Gå til innhold

Hoppe over spedbarnstid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker oss flere barn, har en fireåring fra før.

Jeg er klar for flere barn, men ikke klar for graviditet, fødsel og barseltid. Jeg syns rett og slett ikke at det er så stas! Med vår første hadde jeg et vanskelig svangerskap, spedbarnstiden var kort oppsummert kolikk og null søvn. Jeg ønsker meg det "alle andre" prater om, en fiiin spedbarnstid! Ser alle skriver ting som " nyyyt tiden, kos dere " osv når andre har fått en liten. Seriøst, det kan da ikke bare være meg som helst skulle ha hoppa over det første året?

Anonymous poster hash: 80671...914
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle helst bestilt en 3-åring jeg. Hadde jeg kunnet det, så skulle jeg glatt fått et barn til, men siden jeg ikke kan det så blir det ikke flere her. :P (Blir dessverre ikke godkjent for adopsjon eller fosterbarn.)

Anonymous poster hash: e34ea...d02
Skrevet

Jeg hadde verdens beste spedbarnstid. Nå er han ett år og jeg har virkelig kost meg dette året. Jeg skjønner kjempegodt at det må være helt forferdelig å nesten ikke sove på så lang tid, når vi har hatt en natt med mye våkentid så har jeg nesten ikke skjønt hvordan jeg skulle klart flere på rad hehe.

Det jeg mener er, kanskje det blir bedre neste gang?

Anonymous poster hash: e7f0a...3b7

Skrevet

Jeg gikk på veggen av barseltiden. Sikkert litt fordi jeg har en ekstremt hektisk jobb med masse reising. Eneste kontakten jeg hadde med andre mennesket noen dager var hun i kassa på Rema.

Skulle gjerne hatt fem barn men jeg klarer ikke gå hjemme med spedbarn. Jeg hadde faktisk en supersnill unge.

Anonymous poster hash: 6ce7d...42e

Skrevet

Vi ønsker oss flere barn, har en fireåring fra før.Jeg er klar for flere barn, men ikke klar for graviditet, fødsel og barseltid. Jeg syns rett og slett ikke at det er så stas! Med vår første hadde jeg et vanskelig svangerskap, spedbarnstiden var kort oppsummert kolikk og null søvn. Jeg ønsker meg det "alle andre" prater om, en fiiin spedbarnstid! Ser alle skriver ting som " nyyyt tiden, kos dere " osv når andre har fått en liten. Seriøst, det kan da ikke bare være meg som helst skulle ha hoppa over det første året?   Anonymous poster hash: 80671...914

Hva med adopsjon/fosterbarn?

Anonymous poster hash: eb1a0...203

Skrevet

Jeg skjønner deg god, HI.. Jeg hadde også en unge som ikke sov de to første årene. Ufattelig slitsomt! I tillegg var jeg veldig syk fysisk, så vi gikk gjennom en skikkelig krise. Med det i bakhodet har jeg konkludert med at jeg ikke liker spedbarnstiden. Barseltid har jeg aldri opplevd.. Venter andremann nå, og kjenner jeg ganske ofte får panikk.

Anonymous poster hash: c5057...42e

Skrevet

Jeg syntes at tiden fra 0 til 7-8 mndr var ok. Så lærte vår viljesterke og eventyrlysten gutt å gå, og da var det et rent helvete frem til han nærmet seg 4 år. En forferdelig periode som jeg ikke er keen på å gå gjennom på nytt. Heldigvis er gutten blitt en herlig 6-åring, og nå kan jeg så smått tenke meg å gå gjennom et 3 års helvete en gang til.

Anonymous poster hash: 566f5...674

Skrevet

Med første, forferdelig barseltid, slitsomme netter, mye sykdom, altfor mange aktiviteter og styr.

Med nr 2, helt perfekt barseltid, hadde fulle roen, fløy ikke rundt på masse altiviteter slm babysang,babysvøm,åpen barnehage, kurs i hytt og vær. Jeg var i bare en barselgruppe (kontra 3 med nr 1! En gruppe via HS, 1 via Facebook og 1 via DIB.) jeg koste meg skikkelig, men jeg var heldig med nr 2 i forhold til type, men allikevel tror jeg at min ro i situasjonen gjorde at det smittet over på baby. Og at mitt stress med nr 1 smittet over på henne.

Anonymous poster hash: 80c0f...5cd

Skrevet (endret)

Ha ha ha, jeg kjenner meg igjen ;)

Med førstemann var det et strev med søvn og skriking fra dag 1 og det ga seg ikke noe særlig før hun nesten var 8 mnd... Husker jeg kunne svime av av søvnmangel og sovnet stående ved et par anledninger...  Husker jeg det klødde i fingra etter å klappe til alle som sa jeg skulle nyyyyyyte tiden, he he ;)

Sssså når jeg tok mot til meg og skulle ha nr 2, var jeg forberedt på det aller verste.... Men får da plutselig en som ikke skriker(utenom basisbehov) og som sover fra 18 til 07 når hu var 2 mnd gammel?! Sitter fortsatt sjokka snart 1 år senere.. :)

Så denne gangen har jeg kost meg i permisjon, både med baby og storesøster ;)

Men allikevel er jeg ikke overbegeistret for spedbarnstid, men liker når de tipper over 6-7 mnd og kan få fast føde og ikke er så skjøre. ;)

Så en tredje blir det ikke... Dersom jeg ikke kan få en fiks ferdig 2-3 åring ;) He he.

Endret av Chl85
Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt 3 barn, men orker det ikke. Hadde ungen kommet ut som en 2-åring, hadde jeg lett gjort det igjen. Kan ikke fordra det første året, ei heller all sykdommen det første året i barnehagen fører med seg. Derfor blir det aldri 3 barn.

Når det er sagt, orket jeg ikke flere barn etter nr 1. Mange sykdommer og ingen søvn gjorde det uaktuelt. Ble gravid by mistake, og beholdt. Angrer ikke ett sekund. Så ville garantert ikke angret på nr 3 heller. Men nå har jeg 2, og er lykkelig for de jeg har.

Skrevet

Jeg var litt i tåkeheimen for jeg var syk selv og hadde en pre- og dysmatur baby med kollikk. Men etter de første 5 mnd, da vi endelig kunne fullamme, jeg var i stand til å gå uten støtte og den værste kollikken hadde gitt seg, så synes jeg egentlig det var helt greit. Var svært enkel å ha med å gjøre de neste par årene.

Svangerskap tar jeg ikke sjansen på, jeg har ingen dødsønsker.

Anonymous poster hash: c53df...25f
Skrevet

Da førstemann sov en hel natt for første gang, hadde han passert to år. Han sov ALDRI som baby!! Max to timer i strekk på nettene, og små dypp på dagtid. Jeg turde ikke kjøre bil en lang periode da han var baby, redd for å sovne bak rattet. Alt sosialt liv opphørte... I ettertid ser jeg på tiden som alt annet enn god, men elsket jo babyen over alt på denne jord

Så kom nr 2. Grudde meg, men var innstilt på samme nattevåk og søvnmangel. Mye gråting til å begynne med. Jenta sov 20 timer i døgnet... Vi trodde det var noe alvorlig galt med henne, en skjult sykdom eller noe. Vi ble forsikret om at hun bare var et barn som trengte mye søvn. Året hjemme med baby og 2,5 åring er et av de beste i mitt liv:)!

Da tredjemann kom, var han en helt gjennomsnittlig baby, sånn søvnmessig;)! Sov rundt når han var 6-7 uker, og hadde gode soveøkter daglig.

Unger er forskjellige;)! Sånn er det bare!

Skrevet

Flirer litt at tanker om adopsjon og fosterbarn. Dere vet at de ofte kommer med mye og tung bagasje? Å adoptere en treåring med tilknyttningsvasnker er mye tøffere enn å oppfostre et eget barn (så lenge det er normalt fungerende) til tre år.

Anonymous poster hash: 09b13...dd1
Skrevet

Jøss... Her er det motsatt... Synes alt blir tøffere og tøffere for hver måned som går! (1,5 år)

Anonymous poster hash: 1ed12...376

Skrevet

Jepp, ville gjerne bestilt en 4 åring :P Men har overlevd to ganger før så skal vel overleve de første årene med tredje og siste barnet også ♡

Anonymous poster hash: 67f38...593

Skrevet

Spedbarnstiden var grusomt. Nå er hun to, og andremann kommer til sommeren. Kjenner jeg gruuuuer meg, og gleder meg til ny toåring i hus i stedet for...

Anonymous poster hash: 43567...268

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...