra. Dere har en familie dere skal ha til å fungere.

Ikke aksepter at han lyver for deg. Det er respektløst over for deg og det er et skråplan. Lyver han først om en ting er det enklere også å lyve om andre ting en annen gang.

Stor klem og de beste ønsker fra meg.

Takk, han er veldig lei for det men det er han jo hver gang han lyver.. Har løyet om utroskap og økonomi tidligere + andre bagateller, men en stund siden sist nå. Evt bare blitt flinkere til å skjule ting, hva vet jeg :-( kanskje på tide med fvk ja....

Gjest Antarctica
Skrevet

Juging er dessverre deal-breaker for meg. Det er synonymt med at forholdet er over.

Skrevet

Da går du fra han.

Vi har to små barn, da kan jeg ikke bare gå. Hadde vi ikke hatt barn hadde jeg gått på flekken.

En mann som kommer ruset hjem (på ulovlige narkotiske stoffer) og lyver er ikke en god familiemann og far!

Hadde vært kroken på døra her.

Anonymous poster hash: 7595f...776

Skrevet

Er han lei seg fordi han lyver eller at han blir tatt i løgn?

Skrevet

Hmmm...

Han bruker hasj, og lyver om det.

Han vil heller bruke hasj enn å være sammen med barna sine/deg.

Han har vært utro, og løyet om det.

Han har drevet med økonomisk utroskap og løyet om det.

En skikkelig prins med andre ord. Han kommer sikkert ikke til å gjøre noen av disse tingene igjen, inkludert å lyve.

#sarcasm

Anonymous poster hash: 0b127...045

Skrevet

Er han lei seg fordi han lyver eller at han blir tatt i løgn?

Det er det da, han innrømmet det jo bare fordi han skjønte at han var avslørt tror jeg.. Og hadde det ikke vært for at tegnene på rus hadde vært så tydelige hadde han kommet unna med løgnen også - han var ekstremt overbevisende og tydelig på at han ikke hadde gjort det, derfor jeg begynte å lure på om det kunne være slag eller noe som gjorde ham så rar. Som igjen fører meg tilbake til det evinnelige spørsmålet: Hva annet er det den mannen lyver om!?!?! :-(

Skrevet

Da går du fra han.

Jepp. Dere er åpenbart ikke to voksne i dette forholdet.

Anonymous poster hash: f2d9c...afe

Skrevet
Takk, han er veldig lei for det men det er han jo hver gang han lyver.. Har løyet om utroskap og økonomi tidligere + andre bagateller, men en stund siden sist nå. Evt bare blitt flinkere til å skjule ting, hva vet jeg :-( kanskje på tide med fvk ja....

Stoff hadde vært en dealbreaker for meg. En mann som tydeligvis også er utro og lyver om økonomi og andre ting......

Jeg tror det første du må gjøre er å finne ut hvor grensen din går, HI.

Hvor mye har du egentlig tenkt å godta fra denne mannen?

Slik han oppfører seg og tydeligvis har gjort over tid så eier denne mannen ikke et snev av respekt for deg. Heller ikke for familien sin.

Jeg hadde nok gått. Men hvis du skal fortsette så er fvk første stopp så raskt som mulig. Jeg hadde også krevd urinprøver tre ganger i uken i laaang tid fremover...

Anonymous poster hash: a683e...09f

Skrevet

Jeg tar vanligvis ikke lett på skilsmisse (er skilsmissebarn selv og syntes det var et helvete). Men løgn er som nevnt over dealbreaker. Det er ingenting å bygge videre på. Å prøve å fortsette et forhold der mannen lyver gjentatte ganger og fortsetter å lyve, det blir som å prøve å bygge hus på falleferdig grunnmur. Det kan godt hende du får huset opp å stå, men det kan rase sammen når som helst.

Anonymous poster hash: f2d9c...afe

Skrevet

Jeg synes det er trist og samtidig veldig tankevekkende å se hvor mange som sier jeg bør gå. Jeg sa det til ham forrige gang dette skjedde at jeg vurderte å gå. Men han mener jeg er overdramatisk, at dette er bagateller som ikke er verdt å splitte familien for.

Og så er han en ekstremt kjærlig og tilstedeværende pappa for ungene våre, de er så små også og jeg føler virkelig at jeg svikter dem om jeg går nå - jeg skulle jo hatt styrken til å gå for ti år siden, første gang jeg tok han i løgn... Slik de opplever ham er han jo perfekt...

Skrevet

Du har tatt ham i utroskap. Du har tatt ham i økonomisk utroskap. Du har tatt ham i å misbruke narkotika. Han lyver om alt sammen. Når du konfronterer ham med dette beskylder han deg for å være overdramatisk og blåse opp bagateller.

Jeg hadde ikke greid å opprettholde varme følelser for en mann som hadde så lite respekt og omsorg for meg.

Skrevet

Det hadde jeg ikke funnet meg i , rett og slett.

Løgn er ikke noe jeg tolererer i det hele tatt.

Om min mann hadde røkt hasj, vært utro både fysisk og økonomisk og attpåtil jugd om det, ja da måtte han nok ha funnet seg et annet sted å bo.

Skrevet

Jeg synes det er trist og samtidig veldig tankevekkende å se hvor mange som sier jeg bør gå. Jeg sa det til ham forrige gang dette skjedde at jeg vurderte å gå. Men han mener jeg er overdramatisk, at dette er bagateller som ikke er verdt å splitte familien for.

Og så er han en ekstremt kjærlig og tilstedeværende pappa for ungene våre, de er så små også og jeg føler virkelig at jeg svikter dem om jeg går nå - jeg skulle jo hatt styrken til å gå for ti år siden, første gang jeg tok han i løgn... Slik de opplever ham er han jo perfekt...

Han er en kjærlig pappa som doper seg...

Han er en kjærlig pappa som er utro mot mammaen..

En kjærlig pappa som lyver...

En kjærlig pappa som har null respekt for mammaen, som sier hun hauser opp småting og er hysterisk når hun tar opp ting som er viktig for henne...

Jeg vet ikke jeg, ikke akkurat et godt eksempel for barna eller? 

Anonymous poster hash: 7595f...776

Skrevet

Jeg håper for all del ikke denne mannen kjørte bil fra hvor enn han tok denne jointen. Jeg ønsker ikke risikere mine barns liv (og mitt eget for den saks skyld) for at en person ønsker å ruse seg, men tør ikke sture seg inne i "snekkerbua" for å gjøre det, i fare for at kona skal oppdage ham! 

Uansett så virker denne mannen som søppel på flere områder. Jeg skjønner ikke at du gidder.

Anonymous poster hash: 8d63e...841
Skrevet

Du kan da ikke la han være hjemme i huset med barn når han er ruset! Be han sove borte og bestill time på fvk!

Gjest Antarctica
Skrevet

Og så er han en ekstremt kjærlig og tilstedeværende pappa for ungene våre, de er så små også og jeg føler virkelig at jeg svikter dem om jeg går nå - jeg skulle jo hatt styrken til å gå for ti år siden, første gang jeg tok han i løgn... Slik de opplever ham er han jo perfekt...Anonymous poster hash: 88ffd...167

Tror vel du svikter dem mer om du IKKE går nå, men heller venter til de er 13-14 og har sett pappa ruset litt for mange ganger, hørt pappa love ting som var løgn litt for mange ganger, gått på litt for mange skuffelser... Går du nå, og gir dem en "deltidspappa" er det fortsatt en knøttliten sjanse for at de skal vokse opp med fornemmelsen av at det å være sammen med pappa er ren idyll - rett og slett fordi den tidsflaten han blir satt til å ha dem, er så liten at de ikke konfronteres med de dårlige sidene hans.

Skrevet

Unnskyld meg, men hva slags mor er du som lar mannen til dine barn røyke hasj? Herregud. Like kraftig feil med deg som det er med han spør du meg.

Anonymous poster hash: dec34...bc3
Gjest Antarctica
Skrevet

Unnskyld meg, men hva slags mor er du som lar mannen til dine barn røyke hasj? Herregud. Like kraftig feil med deg som det er med han spør du meg. Anonymous poster hash: dec34...bc3

"Lar"?

Hun er kona hans, ikke mora hans. Han er voksen og tar egne valg. Dårlige valg, men de er ikke hennes, de er hans. Kvinner har ikke automatisk ansvar for andre bare fordi de er kvinner...

Skrevet

Hasjrøykingen hadde jeg kunnet leve med hvis det bare var en gang i blant - jeg bor i et annet land der det er relativt vanlig og jeg synes faktisk ikke det er verdens undergang (selv om jeg ikke gjøre det selv). Lyvingen derimot hadde vært vanskelig å svelge...

Anonymous poster hash: ec25a...10d
Skrevet (endret)

Nei han er ikke voksen. Er du voksen er du ansvarlig og en mann som ruser seg på ulovlige stoffer er ikke ansvarlig. Hva om han blir tatt? Da blir dere meldt til bv og det er ikke akkurat gøy.

Hvordan kommer han seg hjem etter å ha røyka? Kjører han bil? Det er i mine øyne en utilgivelig feil.

Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

Dere har fått meg til å våkne - og takk for det! Jeg har levd med dette som normaltilstand i så mange år nå at jeg ikke lenger ser på det som noe spesielt. Jeg hadde ærlig talt forventet å få minst like mange svar om at jeg var hysterisk som hisset meg opp over en slik bagatell, han innrømmet det jo til slutt, og det har jo ingen betydning osv osv slik han ville sagt...

Til hans forsvar er det å røyke hasj noe han gjør sjelden, det ville aldri falt han inn å kjøre etter å ha røyka (vi bor i by og bruker ikke bil til daglig heller) og han er bare litt skravlete på en usammenhengende måte når han har røyka, ikke noe ubehagelig på noe vis. Men det holder jo ikke allikevel...

Takk, nå blir det fvk neste for oss så får vi se hvor vi tar det derfra!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...