Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #1 Skrevet 8. april 2015 har vært et diskusjonstema her i hus Anonymous poster hash: 01f0c...9a2
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #2 Skrevet 8. april 2015 Det kommer jo an på person og interesser. Det som er det aller vanskeligste for meg, vil kanskje ikke være det for deg. Anonymous poster hash: a43a5...91d
sug lut Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 Det kommer jo i tillegg til det rent akademiske veldig an på evnene dine. Jeg kunne for eksempel ikke blitt prisvinnende musikkprodusent, siden jeg er døv, eller nyskapende vinbonde, siden jeg synes alt med farge og prosent er greit.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #4 Skrevet 8. april 2015 Leste nylig at ingeniørstudiet er at av de mest krevende grunnet matten. Selv har jeg studert medisin, og vil si at det også er et meget krevende og vanskelig studie å komme seg igjennom. Anonymous poster hash: 3f5b7...c42
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #5 Skrevet 8. april 2015 Sansynlig vis astronaututdanningen fulgt av jagerflypilotutdanningen. Der er det veldig få som kommer seg gjennom. Anonymous poster hash: 8715b...19d
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #6 Skrevet 8. april 2015 Prest. ... Anonymous poster hash: 07f7d...eb4
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #7 Skrevet 8. april 2015 Det må være sykepleier, siden ingen av dem klarer å gjøre jobven sin ordentlig... Anonymous poster hash: 7be12...254
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #8 Skrevet 8. april 2015 Idiotisk å drive med sammenligning som dette. Det kommer helt an på hvilken type intelligens man har. Dersom man har hode for tall er ikke nødvendigvis realfagene så vanskelige, og dersom man har visuell/romlig intelligens vil kunst/designfag være enklere. For de med evner for språk vil det jo være en fordel å velge dette. Osv osv Det man egentlig spør om er hvilken type intelligens er den i dag høyest ansette. Helt uvesentlig synes jeg. Vi trenger alle slags mennesker med ulike evner som utfyller de forskjellige rollene vi har bruk for i samfunnet. Anonymous poster hash: c1091...93b
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #9 Skrevet 8. april 2015 Det må være sykepleier, siden ingen av dem klarer å gjøre jobven sin ordentlig... Anonymous poster hash: 7be12...254 Og hva er bakgrunnen din for å si at ingen av oss gjør jobben skikkelig. Det blir jeg vanvittig grinete av fordi jeg har masse yrkesstolthet og vet jeg gjør en jævlig god jobb hver dag! Anonymous poster hash: 0c80b...378
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #10 Skrevet 8. april 2015 Barnevern må være fordømt vanskelig, så mange inkompetente idioter som jobber der. Anonymous poster hash: eb005...85a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #11 Skrevet 8. april 2015 Det må være sykepleier, siden ingen av dem klarer å gjøre jobven sin ordentlig...Anonymous poster hash: 7be12...254 Og hva er bakgrunnen din for å si at ingen av oss gjør jobben skikkelig. Det blir jeg vanvittig grinete av fordi jeg har masse yrkesstolthet og vet jeg gjør en jævlig god jobb hver dag! Anonymous poster hash: 0c80b...378 Hvorfor skal jeg fortelle deg det? Anonymous poster hash: 7be12...254
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #12 Skrevet 8. april 2015 Det må være sykepleier, siden ingen av dem klarer å gjøre jobven sin ordentlig...Anonymous poster hash: 7be12...254 Og hva er bakgrunnen din for å si at ingen av oss gjør jobben skikkelig. Det blir jeg vanvittig grinete av fordi jeg har masse yrkesstolthet og vet jeg gjør en jævlig god jobb hver dag! Anonymous poster hash: 0c80b...378 Hvorfor skal jeg fortelle deg det? Anonymous poster hash: 7be12...254 Les Aftenposten. Halvparten av sykepleiestudentene strøk på eksamen som inneholdt helt grunnleggende og enkel matematikk, og det selv med kalkulator. Anonymous poster hash: dad14...563
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #13 Skrevet 8. april 2015 Det må være sykepleier, siden ingen av dem klarer å gjøre jobven sin ordentlig...Anonymous poster hash: 7be12...254 Og hva er bakgrunnen din for å si at ingen av oss gjør jobben skikkelig. Det blir jeg vanvittig grinete av fordi jeg har masse yrkesstolthet og vet jeg gjør en jævlig god jobb hver dag! Anonymous poster hash: 0c80b...378 Hvorfor skal jeg fortelle deg det? Anonymous poster hash: 7be12...254 Les Aftenposten. Halvparten av sykepleiestudentene strøk på eksamen som inneholdt helt grunnleggende og enkel matematikk, og det selv med kalkulator.Anonymous poster hash: dad14...563 Og nettopp det er vel grunnen til at Sykepleierforbundet kjemper for at man skal ha et minimumskrav til mattekarakter før man får starte studiet...? Og du vet at det at mange stryker på eksamen som student, ikke trenger bety at alle som kom seg gjennom studiet uten å stryke er inkompetente? Anonymous poster hash: 408ed...84f
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #14 Skrevet 8. april 2015 Det må være sykepleier, siden ingen av dem klarer å gjøre jobven sin ordentlig...Anonymous poster hash: 7be12...254 Og hva er bakgrunnen din for å si at ingen av oss gjør jobben skikkelig. Det blir jeg vanvittig grinete av fordi jeg har masse yrkesstolthet og vet jeg gjør en jævlig god jobb hver dag! Anonymous poster hash: 0c80b...378 Hvorfor skal jeg fortelle deg det? Anonymous poster hash: 7be12...254 Les Aftenposten. Halvparten av sykepleiestudentene strøk på eksamen som inneholdt helt grunnleggende og enkel matematikk, og det selv med kalkulator.Anonymous poster hash: dad14...563 Og nettopp det er vel grunnen til at Sykepleierforbundet kjemper for at man skal ha et minimumskrav til mattekarakter før man får starte studiet...? Og du vet at det at mange stryker på eksamen som student, ikke trenger bety at alle som kom seg gjennom studiet uten å stryke er inkompetente? Anonymous poster hash: 408ed...84f Kan ikke dere opprette en egen tråd hvis dere skal fortsette diskusjonen personlig tror jeg ikke det er noe fasit på dette svaret, det er så individuelt hva man mestrer godt og ikke like godt. Anonymous poster hash: 37237...8f1
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #15 Skrevet 8. april 2015 Det må være sykepleier, siden ingen av dem klarer å gjøre jobven sin ordentlig...Anonymous poster hash: 7be12...254 Jaha? Og på hva baserer du den påstanden? Tror vi kan fastslå at i ditt tilfelle ville statistikk absolutt vært det tøffeste faget. Jeg har vært MYE på sykehus det siste året og med unntak av en dame, har jeg kun møtt utrolig hyggelige og professjonelle sykepleiere. Anonymous poster hash: d658c...3a9
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #16 Skrevet 8. april 2015 Kommer jo helt an på evner. Noen hadde nok syntes min utdannelse var vanskelig (master i fysikk), mens for meg er ballethøyskolen uendelig mye tøffere enn ethvert realfag. Anonymous poster hash: 1704e...c4d
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #17 Skrevet 8. april 2015 Jeg kjenner en som har doktorgrad innenfor et felt i matte. Doktorgradsavhandlingen hans måtte vurderes av andre med doktorgrad fra universitetet i Oxford og et annet som jeg ikke husker i farten. Fordi ingen her i Norge skjønner hva han har skrevet om. Men for han så var det ikke så veldig vanskelig da han elsker det feltet og skjønner det, noe de fleste av oss hater. Jeg ga opp å skjønne noe på side en i avhandlingen. Nå er ikke dette en vanlig utdannelse, men i teorien så kan alle prøve seg på den. Jeg skulle klart å blitt sykepleier men hadde neppe klart å bli vanlig lege. Har ikke den interessen heller. Anonymous poster hash: 74018...908
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #18 Skrevet 8. april 2015 Flyverutdanning er et trangt nåløye. Man må ha svært gode kunnskaper i matte, samt være rolig og avbalansert i enhver kaotiske situasjon. Mye personlighet her da... Anonymous poster hash: 2392d...515
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #19 Skrevet 8. april 2015 Det kommer jo i tillegg til det rent akademiske veldig an på evnene dine. Jeg kunne for eksempel ikke blitt prisvinnende musikkprodusent, siden jeg er døv, eller nyskapende vinbonde, siden jeg synes alt med farge og prosent er greit.Er du døv? Eller tonedøv? Anonymous poster hash: 6d26d...127
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #20 Skrevet 8. april 2015 Bioingeniør Anonymous poster hash: 68c87...b99
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #21 Skrevet 8. april 2015 Det må være sykepleier, siden ingen av dem klarer å gjøre jobven sin ordentlig... Anonymous poster hash: 7be12...254 Og hva er bakgrunnen din for å si at ingen av oss gjør jobben skikkelig. Det blir jeg vanvittig grinete av fordi jeg har masse yrkesstolthet og vet jeg gjør en jævlig god jobb hver dag! Anonymous poster hash: 0c80b...378 Pappan min lå på intensiv på Ullevål i fjor.....FANTASTISKE sykepleiere som passet på han, stellet han og ikke minst tok seg av oss de 4 dagene han lå der før han døde. Helt fantastisk omsorg og stell. Anonymous poster hash: 2f62d...87d
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #22 Skrevet 8. april 2015 Mye avhenger av interesser og talenter. Da jeg studerte på et universitet i usa ble det sagt at det var arkitekt- og utøvende musiker-utdanningen som var tøffest. Da regnet de antall timer de studerende brukte til forberedelser + antall oppmøtetimer pr uke. Den slags vil sikkert variere fra sted til sted. Yrker hvor feil kan bety tap av menneskeliv har gjerne tøffe utdannelser. Det samme gjelder yrker hvor konkurransenivået er høyt. Anonymous poster hash: 7706d...333
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #23 Skrevet 8. april 2015 Forskjell på vanskelig studie og vanskelig å komme inn, vel? Jeg tror jus er vanvittig vanskelig å fullføre. Enormt mye å lære, og mye vanskelig stoff. Fysikk er vel også ganske komplisert når man begynner å nærme seg master..? Og phD? Anonymous poster hash: 04b52...2f4
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #24 Skrevet 8. april 2015 Forskjell på vanskelig studie og vanskelig å komme inn, vel? Jeg tror jus er vanvittig vanskelig å fullføre. Enormt mye å lære, og mye vanskelig stoff. Fysikk er vel også ganske komplisert når man begynner å nærme seg master..? Og phD? Anonymous poster hash: 04b52...2f4 Dersom det er mengden lesing, så er vel nordisk og historie de verste fagene? Jeg har tatt både disse fagene og en del andre, og mengden med lesing er helt ekstrem. Derimot er det ikke så veldig vanskelig lesing da, men tidvis litt tørr og kjedelig Jeg ser for meg at medisin må være et av de vanskeligste. Anonymous poster hash: 553ad...ee1
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #25 Skrevet 8. april 2015 For meg? Noe innen idrett Anonymous poster hash: d4d21...553
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå