Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #1 Skrevet 8. april 2015 Gutten min på 4 år regner i hode. Er ikke snakk om høye tall, men tall som får sum opptil 6. Kan spør han uten å vise fingrer eller noe annet. Eksempel: Hvis du har 4 fingrer på den ene hånden og 2 fingere på den andre hånden, hvor mange fingrer har du da. Dette regner han veldig kjapt ut i hode. Ble kjempe overraska når jeg oppdaget at han gjør hode regning. Han er en smart gutt som skal vite alt men som ikke har tid til å sitte stille for å lære noe. Så helt hvor og hvordan han har lært det vet jeg ikke. Anonymous poster hash: f1844...df2
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #2 Skrevet 8. april 2015 Min nevø klarte opp til ti når han var fire. Anonymous poster hash: 6682e...4c2
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 Flink han er Morsomt når de får til og utvikler seg. En spennende tid:) Anonymous poster hash: d18eb...373
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #4 Skrevet 8. april 2015 Min er tre og regner opp til ti i hodet. Anonymous poster hash: baf6c...d04
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #5 Skrevet 8. april 2015 Så bra Så lenge han syns det er gøy, så er det bare å fortsette å utfordre han. Den beste måten å lære og regne, er ikke å sette seg ned og øve på det, men å bruke det i praktiske situasjoner i løpet av dagen. Tell ting dere kommer over, bruk penger i regningen, spill spill med terning osv, så lærer han ting av seg selv. Min er snart 5 år og regner alt for mye i hodet... Han imponerte meg veldig da han av seg selv regnet ut et stykke på over 100. Han er også veldig opptatt av bokstaver, så jeg frykter at han kommer til å kjede seg veldig i 1. klasse hvis han også lærer å lese, men så lenge han syns det er gøy å lære og ønsker det selv, så kommer jeg til å fortsette å lære han både regning og bokstaver. Anonymous poster hash: f28b1...b63
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #6 Skrevet 8. april 2015 Så gøy at det er flere små som regner i hode :-) Regner med han kommer høyere opp i sum han og snart hvis vi hjelper han litt i gang. Anonymous poster hash: f1844...df2
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #7 Skrevet 8. april 2015 Bra! Hoderegning er flott! Anonymous poster hash: 27f64...c57
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #8 Skrevet 8. april 2015 Så bra Så lenge han syns det er gøy, så er det bare å fortsette å utfordre han. Den beste måten å lære og regne, er ikke å sette seg ned og øve på det, men å bruke det i praktiske situasjoner i løpet av dagen. Tell ting dere kommer over, bruk penger i regningen, spill spill med terning osv, så lærer han ting av seg selv. Min er snart 5 år og regner alt for mye i hodet... Han imponerte meg veldig da han av seg selv regnet ut et stykke på over 100. Han er også veldig opptatt av bokstaver, så jeg frykter at han kommer til å kjede seg veldig i 1. klasse hvis han også lærer å lese, men så lenge han syns det er gøy å lære og ønsker det selv, så kommer jeg til å fortsette å lære han både regning og bokstaver. Anonymous poster hash: f28b1...b63 Bokstaver har vært mer gøy enn tall her i huset, men de gangene jeg har prøvd å få han til å sette bokstavlydene sammen blir han sinna, for han skal lære å lese på skolen sier han. I over 1 år nå har han masa om han ikke kan begynne på skolen snart. Synes dette med hode regninga er veldig bra siden han på 4 års kontrollen kun kunne telle til 7, når teller han til 13 før det blir kluss. Men hele alfabetet kan han. Men det han er mest opptatt av er hvordan ting fungerer og hvorfor det fungerer sånn. HI Anonymous poster hash: f1844...df2
Gjest Antarctica Skrevet 8. april 2015 #9 Skrevet 8. april 2015 Fortsett å stimulere det - matte er gøy og spennende når man har et fungerende begrepsapparat i det!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #10 Skrevet 8. april 2015 Jeg har en jente som går siste året i barnehagen og hun elsker nrk-serien MK-X. La sønnen din se den om han er opptatt av tall, min datter regner med "tiervennene" og kan alle regnestykkene med pluss og minus under 10 i hodet nå. http://tv.nrksuper.no/serie/mk-x/MSUS49000114/sesong-2/episode-1 Anonymous poster hash: 77891...e8d
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #11 Skrevet 8. april 2015 Jeg har en jente som går siste året i barnehagen og hun elsker nrk-serien MK-X. La sønnen din se den om han er opptatt av tall, min datter regner med "tiervennene" og kan alle regnestykkene med pluss og minus under 10 i hodet nå. http://tv.nrksuper.no/serie/mk-x/MSUS49000114/sesong-2/episode-1 Anonymous poster hash: 77891...e8d Han har så vidt sett på det, men liker bedre å se lesekorpset (?) og newton. Newton er ett av favoritt programma. Hi Anonymous poster hash: f1844...df2
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #12 Skrevet 8. april 2015 Min har nettopp blitt 5. Han har alltid vært flink med tall. Oppdaget her om dagen at han kan gange i hodet! 😳 Regner ut 5*5 og 3*6 og masse annet så lett som bare det! Anonymous poster hash: e9556...602
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #13 Skrevet 8. april 2015 Så flink. Min nr 2 er også en som synes det er moro med tall. Som 5,5 åring oppdaget han multiplikasjon. Litt synd st han nå kjeder seg gjennom 1.klasse matematikken. Anonymous poster hash: 537c5...497
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå