Gå til innhold

Erfaring med baby i seteleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 36 uker nå og babyen er i seteleie. Skal ha ks, så dette har ikke noe med fødsel å gjøre.

Jeg holder faktisk på å bli helt gal av sparkingen nedover. Det kjennes ut som om den sparker seg ut! Det er grusomt smertefullt, og det hjelper jo ikke at babyen er ekstremt aktiv. Spesielt rett etter mat. Er nesten sånn at jeg kvier meg for å spise...

Er det vanlig at det kjennes slik? Dette er nr 4, og har aldri opplevd de andre på den måten.

Anonymous poster hash: 02b27...bdb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp.

Min sparket rett i blæra. Jeg har ikke tall på hvor ofte jeg tisset på meg på slutten pga målrettede spark. 😊

Kan også "trøste" med at magen ikke synker, slik den gjør ved vanlig leie, så det blir svært plagsomt med et hode i ribbeina på slutten. Tok store deler av lungekapasiteten min på slutten. (Men jeg er svært kort i ryggen, og fødte et barn på 4.1 i uke 41, så det var svære greier inni der).

Anonymous poster hash: e58f1...370

Skrevet

Jo takk.. litt lekkasje her også, for sparkene kommer så brått at jeg har ikke sjans å knipe...

Har gått til innkjøp av Tena...

HI

Skrevet

En helt annen ting, som jo er positivt, er at min baby ble svært tidlig flink til å rulle (noe også de andre seteleiebabyene jeg kjenner var). Babyen kommer jo ut i bretta utgave, og kan dermed løfte beina opp til hodet fra dag én (i motsetning til "vanlige" babyer som bruker måneder på å kunne løfte beina så høyt).

Men det er jo ikke dermed sagt at det er slik for alle, men alle av de fire seteleiebabyene jeg kjenner har vært svært tidlige med rulling.

Anonymous poster hash: e58f1...370

Skrevet

Jeg slapp unna spark nedover, hadde en veldig rolig baby som brukte mesteparten av tiden på å kile seg selv i panna med tærne og presse hode opp i ribbeina på meg. Han var faktisk skjev i hode på riktig side som han pressa mot ribbeina mine. Han ble født med blemmer på rompa pga belastningen av å sitte så og si hele svangerskapet. Liten gutt som kom i uke 37 

Anonymous poster hash: fe06d...f95
Skrevet

Tror ikke min ligger 'dobbelt ', for sparkene er veldig tydelig nedover.

Men det er vel større fare for hofteproblemer hos seteleiebarn?

HI

Skrevet

Ja det er det, men de trenger ikke få problemer. Min gutt hadde en underutviklet hofte, men slapp å bruke pute. Kunne ikke strekke ut beina rett etter fødsel så fikk først målt lengden hans da han var 8 dager gammel. Og ved bleieskift / stell fikk vi beskjed om å ikke løfte han i beina pga hofter, men holde rundt rompa for å løfte, dette var frem til han strekte ut beina selv. Første dagene lå han med beina i froskestilling. 

Anonymous poster hash: fe06d...f95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...