Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #1 Skrevet 8. april 2015 Jeg er utpreget vane menneske å spiser gjerne det samme til frokost og lunsj i seks måneder uten å bytte hverken brødtype eller pålegg. Utifra svar jeg leser her inne så ser det ut til at det nesten er utenkelig at frokost og lunsj er det samme hver dag og det må ihvertfall varieres daglig. Varierer alle maten sånn eller er det bare jeg som leser feil?? Anonymous poster hash: fcfc7...e4f
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #2 Skrevet 8. april 2015 Jeg klarer ikke å spise det samme hver dag. Jeg blir fort lei. Anonymous poster hash: 5c316...856
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 Tror vi fleste er ganske vane mennesker akkurat som deg......men her på dib er alt så perfekt. Jeg er som deg! Anonymous poster hash: e048c...a59
Mamma_til_2 Skrevet 8. april 2015 #4 Skrevet 8. april 2015 Jeg blir fort matlei, så jeg må variere ofte, barna mine kan spise det samme i 6 mnd!
Gjest Runforit Skrevet 8. april 2015 #5 Skrevet 8. april 2015 Jeg spiser nesten det samme hver dag. Litt flinkere i helgene.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #6 Skrevet 8. april 2015 Jeg spiser ofte det samme dag etter dag, uke etter uke. Jeg er ikke glad i brød og slike ting, så når jeg først har fått smaken på ett pålegg spiser jeg det til jeg er lei og finner noe annet. Brødet kunne jeg helst sett var ett annet, men når de fire ungene liker sammebrød får jeg være fornøyd, denene skiva mi hver dag klarer jeg. Tar helt av om jeg tar to. På jobb har vi samme brød, så lite variasjon i brødet kan en si. Ungene varierer endel på pålegg, selv om de er litt like meg. Skolematen er det samme i lang lang tid før de endrer. Anonymous poster hash: 79174...705
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #7 Skrevet 8. april 2015 Akkurat til frokost er jeg som deg. Fikk dilla på en type havregrøt som jeg lager og spiste den hver dag i nesten ett år. Nå spiser jeg eggepannekake med kardemomme, cottage cheese, friske bær og honning hver eneste dag. De andre måltidene varierer mye mer. 😊 Anonymous poster hash: 94d61...4ea
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #8 Skrevet 8. april 2015 Stort sett bare middag og frukt (mellommåltid) som varieres her Anonymous poster hash: 4d288...e88
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #9 Skrevet 8. april 2015 Varierer middagen. Men frokost går i perioder. Finner meg en type knekkebrød/brød som jeg vil ha og spiser det samme pålegget hver dag. Kan driste meg til å ha agurk på salamien en dag og majones den neste, men det er det lengste jeg kan strekke meg Anonymous poster hash: f7ce0...2df
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #10 Skrevet 8. april 2015 Jeg spiser vegetarisk og glutenfritt, så mange ser vel på kostholdet mitt som ganske snevert. Jeg ser på det som viktig å variere kostholdet litt mer enn andre, for å få i meg alle nødvendige næringsstoffer. Jeg spiser sjeldent det samme to dager på rad, utenom gjerne havregrøt. Jeg har aldri tenkt på det som et flinkisopplegg, men mener jo at det er positivt at jeg vet hva jeg putter i kroppen. Jeg har ikke hatt mangler på vitaminer og mineraler siden jeg gikk gravid for åtte år siden, og det viser jo at jeg gjør noe rett. Anonymous poster hash: 1acab...fba
Pobie Skrevet 8. april 2015 #11 Skrevet 8. april 2015 Jeg spiser det samme til hvert måltid i lange perioder, inkludert middag. Jeg hater å lage mat, så når jeg finner noe som er både enkelt og sunt, fortsetter jeg å lage det til jeg blir lei. Og når jeg blir lei, lager jeg som regel kun en ny variant av det jeg allerede laget. Jeg hater å følge oppskrifter, handle inn og tenke på hva jeg skal spise. Jeg er kjempefornøyd hvis jeg kan spise det samme hver dag. (Dvs jeg spiser ikke det samme måltidet tre ganger hver dag, men de samme tre måltidene hver dag.) Vi har enkelte dager hvor vi gjør andre ting, f eks har vi alltid pizza på fredager, og på lørdager lager vi av og til noe litt mer avansert, så litt variasjon får vi jo. Men jeg er fornøyd med å spise det samme hver dag. Og jeg får inntrykk av andre at de ikke stadig lager noe nytt. De har et visst antall oppskrifter som de gjentar om og om igjen, f eks i løpet av en uke eller to uker.
Monica Skrevet 8. april 2015 #12 Skrevet 8. april 2015 Jeg blir veldig fort lei, så her varieres det veldig.
petite fleur Skrevet 8. april 2015 #13 Skrevet 8. april 2015 skulle ønske jeg kunne spise det samme hver dag, jeg er lei av å finne opp kruttet. Men blir veldig fort matlei, samtidig som jeg har stor apetitt. Slitsomt! På barne- og ungdomsskolen spiste jeg brødskive med leverpostei. Hver eneste dag i 9 år. Kanskje derfor jeg MÅ variere nå?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #14 Skrevet 8. april 2015 Godt å se at jeg ikke er alene. Jeg er flink til å variere frukt, grønt, middag og litt sunnere mellommåltider, men til frokost og lunsj handler det bare om å få i seg noe mat. Anonymous poster hash: fcfc7...e4f
Giss Skrevet 8. april 2015 #15 Skrevet 8. april 2015 Jeg orker ikke spise akkurat det samme hver dag - men jeg har vel 3-4 typer pålegg jeg stort sett roterer rundt. Ellers kommer mye av variasjonen for min del fra at jeg ofte spise mindre middagsrester til lunsj, og så baker jeg brød for en uke hver helg og de blir aldri like fra uke til uke. Jeg legger helt ærlig ikke noe energi i bevisst å variere frokosten og lunsjen.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #16 Skrevet 8. april 2015 Godt å se at jeg ikke er alene. Jeg er flink til å variere frukt, grønt, middag og litt sunnere mellommåltider, men til frokost og lunsj handler det bare om å få i seg noe mat. Anonymous poster hash: fcfc7...e4f Frokost er knekkebrød med ost. Lunsj er brødskiver med kjøttpålegg. Nesten alltid, har hatt sånn frokost og lunsj i flere år. Middag er noe mer variert. Heldigvis... Anonymous poster hash: adcf5...e87
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #17 Skrevet 8. april 2015 Spiser absolutt ikke variert, og kan leve på den samme maten i ukesvis og ikke månedsvis om gangen. Lover meg selv å bli bedre nå når baby kommer. Anonymous poster hash: 90c58...faf
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #18 Skrevet 8. april 2015 I ukedagene har jeg spist den samme frokosten og lunsjen i årevis. Dvs kornblanding til frokost og knekkebrød med magerost skinke. Har jeg ferie eller er det helg varierer jeg. Men i hverdagen fungerer kroppen min best på rutinematen. Anonymous poster hash: 76d22...25d
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #19 Skrevet 8. april 2015 Frokst er forholdsivs lite variert, i alle fal, på ukedager: cottage cheese, apelsin og kaffe, evt. havregrøt i stedet for cottage cheese 1-2 ganger i uken. Brød om helgene, og da varierer jeg påleggstype ut fra hva jeg har lyst på. Lunsj og middag derimot er veldig variert, da vi ikke spiser brødmat annet enn til frokost. Middag er vegetarisk 3-4 ganger i uken, fisk 1-2 ganger og kjøtt 1-2 ganger med sesong grønnsaker. Lunsj er ofte rester fra middagen. Men vi er vanedyr når det gjelder fredagsmiddag som absolutt må inneholde smeltet ost: pizza, evt. om vinteren raclette eller fondue! Anonymous poster hash: 7c8e7...0bf
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #20 Skrevet 8. april 2015 Frokost og lunsj er ofte veldig like i mange uker eller måneder om gangen ja, men det er val vanlig å være vanemenneske (skrives i ett ord)? Anonymous poster hash: 74db6...d05
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #21 Skrevet 8. april 2015 har 4-5 tinge jeg bytter på allt etter som hva jeg føler for den dagen, men blir mye av det samme ja.. Anonymous poster hash: a91f9...acb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå