Gå til innhold

kattefødsel nært forestående?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er fosterhjem for hjemløse katter, og har fått inn ei pusejente som er gravid. Vært hos meg i 2 uker mens det etterlyses eiere,før pusen etterhvert skal adopteres bort.

Ho har vært veldig kosete og trygg siden ho kom,spist store posjoner mat og lekt og vært aktiv.

For 4 dager siden endret pattene hennes seg fra flate,små hvite til mørkerosa og veldig hovne. Pelsen rundt pattene er borte nå også.

Ho vagger når ho går,og siden i går har ho blitt mer og mer tilbaketrukken og aggressiv. Ho biter meg om jeg tar på ho,og bare sover.

I kveld kom ho opp på fanget mitt og la seg på ryggen. Jeg fikk kose med henne,og la en hånd på magen hennes,og da kjenner jeg helt tydelige bevegelser. Kan sammenligne det med en bitteliten pote som "graver" liksom,kjentes sånn ut.

Pus spiser kanskje 2-3 munnfuller om gangen bare nå,men mye oftere enn før da ho spiste store posjoner.

Har laget fødekasse til henne,og ho graver mye oppi der og har sovet der de siste to nettene.

Bør jeg gjøre klart for fødsel de nærmeste dagene, eller er det fortsatt noen uker igjen?

Har ikke lyst at ho skal være alene når ho føder, siden katten har vært hjemløs en god stund og jeg føler ho trenger tryggheten ho har fått til meg.

Noen som kan noe om drektige katter?

Skal ringe dyrebeskyttelsen og veterinær i morgen, men ble så gira da jeg kjente bevegelser at jeg ikke klarer å sove :-P

Anonymous poster hash: 5a6ca...642

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødsel er nok nært forestående :)

Skrevet

Virker som det skjer noe snart. Og når de begynner å bli urolige, skjer det som regel ganske fort. Mine fikk ikke sove før fødsel, brukte all sin tid på å bytte stilling, hele tiden. La seg, stod opp, flytta seg, la seg, sto opp.... osv.. Når hun gjør det, er det bare å følge med ;) Lykke til med fødselen :D

Anonymous poster hash: 531de...e26
Skrevet

Meen, de vil vel helst føde alene?

Anonymous poster hash: d2a1a...dab

Skrevet

Takk for svar :-)

Jeg er så spent! :-)

Hi

Anonymous poster hash: 5a6ca...642

Skrevet

Min katt fikk kattunger I går,mens vi var på jobb:) vi hadde lagt klar fødekasse, satt frem masse mat og vann til henne og ellers så ordnet hun opp helt selv. Vi går og ser til henne innimellom og hun et bare superstolt og ligger bare og maler mens ungene hennes drikker melk😗 dagene Før fødsel var hun bare kosete, spiste og drakk masse og hun var egentlig bare kontaktsøkende. Hun er også en ganske liten katt så magen gikk nesten ned I bakken når hun gikk😁.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...