Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #1 Skrevet 8. april 2015 Jeg skulle så ønske at jeg kunne se meg selv for den jeg er! Etter en meget vond barndom med alkoholiserte foreldre, voldtekt og meglisjering og et ekteskap som gikk i noenlunde samme dur må jeg nok innrømme at mitt eget bilde av meg selv ikke er helt på topp. Jeg er veldig lykkelig i dag, altså, men jeg mangler selvtillit. Det gjelder både utseendet og mine prestasjoner. Jeg tar opp fag om dagen og får karakterer fra fem og opp, har fått en firer, likevel er jeg ikke fornøyd! Føler meg dum fordi jeg ikke klarer å få seksere i alt. Utseendet mitt er det i teorien ikke noe galt med, i rett lys, med sminke og ordnet hår kan jeg innbille meg at jeg ser bra ut i omtrent fire sekunder, så går det over. Jeg hører ofte av andre hvor flink jeg er, hvor pen jeg er osv, men jeg får nesten kalde grøss inni meg når jeg hører det for jeg tenker at de lyver. Hvordan kan jeg kvitte meg meg dette? Jeg vil så gjerne se meg i speilet og si til meg selv at jeg er bra nok, at jeg er fin nok og flink nok. Tungt å gå rundt og føle meg mindre verdt.. Og det er kun meg selv som tenker det Anonymous poster hash: 39b4f...241
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #2 Skrevet 8. april 2015 www.kognitiv.no Anonymous poster hash: 63da2...9d8
samlex Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 Kan jeg få anbefale deg å gå i terapi? Jeg har hatt det på samme måte, jeg fikk til "alt", jeg er en pen og oppgående dame, men jeg måtte gå 1 år til samtaler med en fantastisk psykiatrisk sykepleier, før jeg fikk det bra med meg selv. Jeg gikk til fastlegen min og gråt og fortalte om hvor pjusk og trist jeg var innvendig, hun tok meg på alvor og søkte meg inn på DPS poliklinikk. Jeg er evig takknemlig for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå