Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #1 Skrevet 7. april 2015 Har fått 2. Gradsforbrenning og huden er borte. ( Har vært hos lege). Kom huden tilbake uten transplantsjon? Anonymous poster hash: c610d...f5d
soleia Skrevet 7. april 2015 #3 Skrevet 7. april 2015 (endret) Hudtransplantasjon vert vurdert ut frå kor stort område som er skada. Den nye huda veks innover frå sårkanten med ein viss fart, og dersom såret er stort vil det ta lang tid og kanskje vere vanskeleg å få dekka heile såret, så i slike tilfelle vel ein å dekke såret med hudtransplantat når det er reint. Går ut frå at legen du var hjå vurderte størrelsen på brannskaden til å vere liten nok til at det kunne tilhelast utan transplantasjon. Endret 7. april 2015 av soleia
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #4 Skrevet 7. april 2015 Flere? Anonymous poster hash: c610d...f5d
HvittHus Skrevet 7. april 2015 #5 Skrevet 7. april 2015 Hadde 2 og 3 grads forbrenning på armen. Huden kom tilbake, men det var jo arrvev, så vakkert var det ikke. Men ble bra med plastisk kirurgi.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #6 Skrevet 7. april 2015 Hadde 2 og tredjegrads forbrenning i håndflaten, ble sendt til brannskadeavdelingen på Haukeland. Det ble heldigvis ikke hudtransplantasjon for da får mann arr der de tar huden ifra og der man legger huden. Den passe på å skiftet bandasje tok på middel i to uker og jeg har ingen arr i dag, kanskje hvis man virkelig det og vet hvor. Det samme skjedde en venninne på overarmen og det ser helt fint ut nå, hun fik kokende vann over seg ved et uhell Anonymous poster hash: 1d314...4ad
FML Skrevet 7. april 2015 #7 Skrevet 7. april 2015 Pass på å smøre og skifte bandasje, unngå sol på området de neste 12-18 mnd
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #8 Skrevet 7. april 2015 Hvor har du brent deg og hvor mange % er det? Anonymous poster hash: 7d492...f38
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #9 Skrevet 7. april 2015 Jeg fikk varmt vann over foten. Har et åpent sår på ca 5x4 cm. Håper kroppen klarer å lage ny hud selv. Anonymous poster hash: c610d...f5d
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #10 Skrevet 7. april 2015 Jeg har hatt 3.gradsforbrenning to ganger. Begge gangene et sår på str, med en golfball. Begge gangene grodde det fint av seg selv men krevde mye sårstell. Det ble ikke arrete, men det var stor fargeforskjell på den nye og gamle huden i ihvertfall 10 år, men tilslutt forsvant det også. Anonymous poster hash: 8049e...de9
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #11 Skrevet 8. april 2015 Jeg fikk 2 til 3 grads forbrenning på store deler av kroppen da jeg var 7 år. Det grodde uten transplantasjon men ble litt klumpete arr i lysken og ved knærne. Pga at det sprakk opp. Legene så prikker av hårsekker derfor lot de være å flytte hud. Sårene helet ut fra disse hårsekkene. Anonymous poster hash: 60437...ef1
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #12 Skrevet 8. april 2015 Det har en del å si hvor dyp den 2. grads forbrenningen er... Legene bruker å vente å se an hvordan sårtilhelingen utvikler seg. Jeg har hatt en 2. grads forbrenning på størrelse med håndflaten min. Dette skjedde på hytta som ligger meget øde til. Følte meg kompetent til å behandle det selv, så var ikke hos lege med det samme (er spesialsykepleier). Da jeg kom hjem orkét jeg heller ikke å kontakte lege. Jeg fikk tak i bandasjer som brukes på sykehuset som jeg brukte. Utsatte ikke området for sol det første året. Det er ingen andre enn jeg selv som kan se noen forandring i huden nå. Anonymous poster hash: ac9c3...aa3
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #13 Skrevet 8. april 2015 Jeg fikk 2. grads forbrenning på fremsiden av ene låret ( fra kneet og helt opp til trusekanten ) når jeg var ca 8-9 år. kan fremdeles skimte fargeforskjell i huden enda og jeg er snart 40 år nå. Anonymous poster hash: 1cb58...dbf
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #14 Skrevet 8. april 2015 Jeg fikk 2 til 3 grads forbrenning på store deler av kroppen da jeg var 7 år. Det grodde uten transplantasjon men ble litt klumpete arr i lysken og ved knærne. Pga at det sprakk opp. Legene så prikker av hårsekker derfor lot de være å flytte hud. Sårene helet ut fra disse hårsekkene. Anonymous poster hash: 60437...ef1 Meg igjen Nå, 30 år senere ser jeg at huden som ble brent ikke får farge i solen. Huden er ganske glatt og bare synlige arr i lysken og på innsiden av knærne. Anonymous poster hash: 60437...ef1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå