Gå til innhold

En "yrkesgruppe" jeg irriterer meg voldsomt over

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er de som står på gaten med en perm under armen, som er ambassadører for Amnesty, Redd isbjørnen, Isbresmelting i Arktis, Leger uten grenser eller HVA det måtte være. 

Utrolig irriterende å bli forsøkt stoppet hver gang jeg er beveger meg utenfor jobben. 

Jeg jobber midt i Bergen sentrum, og må bevege meg gjennom sentrum et par ganger om dagen. Da står de klar, kommer bort og sier "Unnskyld, har du ett minuttt...?" 

For all del, det er gode saker alt sammen. Men la meg være i fred ! Jeg støtter gjerne på andre måter, men det florerer jo av disse menneskene og alle har samme fremgangsmåte. 

Jeg ser særdeles sjelden at de faktisk klarer å stoppe noen...

Grrr. 

Jeg klarer som regel å svare hyggelig, nei takk. Men nå begynner det å holde hardt altså. 

Flere som irriterer seg over disse ?

Anonymous poster hash: 579d7...8c3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at du allerede støtter dem, da sier de takk og trekker seg unna 😆

Anonymous poster hash: 4bdd2...935

Skrevet

Jeg irriterer meg over disse ja, og går i laaaang sirkel rundt dem.

Anonymous poster hash: 24b20...206

Skrevet

Si at du allerede støtter dem, da sier de takk og trekker seg unna

Anonymous poster hash: 4bdd2...935

Joda, men det står en ny to meter bortenfor. Dessuten er de der neste dag også. 

Anonymous poster hash: bcb1d...d0c

Skrevet

Gå gjennom Karl Johan og du blir overfalt. De sirkler deg inn og angriper. Forferdelig irriterende. Tror vi ser ut som lette bytter.

Anonymous poster hash: bf3b2...5a7

Skrevet

Jeg går inn og ut dørene ved studentsenteret i Bergen flere ganger i uken, og det står vel noen utenfor der ca. annenhver gang jeg går ut de dørene. Jeg støtter Leger uten grenser, så den er grei. Hadde det ikke vært for at det er nye mennesker hver gang, hadde de gjerne kjent meg igjen. På vei ned fra Høyden går jeg forbi der NOAH pleier å stå, og jeg sier at jeg allerede støtter dem. Kanskje ikke organisasjonen, men jeg er snill mot alle dyr, så jeg føler at en hvit løgn blir tilgitt. Ved Grieghallen står det ofte noen eldre som er på oppdrag fra en eller annen kristen menighet. De er veldig hyggelig, og snakker om vær og vind. Litt irriterende, men på en måte lyser de opp dagen min når de står der. Ved Bystasjonen står det som regel noen også, men de er litt mer forståelsesfulle for at jeg må løpe til bussen. Heldigvis. 

Kan vel ikke kalle det en yrkesgruppe, men litt irriterende er de jo ;)

Anonymous poster hash: 95e0a...f26
Skrevet

Jeg ser aldri på dem, svarer nei hvis de likevel spør og passer på å gå raskt videre. Jeg syns de som står på stand for sats-elixia er verre, tipper de får betalt etter hvor mange de klarer å verve sånn som noen av dem maser.

Anonymous poster hash: d1bbe...1bb
Skrevet

Heller en høflig rødekors-støttemedlemssaksselger enn en overivrig, overernergisk og overentusiastisk omega3/ strømselskap/ banknorwegian/ kredittkort/ krill/ treningsselskap-verver 😊

Anonymous poster hash: 290b4...5f8

Gjest Antarctica
Skrevet

Gå gjennom Karl Johan og du blir overfalt. De sirkler deg inn og angriper. Forferdelig irriterende. Tror vi ser ut som lette bytter.

Anonymous poster hash: bf3b2...5a7

Kanskje du ser rik og snill ut ;)

Skrevet

Heller en høflig rødekors-støttemedlemssaksselger enn en overivrig, overernergisk og overentusiastisk omega3/ strømselskap/ banknorwegian/ kredittkort/ krill/ treningsselskap-verver

Anonymous poster hash: 290b4...5f8

Oh, den krilloljen...

Anonymous poster hash: 95e0a...f26

Skrevet

Helt enig. Det er jo så klart ingen som har dette som drømmejobb, men det er vanskelig å ikke bli irritert på dem der de står og spør meg for femtiende gang hvilken strømleverandør jeg har.

Takke meg til gode gammeldagse tiggere som sitter stille med en kopp i hånda.

Skrevet

Heller dem enn alle tiggerne overtalt, prøver å planlegge hvor jeg skal gå for å unngå pleasepleaseplease. De irriterer meg.

Ellers fungerer musikk i øra, lavt blikk og rask gange mot overivrige ververe. Woman on a mission coming through.

Anonymous poster hash: 81999...99e

Skrevet

Yrkesgruppe vil jeg ikke kalle dem. Hater de, de er frekke og påtrengende. Gir heller penger til en stakkars tigger. Tiggere skal en forøvrig forby mens plagsomme veldedighetsselgere skal få trakasere folk i fred. Aldri møtt en tigger som er i nærheten så frekk som disse selgerene. 

Anonymous poster hash: 3567d...c67
Skrevet

De jobber som frivillige for organisasjonen sin, dette er selvfølgelig ikke noe de tjener penger på! Jeg støtter 3 organisasjoner med til sammen 700kr i mnd og kan med god samvittighet si at jeg allerede støtter.

Treningssentre, krillolje osv er noe helt annet.

Skrevet

De jobber som frivillige for organisasjonen sin, dette er selvfølgelig ikke noe de tjener penger på! Jeg støtter 3 organisasjoner med til sammen 700kr i mnd og kan med god samvittighet si at jeg allerede støtter.

Treningssentre, krillolje osv er noe helt annet.

Selgerene for Leger uten grenser, Røde kors, osv får betalt. 

Anonymous poster hash: 3567d...c67

Skrevet

Det er de som står på gaten med en perm under armen, som er ambassadører for Amnesty, Redd isbjørnen, Isbresmelting i Arktis, Leger uten grenser eller HVA det måtte være.

Utrolig irriterende å bli forsøkt stoppet hver gang jeg er beveger meg utenfor jobben.

Jeg jobber midt i Bergen sentrum, og må bevege meg gjennom sentrum et par ganger om dagen. Da står de klar, kommer bort og sier "Unnskyld, har du ett minuttt...?"

For all del, det er gode saker alt sammen. Men la meg være i fred ! Jeg støtter gjerne på andre måter, men det florerer jo av disse menneskene og alle har samme fremgangsmåte.

Grrr.

Jeg klarer som regel å svare hyggelig, nei takk. Men nå begynner det å holde hardt altså.

Da burde du være glad du ikke går i gatene i Tenerife. Der er det gateselgere, som er itrolig innpåslitne og ikke tar nei, for et nei. De kommer til og med inn på soisestedene.grrr

Anonymous poster hash: b88bf...81f

Skrevet

Grrr.

Da burde du være glad du ikke går i gatene i Tenerife. Der er det gateselgere, som er itrolig innpåslitne og ikke tar nei, for et nei. De kommer til og med inn på soisestedene.grrr

Her tulla tlf litt med hva det skulle stå. Skulle stå "utrolig" og "spisestedene".

Skrevet

Jeg irriterer meg grønn over disse tiggerne/bladsegerne som står utenfor alle butikker og MUMLER. Det er jo faen ikke mulig å høre hva de spør om engang.

Anonymous poster hash: db691...427

Skrevet

Enig, disse selgerne kan være utrolig irriterende, og så er de alle steder. Veldig bra organisasjoner alt sammen, men noen av selgerne er utrolig pågående, og da virker det helt mot sin hensikt på meg.

Skrevet

Ja irriterer meg fryktelig over de. 

En som stoppet meg så sa jeg at jeg støtter de allerede har to fadderbarn. Det var da ikke nok, han ville helst at jeg skulle ha enda ett. Så spør jeg han hvor mange han har, nei han har 2 men har ikke penger til mer. Men meg skal han ha til å ha 3 for tydeligvis vet han alt om min økonomi for vi er jo så rike i Norge at jeg har nok å ta av slik at jeg kan hjelpe enda fler. 

Anonymous poster hash: eca02...b6e
Skrevet

Ja, enig. Jobber selv i Bergen sentrum og det er et ork å skulle gå til og fra bussen.

Anonymous poster hash: ab170...8de
Skrevet

Jeg sier, som sant er, at jeg helt har sluttet å ta slike avgjørelser spontant på gata. Det finnes tusenvis av gode formål, men jeg har ikke mulighet til å hjelpe alle. Jeg velger ut hvem jeg skal hjelpe etter nøye vurdering, og det skjer ikke på gata. Så jeg sier at de kan gi meg en brosjyre hvis de har, men at jeg av prinsipp helt sikkert ikke kommer til å signere p noe der og da. 

Anonymous poster hash: ed8a4...224
Skrevet

Selgere er noe herk. Nøler du litt idet du prøver desperat å komme deg forbi så sluker de deg. Noen av dem blir til og med synlig sint om du ikke vil bli krillkunde eller lignende.. Det er en del ufine "spilleregler" de har.. For eksempel så kan de gi deg en ting i handa og når du sier takk og går, så blir de ilske.. Du må jo bli kunde først vettu...

En annen yrkesgruppe som irriterer meg er utenlandske tiggere. Det er jobben deres å tigge fra dumme nordmenn og da må man bare kalle det en yrkesgruppe...

Anonymous poster hash: 46257...cf0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...