Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #1 Skrevet 9. april 2015 Hurra! Kjærestetur forresten. Håper på masse tips til ting å gjøre/se, og generelle tips om å være i Budapest. Takk på forhånd! Anonymous poster hash: 743ba...1a6
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #2 Skrevet 9. april 2015 Jeg var der kun 1 dag da jeg var 15, så attraksjoner har jeg ikke snøring på. Men vi spiste på en veldig fin resturant som heter Rézkakas. Den kan virkelig anbefales Anonymous poster hash: 670c0...268
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #3 Skrevet 9. april 2015 en nydelig by! gå tur i gamlebyen. gå på bad/spa, det finnes flere, husker ikke navn. båttur på elva. vi likte museet house of terror, tror jeg det het. kos dere! Anonymous poster hash: 5e7d6...b82
Fandens Oldemor Skrevet 9. april 2015 #4 Skrevet 9. april 2015 Budapest Zoo, og Gündel Etterem etterpå. Ligger samme sted.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #6 Skrevet 9. april 2015 Å, Budapest er bare den beste byen!!! Spis lunsj på en av uterestaurantene på Liszt Ferenc tér. Gjerne frokost også (Café Vian!). Masse gode drinker også! Ta trikken/bussengå over en av bruene om kvelden. Slottsområdet er flott (men veldig touristy), ta en tur inn i Mattiaskirken. Margitøya - kjempefint å gå tur. Også fint utendørsbad (det midterste) hvis det er fint vær. I byparken ligger det også et utendørsbad (varme kilder - herlig). Gå langs elvebredden fra kjedebroen og oppover mot parlamentet, flott utsikt og et gripende minnesmerke over jødeutryddelsen under krigen. Verdens nest største synagoge ligger i Budapest, vel verdt et besøk. Dra til en av ruinbarene! I Budapest er det populært å åpne en bar eller et utested i falleferdige bygårder. Mange å velge mellom, veldig kult. Her har jeg bare såvidt skrapet i overflaten - det er så masse å finne på. Kos dere! Dette er en perfekt tid på året også, hvis dere er heldige er det godt og varmt. Anonymous poster hash: 6396d...41d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #7 Skrevet 9. april 2015 en nydelig by! gå tur i gamlebyen. gå på bad/spa, det finnes flere, husker ikke navn. båttur på elva. vi likte museet house of terror, tror jeg det het. kos dere! Anonymous poster hash: 5e7d6...b82 Disse glemte jeg (båttur, House of terror, gå tur i gamlebyen), helt enig. Hilsen hun med masse andre forslag over her. Nå har vi fylt opp minst en uke for dere, antakelig mye mer. Anonymous poster hash: 6396d...41d
Helene Harepus Skrevet 9. april 2015 #8 Skrevet 9. april 2015 Robinson Restaurant i Byparken og badene der, Gellertbadet er også innmari fint og selvfølgelig Margaretøya 😊
Gjest Antarctica Skrevet 9. april 2015 #9 Skrevet 9. april 2015 Spise på New York - du tror det ikke før du ser det... Man har dessuten råd til champagnen der. Szechenyi-badet har tilbud om par-massasje, bør bestilles dagen før. Da kan du også bruke badstuene, utebadet og alt som hører til. Operaen er et praktbygg, og viser flotte klassiske forestillinger (Men man får vondt i rumpa, da, stolene er harde.) Szentendre litt utenfor Budapest er en hyggelig småby ved Donau, litt turistaktig, men morsom. Kirkekonserter er det hver dag, i litt ulike kirker. Jeg var i St Istvan og St Térez, opplevde veldig vakre konserter der med orgel, sang og litt forskjellig. Bare spasere er også flott? I en vårkledt by?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå