Gå til innhold

Dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter som er veldig sta og vanskelig å legge. Hun er 4 år.

I kveld brukte jeg lang tid på å legge henne, men hun stod opp hele tiden. Jeg mener hun er gammel nok til å sove alene nå. Til slutt kokte det over og jeg lukket døren og holdte den igjen så hun ikke kom seg ut. I ca 5 minutter, før jeg ba henne roe seg ned for hun ble helt gal.

Har så vondt i meg nå... Gjorde det et par ganger i desperasjon for to år siden også, og det husket hun! Hun sa: mamma, det er ikke lov å lukke døren. Det gjorde du før når jeg var mindre også.

Tror dere hun har tatt stor skade av dette? Jeg kommer selvfølgelig ikke til å gjøre det igjen😥

Anonymous poster hash: 7f687...1e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å dette må du ikke gjøre igjen ! Jeg gjorde samme feilen i desperasjon for mange år siden med mitt da 3 år gamle barn, det tok tre netter hvor vi satt på hver vår side av døren å gråt, så sov han alene... Men nåde den som lukker han inne noe sted nå, fullstendig hysteri og det er bare min skyld, herregud som jeg angrer :(

Anonymous poster hash: e6402...df2
Skrevet

Å dette må du ikke gjøre igjen ! Jeg gjorde samme feilen i desperasjon for mange år siden med mitt da 3 år gamle barn, det tok tre netter hvor vi satt på hver vår side av døren å gråt, så sov han alene... Men nåde den som lukker han inne noe sted nå, fullstendig hysteri og det er bare min skyld, herregud som jeg angrer :(

Anonymous poster hash: e6402...df2

Huff😭😭😭Vet ikke mine arme råd. Blir bare så oppgitt når jeg er alene med henne og hun er er lite troll når jeg er utslitt.

Bare at hun husket at jeg gjorde det for 2 år siden! Ble uvel jeg. Føler meg som en ubrukelig mamma😭

Hi

Skrevet

Hender jeg blir rasende på mine små også, men jeg har ALDRI holdt igjen døren for de. Tenker det er fryktelig å gjøre slikt. Tenk hvor redd og desperat et barn blir. Ikke gjør slikt igjen.

Anonymous poster hash: f71aa...48b
Skrevet

Hender jeg blir rasende på mine små også, men jeg har ALDRI holdt igjen døren for de. Tenker det er fryktelig å gjøre slikt. Tenk hvor redd og desperat et barn blir. Ikke gjør slikt igjen.

Anonymous poster hash: f71aa...48b

Jeg gjør det garantert ikke igjen altså😭

Hi

Skrevet

Legg deg ned med henne til hun sovner da. Kos, stryk, snakk og syng slik at leggesituasjonen blir god. Etterhvert vil hun nok trenge kortere og kortere tid for å sovne. 

Skrevet

Legg deg ned med henne til hun sovner da. Kos, stryk, snakk og syng slik at leggesituasjonen blir god. Etterhvert vil hun nok trenge kortere og kortere tid for å sovne.

Har gjort det i 4 år nå, derfor det renner over innimellom.

Hi

Skrevet

1 Alle gjør feil. Det går bra

2 Ikke gjør det igjen

3 Ikke gjør det værre enn det er. Si unnskyld, men ille lull henne inn i at du er "fæl" og det er synd på henne. Da blir hun bare mer usikker, tror jeg.

Jeg husker faktisk at dette ble gjort mot meg en gang da jeg var liten. Det var ikke noe gøy, men det gikk bra ;)

Anonymous poster hash: e0119...363
Skrevet

1 Alle gjør feil. Det går bra

2 Ikke gjør det igjen

3 Ikke gjør det værre enn det er. Si unnskyld, men ille lull henne inn i at du er "fæl" og det er synd på henne. Da blir hun bare mer usikker, tror jeg.

Jeg husker faktisk at dette ble gjort mot meg en gang da jeg var liten. Det var ikke noe gøy, men det gikk bra ;)

Anonymous poster hash: e0119...363

Tusen takk🙏Piner meg selv skikkelig nå, denne trengte jeg.

Hi

Skrevet

Kanskje hun er stor nok for et belønningssystem? Snakk med henne når hun er glad og uthvilt, be om unnskylding og forklar for henne med enkle ord hvorfor du gjorde det. Si at du gjorde feil og at du ikke vil gjøre det igjen. Fortell henne så at du ikke ønsker å ha det sånnmer og at det er begges ansvar å få det til. Si til henne at hun nå kan få klistremerker hver gang hun sovner uten å stå opp. Si at du skal sitte ved siden av senga, gjerne med ryggen til, hele tiden slik at hun ikke blir redd. Da hun har fått f.eks. 5 klistremerker skal dere gå på kino/ kjøpe en leke/ lage vafler e.l. Kanskje det kan hjelpe? Klem til deg.

Skrevet

Slapp av. Vi gjør alle noen feil. Hun likte det ikke, men hun får ingen varige "skader" av det. Vi lærer så lenge vi lever...

Anonymous poster hash: 57c7f...95a

Skrevet

Etter hvert beveger du deg utenfor soverommet... Men hun må få det til med deg i rommet først. Jeg satt sikkert en måned på gulvet utenfor rommet til sønnen min. Satt akkurat slik at han kunne se bittelitt av meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...