Gå til innhold

Ønskeliste til barnebursdagen...hot or not?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mottok ønskeliste på facebook(pm) av mammaen til ei jente i klassen til datteren. Hun er bedt i 9-årsdagen, og mesteparten av tingene var godt over den 100-lappen vi er enige om. Min første tanke var: så lurt!!

Men når det kommer en liten notis under hvor det står: ønsker seg IKKE:  da vet jeg ikke helt.

Hun ønsker seg også penger, så egentlig så er jo det greit, men... frekt eller ok?

Anonymous poster hash: b0566...b92
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal moren involvere seg her, lurer jeg på.

Anonymous poster hash: 5584f...556

Skrevet

Jeg har alltid syntes det er frekt å komme drassende med ønskeliste uten at man har blitt spurt. Jeg spør ofte/alltid hva folk ønsker seg, men blir flau på deres vegne hvis de kommer meg i forkjøpet.

Skrevet

Utrolig frekt!

En gave er nettopp det, en gave.

Ikke noe du skal forlange, kreve eller fortelle den andre part hva de skal kjøpe.

Hold kjeft, vær takknemlig, med mindre du blir spurt hva du ønsker deg.

Skrevet

Frekt! For voksne, som har det meste, kan det være ok hvis noen spør.

Skrevet

Ønskelister er greit - når noen spør. Ønsker seg-ikke er også innafor synes jeg - igjen; dersom man spør. F,eks kan poden her finne på å si at han i år IKKE ønsker seg lego fordi han nå har så mye.

At unger selv ønsker seg dyrere ting en 100-lappen må man nesten forvente. Ikke alle unger har helt begrep om hva ting koster.

Men jeg synes det er snodig å sende ut slike lister til klassebursdager.......

Anonymous poster hash: 7c972...eee

Skrevet

Ønskeliste er nok utradisjonelt, men jeg synes det er greit.

Å si hva man ikke ønsker seg derimot, er veldig frekt! Hva om et barn skulle være så uheldig å komme med en gave fra ikke-listen?

Anonymous poster hash: c85d5...6e0

Skrevet

Her har man bestemt en 50 kr i gave!

De fleste gir penger og bursdagsbarnet kan da kjøpe seg en større ting istedenfor alt mulig som flyter rundt etter selskapet.

Enkelt og greit, og man slipper å kjøpe så mye småting.

Anonymous poster hash: 992fe...53c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...