Gå til innhold

si opp jobben når perm starter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg sier opp jobben når permisjonen starter, har jeg fortsatt krav på foreldrepenger? Eller bør jeg vente? Tenker nav har bedre tid å hjelpe meg ut i ny jobb om de vet om min arbeidsledighet fra starten. (Ja de finner jobb til meg om noen lurer).

Anonymous poster hash: 796f5...a38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldrepenger beregnes ut i fra inntekten din i tiden _før_ permisjon, ikke hvorvidt du har en jobb etter permisjonen, så det har du rett på. 

Anonymous poster hash: efe9c...4a8

Skrevet

Hvorfor skal NAV finne ny jobb til deg?

Kan du ikke søker jobber selv? Det er aldri lurt å si opp jobben før man har fått en ny.

Men jeg lurer på hvorfor NAV skal finne jobb til deg om du sier opp den gamle?

Anonymous poster hash: 6cba3...009

Skrevet

Jeg hadde ventet med å si opp. Hadde søkt jobber i permisjonen og heller sagt opp med 3mnd. oppsigelse når det er 3mnd. igjen av permisjonen dersom jeg fikk ny jobb.

Ville ikke sjangset på å bli arbeidsledig eller at NAV skal finne jobb til meg.

Anonymous poster hash: 5911b...c4b
Skrevet

Foreldrepenger beregnes ut i fra inntekten din i tiden _før_ permisjon, ikke hvorvidt du har en jobb etter permisjonen, så det har du rett på.

Takk :)

Anonymous poster hash: 796f5...a38

Skrevet

NAV kan ikke "finne en jobb til deg". De kan anbefale deg stillinger, men du må fortsatt søke på de, gå på intervju og være den arbeidsgiver velger. NAV har ikke styringsrett over de valgene arbeidsgivere tar. NAV kan også skaffe deg praksisplass, men det er ingen garanti for at det munner ut i en stilling. Jeg hadde aldri sagt opp en fast jobb før jeg hadde en ny.

Anonymous poster hash: c5678...53a
Skrevet

Jeg sa opp den ene jobben min før permisjonen startet, men det var fordi jeg skulle utvide den andre stillingen min etter permisjon. Men forstått det sånn at det ikke har noe å si for foreldrepengene.. Får håpe du får ny jobb i mellomtiden da, ikke noe særlig å stå arbeidsløs etter endt permisjon..

Anonymous poster hash: f4e7a...942

Skrevet

Tenker hvis NAV må finne jobb til en person burde vel ikke denne personen ha omsorg for er barn!

Anonymous poster hash: a968f...c48

Skrevet

Nå tenkte du vel ikke akkurat langt ?! Noen har en skade / sykdom som gjør at man jobber via NAV i form av tiltak og arbeidsavklaringspenger. Fullt mulig å ta vare på barn selvom man faller litt utenom arbeidsmarkedet. Og nei, jeg er ikke utenfor arbeidsmarkedet om du vil komme med at jeg sikkert går på tiltak . Jobber 100 prosent i helsevesenet , det lærte vi blant annet om empati ;)

Anonymous poster hash: e1933...734

Skrevet

Tenker hvis NAV må finne jobb til en person burde vel ikke denne personen ha omsorg for er barn!

Anonymous poster hash: a968f...c48

Ja, det er jo det som er kriteriet for om man burde få barn eller ikke....... Så lenge man er villig til å få en jobb, og ønsker det - samt å forsørge barna sine, er det vel det samme om man får jobb via NAV eller andre instanser? Det at "NAV må finne en jobb til meg" handler ikke om at NAV gjør jobben, for det vet alle som har vært arbeidsledig ikke stemmer. Vil man ha en jobb må man jobbe for det selv, de deler ikke jobber ut til folk... Hadde det bare vært så lett!

Skrevet

Kjenner ei som gjorde det.  Ho fekk permisjonspengane som ho skulle, sidan oppteninga skjer før permisjonen startar.  Det var litt verre å få ein ny jobb som stod klar når permisjonen var over, så det vart nokre mnd utan jobb.  Ikkje så veldig lurt akkurat det, men ho er ei god mor likevel ;)

Skrevet

Men om du sier opp jobben selv, vil du vel få karantene på 8 uker mtp dagpenger etter endt permisjon, om du ikkr har en jobb som venter i andre enden?

Anonymous poster hash: cd9f3...ac2
Skrevet

Jeg sa opp. Og ble alvorlig syk. For å si det sånn, det hadde vært mye bedre rent økonomisk for meg om jeg hadde vært sykemeldt istedet for uten inntekt. Jeg var ute avstand til jobb i to år etter permisjonstiden, og er må fem år senere i 40%stilling. Det hadde vært veldig annerledes her i huset om jeg ikke hadde sagt opp...

Anonymous poster hash: f75e1...f1e

Skrevet

Ikke si opp enda, som hun over her ble jeg også syk, var veldig bra at jeg var ansatt, hadde forsikring gjennom jobben og fikk et år sykemelding før jeg måtte ut i AAP. Du vet aldri hva som skjer og som gravid er du i en ekstra utsatt posisjon.

Anonymous poster hash: 191ca...8e7

Skrevet

Med tanke på pensjon, forsikringer etc bør man alltid være ansatt et sted. Ikke si opp før du må!

Anonymous poster hash: 0adbf...f74

Skrevet

Si aldri opp jobben før du vet hva neste jobb blir.

Anonymous poster hash: 16ffb...4da

Skrevet

Si aldri opp jobben! Som arbeidstaker har du utrolig mange flere rettigheter hvis det skulle skje deg noe! Hvis du f.eks. blir syk underveis i permisjon, hvis du får en livsvarig skade osv.

Det er ikke noe i veien for å søke nye jobber selv om du har jobb. Du har oppsigelsestid å forholde deg til.

NAV kan ikke gi deg en ny jobb. De kan hjelpe deg med å finne ny jobb.

Hilsen ei som har hatt "flaks i uflaksen" når det gjalt en ulykke ifht dette.

Anonymous poster hash: ece7d...ce7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...