Gå til innhold

Hvor stopper det for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kikket så vidt på nyhetene i morres, rettssaken om han som parterte stefaren sin starter i dag. Har tenkt litt etter det, og lurer på hva som gjør at noen gjennomfører slike ting og hva som stopper andre?

Jeg har en person i livet mitt som jeg noen ganger kjenner at jeg kunne ønske ikke fantes mer. Men det er jo langt derfra og til å drepe og partere vedkommende? En annen "handling" jeg ofte undrer meg veldig over, er overgrep mot små babyer, der stopper det seg for meg med en gang, det klarer jeg ikke å tenke på en gang. Hvorfor har vi forskjellige grenser? Hva er det som hindrer deg i å gjøre ting du kan ha lyst til, men vet at er ulovlige og/eller umoralske? Er det så enkelt som at man ikke gjør ting, rett og slett fordi det er forbudt? Er det noen som henger med på tankegangen min? ☺️

Anonymous poster hash: 11021...c92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis noen utsetter mine barn for seksuelt misbruk, vil jeg ha vanskeligheter med å holde meg på rett side av loven.

Det samme gjelder han stefaren som ble dømt for mord på stesønnen(husker ikke hva han heter) på 8 år.

Anonymous poster hash: 3aae7...bcc

Skrevet

Mener hvis jeg traff på stefaren.

Skrevet

Godt spørsmål, jeg tror ikke det finnes noen faste grenser. En fengselsbetjent jeg snakka med en gang sa at han hadde innsett at vi alle kan bli kriminelle. Under de rette omstendighetene, presset til det ytterste vet vi ikke helt hva som kan skje. Det kan vel godt tenkes at den stefaren har vært en jævel mot steinen i alle år. Det unnskylder naturligvis ikke drap, men man kan bli presset utover egne grenser, tror jeg. Når det gjelder overgrep mot barn tror jeg det er snakk om kliniske tilstander, altså at det er noe galt med følelseslivet på en måte. Psykisk ubalanse.

Et eksempel er broren min som opplevde å bli bedratt av kona så til de grader. Han er en veldig oppegående fyr. Han falt helt sammen, fantaserte om vold, han ville drepe både elskeren og kona, han slet veldig med disse tankene og var skremt av seg selv. Han delte dem heldigvis med meg, og vi har jobbet oss igjennom det. Han har mestret dem. Det skjer mange partnerskap der ute, antagelig kan det være slike kortslutninger. Trist og skummelt.

Anonymous poster hash: 84d30...b66

Skrevet

Hvis noen utsetter mine barn for seksuelt misbruk, vil jeg ha vanskeligheter med å holde meg på rett side av loven.

Det samme gjelder han stefaren som ble dømt for mord på stesønnen(husker ikke hva han heter) på 8 år.

Dette er jeg enig i. Hvis jeg hadde funnet ut at noen hadde misbrukt mitt barn, så kunne jeg trått over grensa. Hvis jeg hadde sett det med egne øyne, ville jeg garantert gått til angrep, rett og slett.

Hi.

Anonymous poster hash: 11021...c92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...