Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #1 Skrevet 7. april 2015 Trives godt på jobben min, men har noen middelaldrende damer som jeg synes er fordomsfulle ovenfor mørkhudede og asylsøkere. Kan godt lire av seg at de "negrene bare er her for å grafse til seg skattepengene mine!" eller "svartinger som stjeler jobber våre" og kaller alle med arabisk utseende terrorister. Vi har noen mørkhudede kollegaer, og de kan godt stå å si det høyt rett bak ryggen deres, fordi "de burde få høre sannheten, så kanskje de reiser hjem igjen". Men hvis de blir konfrontert med det av sjefen, så nekter de selvsagt for alt... Mitt problem er jo at jeg slett ikke er enige med dem og pleier å si det rett ut til de der og da, men det virker som om det ikke synker inn siden det stadig gjentar seg. Blir direkte flau av den oppførselen de har, men samtidig må jeg pga jobben samarbeide med de. Så hva gjør jeg, når det ikke hjelper å si fra? Bør jeg bare overse det? Anonymous poster hash: 44c75...1c1
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #2 Skrevet 7. april 2015 Hvis de sier slike ting bak ryggen på mørkhudete kolleger, så er det jo regelrett mobbing og en alvorlig arbeidsmiljøsak. Her har du absolutt et ansvar for å si fra. Anonymous poster hash: 3a010...13c
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #3 Skrevet 7. april 2015 Hvis de sier slike ting bak ryggen på mørkhudete kolleger, så er det jo regelrett mobbing og en alvorlig arbeidsmiljøsak. Her har du absolutt et ansvar for å si fra. Anonymous poster hash: 3a010...13c Nå pleier jeg å si fra direkte til de der og da. Er litt konfliktsky, men er klar på at jeg ikke er enige med de når de starter med snakket sitt. Vet at det er noen som har gått til sjefen med det, men da hadde de det gjaldt nektet for det. Og det ble selvsagt isfront mot den som hadde sagt i fra og baksnakking. Nå må jeg arbeide med de stort sett hver dag, men spørs om jeg må kvinne meg opp og si fra til sjefen sjøl. Kanskje det hjelper hvis vi er flere som går sammen, får snakke litt med noen av de andre på jobb som jeg vet er uenige med de og se om de vil stille opp. Anonymous poster hash: 44c75...1c1
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #4 Skrevet 7. april 2015 Herlighet, hvilket sted er det du jobber på?! Anonymous poster hash: cc984...35f
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #5 Skrevet 7. april 2015 Noter ned dato, klokkeslett og nøyaktig hva som blir sagt. På den måten har du dokumentert ovenfor deg selv, og det blir lettere for deg å huske samtalene da. Man har lett for å glemme eller bli i tvil, men skriver du det ned så et det vanskeligere for dem å benekte dette.. Anonymous poster hash: 4729b...f25
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #6 Skrevet 7. april 2015 Dette er en sak for tillitsvalgt Anonymous poster hash: e9179...70c
oslofrk Skrevet 7. april 2015 #7 Skrevet 7. april 2015 Dette er en sak for tillitsvalgt Anonymous poster hash: e9179...70c
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #8 Skrevet 7. april 2015 Trives godt på jobben min, men har noen middelaldrende damer som jeg synes er fordomsfulle ovenfor mørkhudede og asylsøkere. Kan godt lire av seg at de "negrene bare er her for å grafse til seg skattepengene mine!" eller "svartinger som stjeler jobber våre" og kaller alle med arabisk utseende terrorister. Vi har noen mørkhudede kollegaer, og de kan godt stå å si det høyt rett bak ryggen deres, fordi "de burde få høre sannheten, så kanskje de reiser hjem igjen". Men hvis de blir konfrontert med det av sjefen, så nekter de selvsagt for alt... Mitt problem er jo at jeg slett ikke er enige med dem og pleier å si det rett ut til de der og da, men det virker som om det ikke synker inn siden det stadig gjentar seg. Blir direkte flau av den oppførselen de har, men samtidig må jeg pga jobben samarbeide med de. Så hva gjør jeg, når det ikke hjelper å si fra? Bør jeg bare overse det? Anonymous poster hash: 44c75...1c1 Hadde ikke klart å oversett noe så idiotisk! Hadde sagt rett bak ryggen på de noen skikkelig stygt om de! De er jo tydeligvis ekstremt uintelligente, du kan jo si det?? Gjør noe iallfall, blir så provosert av sånne folk! Anonymous poster hash: e65e0...90f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå