Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #1 Skrevet 7. april 2015 Datteren min har spilt et instrument i noen år. De siste to årene har hun hatt spilletimen sammen med en annen jente. De har hatt mye moro sammen men det siste halvåret eller nesten det siste året har den andre jenta nesten sluttet å øve. Hun er nok den mest musikalske av de to, men når hun ikke øver fungerer jo ikke samspillet så godt. Nå skal det snart være en musikkonkuranse (veldig uhøytidlige greie) og alle tar det som en selvfølge at disse to skal spille sammen, men det er ikke så gøy når venninnen stadig kommer ut av det. Datteren min har derfor lyst til å spille et stykke alene også. Vinner gjør hun ikke uansett, men da kan hun i hvertfall få vist hva hun har lært seg uten at venninnen ligger en halv takt bak, plutselig slutter å spille eller gjør andre store feil. Anonymous poster hash: 044a0...521
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #2 Skrevet 7. april 2015 Hvis de kan stille opp med flere stykker, så syns jeg hun skal stille opp med et stykke alene også Det kan jo også venninnen gjøre hvis hun ønsker det. Og hvis det fortsetter som nå, at bare datteren din øver, så ville jeg vurdert om de skulle ha timene hver for seg også. Det sosiale er viktig, men ikke hvis det gjør at din datter lærer mindre enn hun kan og ønsker å gjøre. Anonymous poster hash: 0fab8...f2a
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #3 Skrevet 7. april 2015 Det kommer ann på hva musikklæreren mener syns jeg. Er det lagt opp til at barna spiller sammen, så er det slik. Er det lagt opp til at de også kan spille alene blir det andeledes, da syns jeg hun bør kunne ta ett stykke alene også. Har ett barn på musikkskolen og der har ulike ting hver gang de har konkuranse. Noen ganger er det samspill det går på andre ganger solo. Da kan de ikke gjøre det andre selv om de mener det ikke fungerer. Det syns jeg er veldig bra, for en merker på noen av barna at de er litt "truende" om de ikke får gjøre det de vil. Anonymous poster hash: 3a8cc...79c
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #4 Skrevet 7. april 2015 Det kommer ann på hva musikklæreren mener syns jeg. Er det lagt opp til at barna spiller sammen, så er det slik. Er det lagt opp til at de også kan spille alene blir det andeledes, da syns jeg hun bør kunne ta ett stykke alene også. Har ett barn på musikkskolen og der har ulike ting hver gang de har konkuranse. Noen ganger er det samspill det går på andre ganger solo. Da kan de ikke gjøre det andre selv om de mener det ikke fungerer. Det syns jeg er veldig bra, for en merker på noen av barna at de er litt "truende" om de ikke får gjøre det de vil. Anonymous poster hash: 3a8cc...79c Det var flere som spilte både i gruppe og alene i fjor. Jeg har ikke hørt noe om at det er andre regler i år. Om det var meningen at det skulle være samspill ville det selvfølgelig vært uaktuelt å be om å få spille alene. Anonymous poster hash: 044a0...521
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå