Gå til innhold

Datteren min virker redd for en voksen i barnhagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det er teit men noe skurrer om dagen. De siste ukene har 2 åringen vært redd og veldig stille noen dager når jeg har levert eller hentet. Felles for de dagene er en voksen som har hatt tidlig/senvakt. Om det er andre på jobb er hun blid og virker glad for å være i barnhagen.

I går la jeg merke til et langt klor på leggen hennes ved bading og hun pekte på det og sa *navnet på den voksne* aua meg.

Denne voksne er alltid ganske krass og kort og virker sint på ungene(synes hun har vært slik ovenfor andre foreldre i garderoben også).

Sist senvakt hun var på jobb var støvlene til jenta borte og jeg spurte hvor de kunne være etter å ha leita i alle de andre hyllene. Da var hun utrolig nedlatende og kom med de tilslutt, de hadde visst blitt plassert i en kurv for gjenglemte ting og denne hadde merkelig nok blitt satt på kjøkkenet denne ettermiddagen. Selv om de var tydelig merket.

Jeg har ikke en god magefølelse når de gjelder denne dama...

Anonymous poster hash: ee84d...9d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta det videre med ped leder eller styrer!

Anonymous poster hash: c4f11...5a5
Skrevet

Slik hadde jeg det også med en ansatt i den gamle barnehagen vår. Min erfaring er at magefølelsen stemmer; det viste seg at hun kjeftet på barna når de gråt istedet for å trøste dem. Tok henne på fersken, og det ble stor oppvask etterpå.

Du er ditt barns advokat, husk det!

Anonymous poster hash: e2e7a...25e

Skrevet

Er dette en nyansatt?

Ta det opp med pedleder.

Anonymous poster hash: d2575...d18
Skrevet

Oi! Når barnet er så konkret som det så hadde jeg helt klart tatt det opp med pedagogisk leder!

Anonymous poster hash: e247b...e5a
Skrevet

Ja dette må tas opp...!

Anonymous poster hash: c2b42...2be

Skrevet

Et klor trenger ikke å være alvorlig,hun kan ha kommet nær med en negl ved skift.

Jeg har også merket forskjell på sjøen min etter hvem som er på jobb, men det er rett og slett etter hvor flinke de et med barna, ikke fordi de har gjort noe galt. Jeg ville sett det an og evt nevnt det for pedleder hvis det ikke blir bedre

Anonymous poster hash: d89b2...376

Skrevet

Hvis du er bekymret, ta det opp med ped-leder. Men trø varsomt, barn forteller de rareste historier, som noen ganger ikke stemmer en gang. Dette kloret er derfor ikke grunn nok til å anklage noen for noe, og kan ha oppstått på en helt annen måte enn det du ser for deg. At hun er "redd" hver gang denne dama er i bhg, kan (jeg sier kan, fordi jeg ikke kjenner situasjonen), være helt ubetydelig. Barn har noen voksne de kommer bedre over ens med enn andre, slik er det også i barnehagen jeg jobber i. Det betyr ikke at noen er verken slemme, voldelige eller forskjellsbehandler barna. Jeg ville sett det an en stund og tatt det opp med ped-leder om det ikke bedrer seg.

Men som sagt, vær forsiktig med å komme med anklagelser, vis at du er mottakelig for å høre hva de sier. Vis at du er bekymret, men ikke aggresiv og bedrevitende. Du er tross alt ikke der mer enn 10-15 min hver dag, og sjansene er store for at 2-åringen din smiler fra øre til øre resten av dagen. De er ofte helt annerledes etter mamma og pappa har gått ut døra!

Anonymous poster hash: 2e59f...ddb
Skrevet

Oi! Når barnet er så konkret som det så hadde jeg helt klart tatt det opp med pedagogisk leder!

Anonymous poster hash: e247b...e5a

Jeg sier ikke at man ikke skal ta barn på alvor, men man skal passe seg godt for å uten videre ta alt et så lite barn sier for god fisk. Datteren min falt en gang skikkelig da hun løp på asfalten, fikk stort skrubbsår og blåmerke på kinnet. Da hun besøkte tanten sin noen dager senere og spurte hva som hadde skjedd, svarte hun: "Mamma gjorde det!" Tanten visste heldigvis godt at det ikke var sant, men er veldig glad for at hun ikke sa det i barnehagen!

Anonymous poster hash: 20257...c70

Gjest Antarctica
Skrevet

Ungen din skal ikke være nødt til å føle redsel i barnehagen. Det skal være et trygt sted, uansett om den ansatte har en dårlig dag og er litt kort eller furten. Jeg ville ha forsket litt i dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...