Gå til innhold

Beltestakken (nok en tråd om bunad)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen steder står det at beltestakken er fra Midt-Telemark (Nome, Bø, Sauherad), og andre steder står det at den kalles Beltestakken fra Bø. Min far er fra Sauherad, så kan jeg ha beltestakken?

Anonymous poster hash: 9f3b7...e1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om faren din kommer fra Kongo, moren din fra Thailand og du har bodd hele livet på Sunnmøre så kan du fortsatt ha bektestakken.

Anonymous poster hash: 90bb2...8be

Skrevet

Om faren din kommer fra Kongo, moren din fra Thailand og du har bodd hele livet på Sunnmøre så kan du fortsatt ha bektestakken.

Anonymous poster hash: 90bb2...8be

Jeg VET at ingen kan nekte meg, men for oss som er opptatt av tilhørighet... Humor me... 

Skrevet

Ingen som vet. Faren min fra Sauherad vet/bryr seg ikke om bunad. Skal skaffe meg det, men vil helst ha en jeg synes er fin i tillegg til at jeg har tilknytning. Bunaden på morssiden er bare stygg (Hedmarksbunad). 

Skrevet

Ingen som vet. Faren min fra Sauherad vet/bryr seg ikke om bunad. Skal skaffe meg det, men vil helst ha en jeg synes er fin i tillegg til at jeg har tilknytning. Bunaden på morssiden er bare stygg (Hedmarksbunad). 

hedmarksbunaden er jo en av de fineste.. særlig den gamle modellen med brokadeliv

Anonymous poster hash: 1deb6...8b9

Skrevet

Beltestakken hører til Heddal, Bø og Sauherad. Så ja, den kan du bruke.

Skrevet

hedmarksbunaden er jo en av de fineste.. særlig den gamle modellen med brokadeliv

Anonymous poster hash: 1deb6...8b9

Uff, nei :P Liker ikke de med brokadeliv heller jeg. Men mest av alt liker jeg ikke vidden og lengden på skjørtet. Ser ikke bra ut... 

Skrevet

Beltestakken hører til Heddal, Bø og Sauherad. Så ja, den kan du bruke.

Så bra! Liker den så godt :)

Skrevet

Jeg har bodd i Bø en del år. Kan jeg ha beltestakk da? Vil ha svar for de som bryr seg om sånt. Hvor lenge må en evt ha bodd der for at det skal være "greit"?

Bor ikke der nå lenger....

Anonymous poster hash: a9171...4ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...