Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #1 Skrevet 8. april 2015 Har en gutt som blir 4 år i juni.Nå driver vi med bleieslutt og i dag sendte jeg han i bhg uten bleie. Han hadde 2 uhell (tiss)og de lurte på om de kunne ta på han bleie ute for i dag hadde spurt han om å gå på do hver time også hver halvtime og de fikk han kun til å gå på do 1 gang i dag. Det mente bhg ble for krevende for de. Jeg vil ha han bleiefri mens bhg vil ha på han bleie. What to do? Anonymous poster hash: 807be...d8a
Mamma_til_2 Skrevet 8. april 2015 #2 Skrevet 8. april 2015 Skjønner den, men jeg skjønner bhg og, det er ikke like lett for de små og kjenne at de må tisse mens de leker, og spesielt når de er ute, du kan jo i en overgangsperiode la de få ha på bleie i utetid en men ikke inne!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 Hvorfor ikke la han ha på bleie ute til han klarer å si fra om at han må på do også i full lek, samt mestrer å holde seg til uteklærne er av? Holder på meg bleieslutt her i huset også og her har ho på bleie ute både i bhg og hjemme til ho kommer inn i do-rutinen også ute og med mer klær på. Anonymous poster hash: b330b...d05
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #4 Skrevet 8. april 2015 Når de i tillegg fikk han til å gå på do kun én gang i hele dag, så høres det jo ikke helt ut som at han er klar heller...? Anonymous poster hash: b330b...d05
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #5 Skrevet 8. april 2015 Har mye med engasjementet til barnehagen å gjøre også om hvorvidt de går på do også... Anonymous poster hash: 45a5d...6db
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #6 Skrevet 8. april 2015 Høres ikke ut som han er så klar hvis han ikke sier ifra selv at han må på do og at han i tillegg nesten må presses på do. Dere får heller øve masse hjemme og så får de begynne i bhg når han klarer å si ifra selv. De ansatte har tvilsomt kapasitet til å løpe på do til stadighet i tilfelle han må tisse. Anonymous poster hash: 3456e...1e3
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #7 Skrevet 8. april 2015 Gutten er snart fire år! Har selv stor tro på å bare ta av bleien i den alderen. Min erfaring er at etter et par dager med uhell, skjønner de at det er bedre å bruke do. I vår bhg hadde vi lik situasjon, bortsett fra at det var både tiss og bæsj som gikk i buksa... Vi spurte imidlertid bhg om å prøve noen dager ( gutten selv sa at han ville slutte), og etter en uke var han tørr... Jeg ville spurt om man ikke kunne prøve en uke for å se? Hvis ikke det endrer seg på ei uke, er han ikke klar, og da må dere vel vente til feks sommerferien? Anonymous poster hash: 16a9a...25c
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #8 Skrevet 8. april 2015 Poenget mitt, er vel at dersom man ikke har klart å slutte når man nærmer seg fire år, til tross for at man har øvd og øvd, så må man kanskje bare prøve en annen strategi. Ikke alke unger som lar seg motivere av klistremerker, våt bukse er imidlertid en motivasjon for de fleste når de er fire år.. Anonymous poster hash: 16a9a...25c
mamma_til_verdens_beste Skrevet 8. april 2015 #9 Skrevet 8. april 2015 Kanskje du kunne ventet et par måneder bare, til ungene ikke behøver å ha på så mye klær utendørs? Men jeg synes det er sløvt av de å gi opp så fort når ungen er såpass stor. Hadde ha. Vært 2 år hadde jeg skjønt om de ønsket å vente litt...
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #10 Skrevet 8. april 2015 Krev at de setter han på do, men vær også forberedt på å vaske mye klær noen uker. Så går det seg til! Dette kommer til å gå bra, men er litt slitsomt en periode. Det må også bhg leve med. Lykke til! :-) Anonymous poster hash: 29f66...ed2
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #11 Skrevet 8. april 2015 Barnehagen skal være en forlengelse av hjemmet. Bare krev at de følger ham på do. Er de på tur, så finnes det vel en grøftekant han kan tisse i. Rart de ikke har initiert bleieslutt før. Han er jo altfor stor til å gå med bleie! (med mindre han har en sykdom eller noe som gjør at det er behov da...) Anonymous poster hash: 348be...c1d
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #12 Skrevet 8. april 2015 Takk for svar. Vi har prøvd belønning i et halvt år nå uten at det har noe vikning og siden han nærmer seg 4 syns jeg at det virkelig er på tide å slutte. Bhg spurte før påske om han ikke skulle slutte snart og da sa jeg at jeg ville vente til over påske. Så derfor er jeg litt overasket over at de "gir opp" etter en dag. Vi bor i Oslo og her er det mellom 10 og 13 grader så det er ikke sånn at de har på seg mye klær heller. Hi Anonymous poster hash: 807be...d8a
mamma_til_verdens_beste Skrevet 8. april 2015 #13 Skrevet 8. april 2015 Takk for svar. Vi har prøvd belønning i et halvt år nå uten at det har noe vikning og siden han nærmer seg 4 syns jeg at det virkelig er på tide å slutte. Bhg spurte før påske om han ikke skulle slutte snart og da sa jeg at jeg ville vente til over påske. Så derfor er jeg litt overasket over at de "gir opp" etter en dag. Vi bor i Oslo og her er det mellom 10 og 13 grader så det er ikke sånn at de har på seg mye klær heller. HiAnonymous poster hash: 807be...d8a Men bare det at man må ta av seg parkdressen i tillegg gjør at man har dårligere tid å komme seg på do. Noe som var effektivt sønnen vår var å sende han i barnehagen uten truse. Da hadde han ingenting som satte tett på tissen, og han ble mer obs på at han gikk uten bleie. Da han hadde hatt et par uker uten uhell, eventuelt veldig få uhell så dro vi sammen og kjøpte noen stilige truser til han.
