Gå til innhold

Angående jobb/sykmld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Trenger noen råd/ tips..

Har 50 % jobb nå, som går greit.. Hadde planer om å øke stillingen til 100%, men i fjor så ble jeg kronisk syk så da lar ikke dette seg gjøre..

Som jeg da skjønner har jeg heller ikke mulighet til å bli " sykemeldt" fra 50% jeg ikke har..

Noen som vet om det finnes noen rettigheter?

Er en fortvilet situasjon og har ikke råd til å leve på 50% inntekt i mange år fremover..

Gla hvis noen har noen innspill..

Anonymous poster hash: 262be...8a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke er i stand til å jobbe fullt må du jo bli ufør i en viss prosent.

Anonymous poster hash: 00e86...7bf

Anonymous poster hash: 00e86...7bf
Skrevet

Har snakket med legen om å bli ufør de 50 resterende prosentene.. Men fikk da beskjed om at jeg må jobbe 100%, så bli sykemeldt 50%...

Problemet mitt er at jeg såvidt klarer å jobbe 50% som jeg gjør nå.. Kjemper med nebb og klør for å holde meg i arbeidslivet..

Arbeidsgiver vil ikke gi med 100% stilling når de vet hvor dårlig jeg er, og jeg har hverken helse eller samvittighet til å søke om full stilling ett annet sted.

Skal visst ikke være enkelt.. Skulle ønske jeg kunne blitt frisk igjen.

Anonymous poster hash: 262be...8a5

Skrevet

Du opparbeider deg jo rettigheter utfra hvor mye du har jobbet. Har du jobbet kun 50% , så får du sykepenger utfra det. Blir du sykemeldt ut over et år blir AAP regnet på 66% av din faktiske inntekt.

Du bør jo inngå et samarbeid med NAV hvor du tester ut kapasiteten din. Om den er kun 50%, bør det jo ha noe å si hva du kan få i uføretrygd...

Anonymous poster hash: 9e219...abe

Skrevet

Det er dessverre slik systemet er. Da du kun hadde en 50% stilling ved tidspunktet for sykdom og du nå fortsatt jobber 50% har du jo ikke tapt økonomisk. Dessverre så ses det ikke på fremtidige økonomiske tap.

Jeg jobbet selv i 100% stilling da jeg ble syk. Har nå kommet meg opp i en 80% stilling. I følge systemet er jeg for lite syk så jeg blir ikke kompensert for tapet av 20% lønn.

Slik er skjebnen noen ganger.

Mitt eneste råd er å jobb i 100% stilling og så sykemelde seg i 50%. På den måten kan det eventuelt søkes om uførepensjon i 50%.

Anonymous poster hash: 686d8...55c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...