Gå til innhold

Hva skal jeg sende som kondolanse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette ble litt lenger enn planlagt. Beklager.

En barndomsvenn av meg mistet nylig sin mor i hissig kreft. Da alt gikk veldig fort ble jeg ikke klar over dette før et par dager før begravelsen.

Jeg hadde tenkt å stille, da moren også betød mye for meg. Men så klarte jeg å pådra meg omgangssyka like før.

Nå ønsker jeg dermed å sende et kort/brev til min barndomsvenn (da jeg føler det er mindre påtrengende i sorgen enn en telefon fra ei tidligere nær venninne, da han kan lese brevet når han selv ønsker. Han er også en temmelig mutt type, og liker ikke så godt å snakke i telefonen).

Men så lurer jeg på om jeg skal sende ved noe? Blomster er litt vanskelig, da han har bosatt seg på andre siden av landet. Men jeg kommer ikke på noe annet.

Har dere fått noe som dere har satt pris på? Og synes dere det er ok av meg å sende et kort?

Jeg skulle sånn ønske at jeg kunne gått i begravelsen. Hel.. omgangssyke.

Anonymous poster hash: 01e1e...ca0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blomsterkort er fint, då kan dei bruke det når dei føler for det. Det blir gjerne mykje blomar akkurat rundt dødsfallet. Kjenner folk som har fått aversjon mot td orkidear i lange tider etter eit dødsfall grunna mengden.

Ellers synes eg eit fint og personlig kort gjer nytta. Det enkle kan vere meir enn bra nok.

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Jeg mistet pappaen min brått og uventet for 1 år siden. Mitt eneste råd ...IKKE hver redd for å ta personlig kontakt, en telefon, ringe på døra etc. Så mye bedre enn de som enten unngikk meg eller bare sendte sms/kort og ikke turte prate direkte eller med meg

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg ville ha sendt et kort med noen gode ord og ev. et blomsterkort som han kan bruke når han har lyst.  Jeg er forresten helt motsatt av Maiken over her.  Jeg hadde satt mye større pris på at folk sender "bare" et kort, enn at folk som ikke er nær meg skulle ringe meg eller plutselig stå på døra i en periode hvor jeg hadde hatt mer enn nok med meg selv og de rundt meg.  En melding der i mot med "Hei, har du lyst på besøk" eller noe sånn, hadde vært ok, for da kunne jeg sagt ja eller nei eller invitert senere når det passet meg.

Skrevet

Mamma døde for noen måneder siden og jeg satte stor pris på sms. Da kunne jeg lese og svare når jeg orket. Telefonen tok jeg ikke og etter jobb ville jeg helst bare være i fred.

Fikk endel blomster. Det satte jeg også pris på. Fra en god venninne fikk jeg en turbok. I kortet hadde hun skrevet noen varme ord om turgleden, om å finne stillhet og roen i naturen, og slikt. Det var fantastisk!

Anonymous poster hash: 9670c...5c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...