Gå til innhold

Ok, far shot, men prøver likevel. Ang pumpehus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som bor såpass langt unna offentlig vann- og avløpsnett at dere må ha et pumpehus? Hvordan fungerer det? Er det dyrt?

Anonymous poster hash: eef39...3bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen...?

Skrevet

Vi har, men det er felles for boligfeltet...

Jeg har ikke helt oversikt over hva det koster...

Vi snakker om å bygge hytte og da må vi nok eget pumpehus, men vi har ikke startet prosessen enda.

Anonymous poster hash: 1dbfd...68f

Skrevet

Ok, dette er et helt nytt boligfelt, og vi vil (muligens) kjøpe det første huset. Jeg har forstått det slik at vi da først blir alene om å drifte og koste pumpehuset, men at etterhvert vil dette bli delt mellom husene. Fungerer det greit da? Jeg tenker på vedlikehold, drift osv. Vi har blitt forespeilet at det vil koste et par tusen i året.

Mannen er skeptisk til å kjøpe huset nettopp pga dette, selv mener jeg at det er et bittelite problem. Men hva vet vel egentlig jeg...? HI

Skrevet

Jeg bodde slik i tre år. Vi var fire stk som delte på utgiftene. Kom på ca 2-300 kr hver tredje måned per husholdning. 

Anonymous poster hash: d59c6...fdd
Skrevet

Hva slags kostnader er det dere har på det da?

Vi har hytte med egen brønn og pumpehus. Har ikke kostet oss noe I verken vedlikehold eller utgifter annet enn strøm. Om vinteren må vi skru på en varmeovn der inne for at det ikke skal fryse. Utover det så blir det ikke rørt.

Anonymous poster hash: 082f9...637

Skrevet

Hvorfor skal du ha et helt hus? Jeg har levd med pumpe for vann uten noe hus oppå.....

Jeg har også levd med pumpehus, men vet ikke helt hvorfor det var et hus oppå.

Tror det kommer på ca 70.ooo å bore, men det spørs selvsagt på grunnforholdene og hvor dypt dere må.

Anonymous poster hash: 3fd35...d57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...