Mamma_til_2 Skrevet 8. april 2015 #14 Skrevet 8. april 2015 Det er da ikke snakk om at bhg gir opp, men de ønsker og ha bleien på ute!! Og jeg jobber I bhg med barn i bleieslutt alder og vill de ikke tisse så vill de ikke tisse og da nytter det ikke og tvinge dem til og tisse!!!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #15 Skrevet 8. april 2015 Vi prøvde belønningsskjemaer, premier, oppfordring, forventninger om at han var stor gutt.... Osv... Min ble dagtørr da han var 6,5 år. Han er fortsatt ikke nattørr nå 1 år senere. Er endelig under utredning etter at legen begynte å ta oss på alvor. Jeg sier ikke at dette gjelder ditt barn, bare en vennlig påminnelse fra en mor med dårlig samvittighet... Lykke til. Det kan være lurt med bleie ute til det blir mindre utetøy på så slipper han å tisse ut utetøyet sitt.. Anonymous poster hash: f0977...ff1
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #16 Skrevet 8. april 2015 Takk for svar. Vi har prøvd belønning i et halvt år nå uten at det har noe vikning og siden han nærmer seg 4 syns jeg at det virkelig er på tide å slutte. Bhg spurte før påske om han ikke skulle slutte snart og da sa jeg at jeg ville vente til over påske. Så derfor er jeg litt overasket over at de "gir opp" etter en dag. Vi bor i Oslo og her er det mellom 10 og 13 grader så det er ikke sånn at de har på seg mye klær heller. Hi Anonymous poster hash: 807be...d8a Har han vært tørr en hel dag hjemme? Barnehagen har jo ikke de samme ressursene som dere har hjemme, og får man det ikke til hjemme er det lite sannsynlig at de får det til i barnehagen om han ikke er motivert. Hvordan gikk det i påske? Gikk han hele dagen uten bleie da, og hvor mye skift ble det? Svaret vil gi deg en god indikasjon på om dere kan kreve at han skal gå uten bleie i barnehagen. Barnehagen skal samarbeide med dere, men ikke overta jobben. Anonymous poster hash: 3506e...521
førskolelæreren Skrevet 8. april 2015 #17 Skrevet 8. april 2015 Jeg ser ikke noe galt i å ha på bleien ute? Spesielt nå som barna har på flere lag og dress.
skjotta Skrevet 8. april 2015 #18 Skrevet 8. april 2015 Takk for svar. Vi har prøvd belønning i et halvt år nå uten at det har noe vikning og siden han nærmer seg 4 syns jeg at det virkelig er på tide å slutte. Bhg spurte før påske om han ikke skulle slutte snart og da sa jeg at jeg ville vente til over påske. Så derfor er jeg litt overasket over at de "gir opp" etter en dag. Vi bor i Oslo og her er det mellom 10 og 13 grader så det er ikke sånn at de har på seg mye klær heller. HiAnonymous poster hash: 807be...d8a Men bare det at man må ta av seg parkdressen i tillegg gjør at man har dårligere tid å komme seg på do. Noe som var effektivt sønnen vår var å sende han i barnehagen uten truse. Da hadde han ingenting som satte tett på tissen, og han ble mer obs på at han gikk uten bleie. Da han hadde hatt et par uker uten uhell, eventuelt veldig få uhell så dro vi sammen og kjøpte noen stilige truser til han. For ikke å snakke om at når barnet har hatt uhell i dressen har ikke avdelingen anledning til å ha ham inne fordi han ikke har utetøy. Det er høysesong for bleieslutt akkurat nå, på min avdeling er der 5 barn som sluttet med bleie i påska, og det er vanskelig å forklare foreldrene at selv om det gikk kjempefint i påska med mamma og pappa stående på pinne 24 timer i døgnet så blir det noe helt annet i barnehagen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå