Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #1 Skrevet 8. april 2015 Får alle bedøvelse? Hører så utrolig mange fortelle skrekk historier om hvor jæ*** det var å bli klippet. Selv kjente jeg ingen verdens ting, men jeg er usikker på om jeg fikk bedøvelse eller ei. Tenker at det er litt i det drøyeste laget og klippe opp underlivet til noen uten noen form for smertestillende når man allerede er i sin mest sårbare og smertefull situasjon. Er det virkelig lov her i Norge? Anonymous poster hash: 1d85d...50a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #2 Skrevet 8. april 2015 De klippet meg i en ri. Ikke tid til smertestillende, men var virkelig ikke vondt ( ria var så uendelig mye mer smertefull at den overdøyva det). Var litt brennende følelse. Fikk bedøvelse til syinga etterpå. Anonymous poster hash: 6293a...fca
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 Med første hadde jeg epidural så det var bare deilig. Med nr 2 fikk jeg bedøvelse så kjente ikke noe da heller. Med nr 3 fikk jeg ikke noe, men da hadde jeg gått med symfyseløsning fra uke 15, lå på siden med beinet i armen på mannen min og hadde så ekstreme smerter fra bekkenet og symfysen at den klippingen var ingen sak
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #4 Skrevet 8. april 2015 Ofte klipper de vel fordi det haster å få barnet ut og da tar de seg vel oftest ikke tid til bedøvelse. De klipper vel også stort sett midt i en ri, når det uansett er veldig vondt, sånn at man ikke kjenner så stor forslkjell. Anonymous poster hash: cb2ae...e8d
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #5 Skrevet 8. april 2015 Ble både klipt og sydd uten bedøvelse. Anonymous poster hash: 292c1...da4
th123 Skrevet 8. april 2015 #6 Skrevet 8. april 2015 Ble klippet i en rie, kjente ikke noe verdena ting! Fikk ikke bedøvelse! Var bare utrolig deilig å få ungen ut etter 45 min pressing!!
QueeenBeee Skrevet 8. april 2015 #7 Skrevet 8. april 2015 Ble klipt i en rie. Hadde ikke bedøvelse ellers og kjente ikke en ting av klippingen. Jævla vondt i det hele og store, men ikke på grunn av klipping. Fikk bedøvelse etterpå da de sydde noen sting.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #8 Skrevet 8. april 2015 Jeg fikk ikke bedøvelse da jeg ble klippet, men kjente ikke noe spesiellt til klippet da det sto på. Annet enn at det fikk babyen til endelig å bevege seg ut.. Det brannt fælt, men det vet jeg fra senere at det dr sånn det kjennes når de kommer ut. Fikk bedøvelse da de sydde, selvfølgelig. Syns det dr helt hårreisende at noen blir sydd uten.. :-s Anonymous poster hash: c99a4...827
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #9 Skrevet 8. april 2015 Hadde ikke bedøvelse, men kan ikke huske at jeg kjente noe særlig til klippinga. Synes da at sying etterpå var verre, til tross for at jeg fikk bedøvelse ved sying. Anonymous poster hash: f7e04...5b1
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #10 Skrevet 8. april 2015 Tror jeg fikk bedøvelse, men er faktisk ikke sikker. Kjente uansett ingenting til klippinga. Anonymous poster hash: 8bddc...72a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #11 Skrevet 8. april 2015 Jeg ble klipt uten bedøvelse. Fikk spm om jeg ville ha det, men det hadde jeg ikke noe behov for. Jeg ville bare ha ungen ut. Kjente ikke de klipte. Ikke kjente jeg at jeg revnet fra a til å heller. Jeg kjente de sydde meg sammen selv om jeg hadde fått bedøvelse, men ikke vondt. Andre gang ble jeg sydd uten bedøvelse, kjente ikke noe til det. Anonymous poster hash: 8e4ee...d75
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #12 Skrevet 8. april 2015 Nr en ble tatt med tang så da klippet de. Fikk bedøvelse, men de klippet før den hadde virket. Kjente likevel lite til selve klippingen. Derimot var det vondt å sy etterpå. En gammel og sur jordmor så på meg og sa 'du kan jo ikke ha vondt, du er jo bedøvd...' Så jeg freste til henne at vi kunne bytte plass, så fikk hun kjenne etter. Haha. Var bare 23 år, skjønner ikke hvpr det kom fra. Anonymous poster hash: 6da2a...ef1
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #13 Skrevet 8. april 2015 Er det egentlig jordmor eller leger som klipper og syr i Norge? Hva med vakuum og tang? Når kommer fødselslegen inn? Anonymous poster hash: 7e255...418
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #14 Skrevet 8. april 2015 Er det egentlig jordmor eller leger som klipper og syr i Norge? Hva med vakuum og tang? Når kommer fødselslegen inn? Anonymous poster hash: 7e255...418 Fødselslegen klippet, satte vakuum og sydde etterpå på meg. Jeg hadde epidural og kjente ingenting. Fikk bedøvelse ved syingen etterpå. Anonymous poster hash: 161f4...53f
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #15 Skrevet 8. april 2015 Grøss!! Kan ikke fatte å begripe hvordan enkelte kan bli både klippet og sydd uten bedøvelse! Kjenner jeg gruer meg enormt til fødsel nå! Skulle droppet disse spørsmålene.. HI Anonymous poster hash: 1d85d...50a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #16 Skrevet 8. april 2015 Ble klippet i en rie, jeg kjente smerten fra klippet veldig godt, husker enda smerteskriket pga klippet, jeg var ikke forberedt på det. Hadde presset i en time da legen klippet, husker jeg syns det var vondere enn pressriene. Håper jeg ikke blir klippet neste gang Anonymous poster hash: 80602...f22
rytme Skrevet 9. april 2015 #17 Skrevet 9. april 2015 Jeg ble klippet i en rie. Jeg kjente at det var vondt å bli klippet, men det var bare ett sekund så var det over og neste ri kom og hele klippet var glemt. Aner ikke om jeg hadde lokalbedøvelse, hadde ikke epidural.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå