Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #1 Skrevet 7. april 2015 Vi har en 10mnd gammel gutt, han er ikke spesielt fremmedredd, men blir (naturlig nok) mer stille når det er frammede der. Samboer har pappaperm nå, men må visstnok delta på et slags kurs som varer en dag. Han mener da at han bare skal skaffe en tilfeldig barnevakt, og mener at det ikke gjør noe at noen gutten vår aldri har møtt skal passe han en hel dag. Jeg syns ikke det er greit i det heletatt! Jeg kunne til nød syns syns det hadde gått ann dersom personen som skal passe han hadde kommet hit en god del ganger i forveien og blitt kjent med han, men det mener samboeren at er bare tull og at jeg er overhysterisk.. Er jeg virkelig det? Han mener han skal spørre noen i slekta si, som han kjenner, men som hverken jeg eller gutten vår har møtt noen gang.. Anonymous poster hash: e7de5...985
3døtre1sønn Skrevet 7. april 2015 #3 Skrevet 7. april 2015 Mannen er, i beste fall, ekstremt korttenkt!!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #4 Skrevet 7. april 2015 Ville jeg aldri gått med på! Idiotforslag av mannen. Anonymous poster hash: 92042...616
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #5 Skrevet 7. april 2015 Jeg har ikke tenkt å gå med på forslaget, sa med en gang at det var helt uaktuelt! Men begynner å lure på om det virkelig går ann å være så korttenkt, eller om det faktisk var jeg som var hysterisk.. Men er jo helt umulig å få han til å skjønne hvor lite smart forslaget er! Han blir bare fly forbanna fordi jeg er så "hysterisk"..😛 Anonymous poster hash: e7de5...985
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #6 Skrevet 7. april 2015 Enig med alle over... Anonymous poster hash: 055d6...605
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #7 Skrevet 7. april 2015 Ånei! Du er ikke hysterisk!!! Mannen din har tydeligvis ikke peiling på barn i det hele tatt!! Anonymous poster hash: e63c7...e3e
the amazing spidermamma Skrevet 7. april 2015 #8 Skrevet 7. april 2015 Du er ikke hysterisk. Særlig i denne alderen, på rundt 10 mnd er det vanlig at de får separasjonsangst. Og så skal barnet bare overlates til vilt fremmede (for barnet) en hel dag? Vis denne tråden til mannen din. Han er virkelig på jordet.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #9 Skrevet 7. april 2015 Ta mannen med på helsestasjonen slik at dere (les han!) kan få litt veiledning. Han har ikke peiling på barn! Hvis han virkelig bryr seg om sønnen sin, da begynner han å lese seg litt opp på barns utvikling, for han trenger en eller annen oppvekker. Herlighet, de fleste ville ikke latt vilt fremmede passe hunden slik en gang... Anonymous poster hash: f4196...ffc
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #10 Skrevet 8. april 2015 Vi har en 10mnd gammel gutt, han er ikke spesielt fremmedredd, men blir (naturlig nok) mer stille når det er frammede der. Samboer har pappaperm nå, men må visstnok delta på et slags kurs som varer en dag. Han mener da at han bare skal skaffe en tilfeldig barnevakt, og mener at det ikke gjør noe at noen gutten vår aldri har møtt skal passe han en hel dag. Jeg syns ikke det er greit i det heletatt! Jeg kunne til nød syns syns det hadde gått ann dersom personen som skal passe han hadde kommet hit en god del ganger i forveien og blitt kjent med han, men det mener samboeren at er bare tull og at jeg er overhysterisk.. Er jeg virkelig det? Han mener han skal spørre noen i slekta si, som han kjenner, men som hverken jeg eller gutten vår har møtt noen gang.. Anonymous poster hash: e7de5...985 Mannen din er fullstendig på bærtur... Selvsagt kan ikke et 10 måneder gammelt barn passes av en vilt fremmed... I tillegg har ikke mannen din mulighet til å jobbe inni permisjonen sin uten å søke om utsettelse til nav... Anonymous poster hash: 70eaa...018
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #11 Skrevet 8. april 2015 Ville jeg aldri gjort! Anonymous poster hash: 43be9...08d
Chl85 Skrevet 8. april 2015 #12 Skrevet 8. april 2015 Nei du er ikke hysterisk og skjønner godt at du er ukomfortabel med en slik løsning.... Da får du ta grep Siden mannen din allikevel "blåser" i hvem som passer sønnen deres, så kan jo du skaffe barnevakten? Sørge for at den som skal passe har vært et par ganger på besøk før evt passedato? Aller helst 2-3 ganger før? Trenger jo ikke å ha vedkommende på besøk i flere timer, men litt her og der... Også kanskje en snarvisitt dagen før baby skal passes? Med min eldste så var vi på besøk hos dagmamman hun skulle være hos 2-3 ganger før, og det gikk da strålende å overlevere hun der. Da var hun også 10 md
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #13 Skrevet 8. april 2015 Kan ikke du ta en feriedag siden det er snakk om en dag? Anonymous poster hash: 01969...6f4
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #14 Skrevet 8. april 2015 Nei, det der kommer uansett ikke til å gå bra. Mest sannsynlig kommer barnet til å hyle fra det er levert til det blir hentet. I det minste bør den lille tilvennes denne slektningen i god tid i forkant, som du selv nevner, da kan det gå an. 10 mnd alderen er spesiell med tanke på separasjonsangst... Hadde fikset en annen løsning. Tatt ut ulønnet permisjon eller en feriedag eller fått noen kjentfolk til å passe. Anonymous poster hash: 2f665...3be
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #15 Skrevet 8. april 2015 Kan han ikke bare ta med baby på kurset? Anonymous poster hash: db850...f2e
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #16 Skrevet 8. april 2015 Da jenta vår var 8 mnd hadde vi barnevakt som hun bare hadde møtt 2 ganger tidligere (3 uker og 5 mnd). Hun kom 15 min før jeg skulle dra (og da var det 3 mnd siden de hadde sett hberandre sist, så tviler på at vesla husket noe)og det var absolutt ingen problemer. Skal sies at jenta vår ikke er skeptisk til noen, og slt hadde gått på skinner hjemme. Hun passet fra 07.00 til 16.30. Så det kommer vel an på barnet hva jeg ville gjort. Vår jente kan vi så og si sende til hvem som helst, mens eldste på 4 er fremdeles livredd tanten hun har møtt Jevnlig siden hun ble født! Anonymous poster hash: 72dd5...12d
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #17 Skrevet 8. april 2015 Aldri i livet at jeg hadde gjort det uansett hvordan babyen er. Det kan gå galt selv om babyen i utgangspunktet er trygg på alle. Jeg hadde ikke tatt sjansen. Anonymous poster hash: 33d0d...fda
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #18 Skrevet 8. april 2015 Kan han ikke bare ta med baby på kurset? Anonymous poster hash: db850...f2e Voksenkurs i jobbregi pleier jo å være tilrettelagt for å ha med et aktivt barn på 10 mnd. *ironi* Anonymous poster hash: 3f53d...9ad
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #19 Skrevet 8. april 2015 Herregud for et hysteri det er nå for tiden. Jeg tviler på at barn bli skadet for livet av å bli passet på av andre en dag. Pakk barna inn i bomull å gjør dem til uselvstendige voksne. Anonymous poster hash: 3f53d...9ad
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #20 Skrevet 8. april 2015 Kan han ikke bare ta med baby på kurset? Anonymous poster hash: db850...f2e Voksenkurs i jobbregi pleier jo å være tilrettelagt for å ha med et aktivt barn på 10 mnd. *ironi* Anonymous poster hash: 3f53d...9ad Jeg studerte to semester med baby med. Ikke noe problem Anonymous poster hash: db850...f2e
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #21 Skrevet 8. april 2015 Du er ikke engang litt hysterisk.Skepsis skal bli tatt på alvor, det har noe med tryggheten barnet føler. Utrygghet kan sitte lenge i, og faktisk gjøre permanent skade.Vi har en veldig skeptisk datter. Da hun var 10-11 måneder skulle min mor passe henne noen timer, første gang alene med henne. Dette var altså en bestemor hun var trygg på og kjente godt - tilsynelatende. Det tok flere dager før dattera mi roet seg ned, hun var helt hysterisk og livredd. Min mor, som har oppdratt fire barn og har flere barnebarn, er ikke på fremmed territoriet når det gjelder barn, men hun visste ikke sine arme råd. Hun er to år nå, og fremdeles skeptisk til andre mennesker, men hun er trygg nok til å ha barnevakt nå, så lenge hun kjenner barnevakten godt. Det er ikke snakk om å sy puter under armene på ungen, men å bygge en grunnleggende trygghet i barnet fra første dag. Anonymous poster hash: 872a4...eee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå