Gå til innhold

Jeg som er "gammeldags"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som reagerer når naboen begynner å dele ved tidlig 1. påskedag? Ikke at jeg er kristen, men synes det er litt drøyt..

Da jeg var liten hugser jeg moren og bestemoren min aldri hengte ut klesvask eller feks. luftet sengeklær på søndager. Tidene har jo forandret seg litt, før var jo de fleste mødre hjemme. Nå må søndager brukes til å gjøre det man ikke rekker resten av uka. Likevel synes jeg noen dager er "hellige". Bare jeg?

Anonymous poster hash: cf39c...1f2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg. Man hugger ikke ved 1.påskedag, klipper ikke plenen 17.mai og graver ikke med gravemaskin på langfredag. Ser at naboene rundt her synes det samme. Litt småpusling i hagen, eller litt kosting på terrassen er det mest høylydte som foregår på slike helligdager. Vanlige søndager er det også litt stillere enn vanlig, men ingen som reagerer på gressklipping og høytrykksspylere. 

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg syns og man skal holde hviledagene hellig! Resulterte i at vi må vente enda lengre med å liste en vegg, men det får gå. Mannen får krampe av meg, men rødt er rødt!

Skrevet

Som ateist må jeg si at jeg ikke bryr meg om hva folk ønsker å gjøre på fridagene sine.

Anonymous poster hash: 93508...cf4

Skrevet

Man kan være ateist, men samtidig ha respekt for de som tenker annerledes..

Jeg er heller ikke kristen, men vet at flere av naboene er det, derfor klipper vi ikke plenen i kirketida, f.eks.

Anonymous poster hash: 45513...384

Skrevet

For min del så må folk bruke helligdagene til hva de selv ønsker.

Men hva mener dere om barn som har lek utendørs, som løper, roper, ler og spiller ball, er det greit eller skal de og være stille?

Skrevet

I fjor begynte naboene å sette på drithøy teknomusikk klokken 11:00 på morgenen for å trene i pinsen. Det ljoma mellom husene her.. Til slutt måtte bare gubben gå og si ifra. Nå viste det seg at den datoen ikke var hellig i polen men de skrudde nå av når vi ba pent om det :-) Søndagene er ikke spesielt brukt som hviledager lenger så syntes det er fint at noen røde dager er hviledager!

Skrevet

Barn må få leke synes jeg. Er uansett forskjell på barnelatter klokken 12.00 og ved deling klokken 09.00. HI

Anonymous poster hash: e3db9...f37
Skrevet

Man kan være ateist, men samtidig ha respekt for de som tenker annerledes..

Jeg er heller ikke kristen, men vet at flere av naboene er det, derfor klipper vi ikke plenen i kirketida, f.eks.

Anonymous poster hash: 45513...384

Jeg skrev ikke at jeg bråker på røddagene, jeg skrev at andre kan gjøre det uten at det irriterer meg.

Anonymous poster hash: 93508...cf4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...