Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #1 Skrevet 9. april 2015 Jenta mi på 4 år har hatt feber I sju dager. Var til lege på fjerde dagen. Legen konkluderte med virus, ettersom hun har vært skikkelig forkjølet og ikke har hun vondt noe sted. I går kveld hadde hun fortsatt 39 i feber. Akkurat nå tørket jeg henne etter at hun hadde tisset (hun pleier å tørke seg selv), og da ble det helt oransje på papiret. Hun sier hun ikke har vondt. Husker når eldste var liten og brukte bleier, da hadde han vært syk i mange dager og det var masse oransje i bleia. Legen sa det var utskillelse av urater. Kan dette skje med større barn, eller er det blod? Og kvalifiserer dette til en tur på legevakta, eller vente til i morgen hos fastlegen? Nå ble jeg usikker. Anonymous poster hash: d7f61...438
2trollunger Skrevet 9. april 2015 #2 Skrevet 9. april 2015 Kan hun være dehydrert? Ring legevakten og spør der! Tryggere enn svarene du kanskje får her inne.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #3 Skrevet 9. april 2015 Aner ikke hva det er, men jeg husker at jeg hadde det en gang da jeg var liten (kanskje 10 år). Jeg var ikke syk, ingen smerter eller noen form for problemer. Det skjedde en gang, og aldri igjen.. Anonymous poster hash: 108ff...bea
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #4 Skrevet 9. april 2015 Ble litt i tvil nå om det kommer i fra skjeden eller rumpa. Har tisset to-tre ganger etter dette og har da ikke vært noe oransje på papiret. Men, hun var nettopp på do og bæsjet, og da var det litt oransje på papiret igjen. Er så oransje at det ikke ser ut som bæsj, men lurer på om det kommer i fra rumpa. Hun har imidlertid vært feberfri i dag da. Og i form. Eneste jeg reagerte på var at hun ba om å få legge seg. Det skjer aldri. Men, altså ingen feber. Ta en tur til legen med tanke på den oransje fargen, eller se det ann? Anonymous poster hash: d7f61...438
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #5 Skrevet 9. april 2015 Du burde ringt legekontoret når du så det tidligere i dag... Ellers hadde jeg vel sett an til i morgen nå som feberen har sluppet taket. Er du fortsatt i tvil da så hadde jeg ringt før helgen. Anonymous poster hash: 3efea...0f1
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #6 Skrevet 9. april 2015 Det kan være urinveisinfeksjon. Anonymous poster hash: cf3b3...656
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #7 Skrevet 9. april 2015 Dette er kanskje helt rart, men jeg gikk på noen slankepiller en gang og da kom det ut noe oransje... kan det være noe fordøyelsesgreier?? Ikke kimse av langvarig feber, iallfall. Bare å ringe Tror jeg, da. Anonymous poster hash: 8fe36...62f
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #8 Skrevet 9. april 2015 Grunnen til at jeg ikke ringte legen da jeg oppdaget det var fordi tlf til legekontoret hadde stengt for dagen. Så ikke på det som så akutt at vi hadde behov for å dra på legevakta. Ettersom hun hverken har vondt eller feber. Avføringen var forresten normal i konsistens. Den så ikke oransje ut nede i doen i allefall. Får ta en tlf til legen i morgen. Anonymous poster hash: d7f61...438
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå