Gå til innhold

121 cm og 26 kg - for tung?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter alle overvekt hos barn trådene må jeg spørre om hva dere synes om mitt barn som er 121 cm og 26 kg. For tung eller passe?

Anonymous poster hash: 77475...696

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på kjønn og aldre. En jente på 4 år vil regnes som overvektig, mens en jente på 11 vil være normalvektig med den høyden og den vekten.

Anonymous poster hash: b61af...38e
Skrevet

Høres litt tung ut..... min er 120 cm og 20 kg. Han er slank, men normal.

Anonymous poster hash: 6fa85...d11
Skrevet

Høres ganske tung ut. Mitt barn som veier 26-27 kg er 133 cm lang og helt passelig. Datteren min på 113 cm veier 20,5 kg, og hun er litt tung i forhold til lengden sin, men bare litt. Jeg vil tro barnet ditt er lett overvektig med mindre det har unormalt mye muskler eller bred kroppsbygning for alderen.

Anonymous poster hash: c3931...020
Skrevet

Min seksåring er 120 og veier 25 med klær. For tung ja, men ikke feit. Tung benbygning, men bittelitt for mye mage. Ser jo det. HS har sagt hun er i øvre sjikt for normalvekt, så bør vel ikke øke i vekt mer nå. 

Anonymous poster hash: 990d5...0d7
Gjest Maiken og barna
Skrevet

Høres helt normal ut

Skrevet

Sønnen min veier 25 kg, og er 136 cm høy. Han er slank. Så synes det høres litt mye ut.

Anonymous poster hash: 7cc62...7c1
Skrevet

Vekt hysteriet starter med mødrene sier jeg..

Anonymous poster hash: 48049...07e

Skrevet

Jenta mi på 10 år er 131 cm høy og veier 26 kg. Hun er slank. Vanskelig å svare på for kiloene legger seg forskjellig.

Anonymous poster hash: a037f...285

Skrevet

Mi jente er 122 og 18 kg, tynn ja..

Anonymous poster hash: 64852...af9
Skrevet

Etter alle overvekt hos barn trådene må jeg spørre om hva dere synes om mitt barn som er 121 cm og 26 kg. For tung eller passe?

Min veier det samme men er 10 cm høyere. Syns ditt barn høres litt tung ut ja.

Anonymous poster hash: 90bfd...d91

Skrevet

Dette synes jeg du skal høre med helsesøster om. Hva som er normalvekt for barn vil variere med alder, kjønn og ikke minst kroppsbygning. Min sønn er ni år, 145 cm høy og veier 30 kilo. Han er helt i nedre sjikt for normalen dersom man ser på skjemaene, noen ganger har han vært nede på undervekt. Men han er aktiv og spiser mye, og selv om han er slank og senete bygget så har han også muskler. Absolutt ingen ting i veien med vekten hans. Kameraten hans er like høy, men veier mange kilo mer, kanskje 10. Han er ikke tykk, men skikkelig kraftig bygget, allrede bredskuldret og med figur som en voksen mann. Poenget mitt er at de er like gamle og har veldig ulik vekt, men at begge to er sunne og aktive gutter som har arvet veldig ulike kroppsygninger fra foreldrene sine.

Anonymous poster hash: 2937e...3a7

Skrevet

Min seksåring er 120 og veier 25 med klær. For tung ja, men ikke feit. Tung benbygning, men bittelitt for mye mage. Ser jo det. HS har sagt hun er i øvre sjikt for normalvekt, så bør vel ikke øke i vekt mer nå. 

Da er hun per deffenisjon overvektig, men bare så vidt.

Skrevet

sikker på at niesen min på snart 10 veier like mye som min datter på 6 år/kanskje litt mer bare, og hun er lang og slank. Nei, du må nesten bare se på ungen og bedømme selv. Jeg var selv rimelig lubben fra ungdomsårene. Ser på konfirmasjonsbilde og skjemmes. Idag er jeg 26 og har en normalvekt. 

Skrevet

Da er hun per deffenisjon overvektig, men bare så vidt.

Fullt klar over at ho ikke er tynn :) Men jeg ser flere barn i hennes alder i bhg som også er likt bygd som henne. "Kraftig" bygd vil faktisk ikke være en feil beskrivelse. Har alltid hatt store hender, store føtter og litt ekstra på lår. Hun går lett opp i vekt, spes i ferier hvor hun har vært borte 10-11 dager. Da kan vi lett se om hun har gått litt opp eller ned. Hennes vekt er ikke såpass hårreisende at hun må slankes, eller ikke greier og være fysisk aktiv. Her sykler hun, har trampoline på sommeren, skirenn på vinter. Rart det der. Når unger er litt over BMI skalaen hyler det alle veier, mens når vi voksne er 4-5 kilo for mye er det liksom greit? 

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Min seksåring er 120 og veier 25 med klær. For tung ja, men ikke feit. Tung benbygning, men bittelitt for mye mage. Ser jo det. HS har sagt hun er i øvre sjikt for normalvekt, så bør vel ikke øke i vekt mer nå. Anonymous poster hash: 990d5...0d7

Da er hun per deffenisjon overvektig, men bare så vidt.Anonymous poster hash: b61af...38e

Fullt klar over at ho ikke er tynn :) Men jeg ser flere barn i hennes alder i bhg som også er likt bygd som henne. "Kraftig" bygd vil faktisk ikke være en feil beskrivelse. Har alltid hatt store hender, store føtter og litt ekstra på lår. Hun går lett opp i vekt, spes i ferier hvor hun har vært borte 10-11 dager. Da kan vi lett se om hun har gått litt opp eller ned. Hennes vekt er ikke såpass hårreisende at hun må slankes, eller ikke greier og være fysisk aktiv. Her sykler hun, har trampoline på sommeren, skirenn på vinter. Rart det der. Når unger er litt over BMI skalaen hyler det alle veier, mens når vi voksne er 4-5 kilo for mye er det liksom greit?  Anonymous poster hash: 990d5...0d7
Det er stor forskjell på at en på 120 cm har 5 kg for mye, og at en på 170 cm har 5 kg for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...