Gå til innhold

Hva gjør jeg? Gave i tollen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise med en person jeg har med gave til(iPad) jeg kommer ikke til å putte den i kofferten, men er det kanskje dumt å pakke den inn før vi går gjennom tollen? Hvis de må åpne opp og alt..Eller ser de lett hva det er gjennom papiret?

Ønsker jo heller ikke å ha den oppe så reisefølget mitt ser den..hva gjør jeg? :)

Anonymous poster hash: 51030...2fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mente sikkerhetskontrollen :)

HI

Skrevet

Ingen grunn til at de skal sjekke en Ipad,  med mindre de ser på kablene i boksen og vil sjekke det ut. Helt normalt at folk har med Ipad o.l. på fly... 

Du kan godt pakke den inn :) 

Anonymous poster hash: d94b1...48f
Skrevet

Litt usikker angående ipad, men laptop må legges synlig. Vi pleier å legge laptop, tablet, mobil og kamera i en egen eske i sikkerhetskontrollen. Jeg ble stoppet en gang da jeg glemte en leketelefon i sekken. Men de ser jo gjennom papiret på skjermen sin.

Anonymous poster hash: 7a207...a72

Skrevet

Da satser jeg på det og håper det går greit!:)

HI

Skrevet

Ipad skal legges frem jo. Samme med kamera og laptop.

Alt elektronisk

Anonymous poster hash: aedcb...b55

Skrevet

Du kan jo bare legge den i den innskjekkede kofferten?

Anonymous poster hash: b7589...33b

Skrevet

Ser nå du ikke vil legge den i kofferten.. Hvorfor ikke egentlig? Veeeldig liten sjanse for at kofferten blir borte på veien..

Skrevet

Ser nå du ikke vil legge den i kofferten.. Hvorfor ikke egentlig? Veeeldig liten sjanse for at kofferten blir borte på veien..

Disse stuerne er vel ikke veldig kjent for å være så forsiktige med koffertene er de? :) men det går vel gjerne bra, har en hardcase fra Samsonite og de tåler en trøkk.lurer på om jeg blir nødt til å legge den der likevel 😒 blir utrolig surt hvis de må pakke opp og sjekke ut.

HI

Skrevet

Det er ikke lurt å legge slike gjenstander i innsjekket koffert, da det både er utsatt for tyveri og for røff behandling fra stuerne. Det skjer faktisk oftere enn man tror at hele kofferten blir borte underveis, og det forekommer også at enkeltgjenstander blir stjålet fra koffert underveis av flyplassansatte. Skadet eller tap av slikt utstyr (og generelt alt av verdisaker) fra innsjekket bagasje dekkes ikke av forsikringen. (jeg jobber med reiseforsikring).

Til HI: det beste er nok om du har med deg ipaden uinnpakket, men det er nok ikke så lett å unngå at de andre ser det. Slike gjenstander skal sendes for seg selv gjennom sikkerhetskontrollen, og du vil nok bli bedt om å pakke den opp om den ligger innpakket i sekken.

Anonymous poster hash: 85048...7ff

Skrevet

Du gjør det slik: Du pakker iPaden i håndbagasjen, stiller deg i sikkerhetskontrollen sammen med reisefølget ditt, venter til det er noen bak dere. Kommer på at du må løpe å tisse/ veksle/ si hei til en kusine du ser og forter deg tilbake til køen slik at du er noen plasser bak vennen din. Da kan du legge fram alt som trengs i kontrollen og forte deg å putte det oppi veska igjen. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...