Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #1 Skrevet 7. april 2015 Jeg har en sønn på snart 4 år som ikke vil til faren sin i det hele tatt. Hvor mye bør jeg presse og levere han dit? Faren ser han maks en gang i mnd av eget valg, men sønnen min blir så vanskelig og så lei seg før han skal til faren sin og minst en uke etter han kommer hjem. Prøver å oppmuntre at det bare er gøy osv, men det hjelper ikke. Please help Anonymous poster hash: bcd52...be9
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #2 Skrevet 7. april 2015 Hvorfor vil han ikke til far og har han det fra når han er hos far? Samvær maks en gang i måneden er lite samvær for å opprettholde kontakt som trygger barnet. Det kan rett og slett være at samværet er for ustabilt og sjelden til at gutten er trygg på far og på å være hos far. Anonymous poster hash: cd3ed...110
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #3 Skrevet 7. april 2015 Han sier ikke hvorfor han ikke vil til far, bare at han ikke vil det. Han gjør ikke slik når han skal til min søster eller foreldre. Syns det er veldig vanskelig. Far har valgt veldig rart men har oppmuntret til samvær for vet sønnen min vil ha godt av det, men virker ikke som han er trygg der nei. Virker ikke som han blir tatt hensyn til. Anonymous poster hash: bcd52...be9
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #4 Skrevet 7. april 2015 Når barnet ditt viser så tydelige tegn på å mistrives hos far, så må du finne ut hva som foregår. Ikke send ham avgårde når han prøver å fortelle deg at han ikke har det godt! Anonymous poster hash: b101a...ff6
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #5 Skrevet 7. april 2015 Vet du, når far viser så liten interesse i gutten sin, og gutten selv viser så tydlige tegn på at han ikke vil til faren sin- ja, så hadde jeg faktisk revurdert hele samværet i dette tilfellet. Anonymous poster hash: e0da4...11f
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #6 Skrevet 7. april 2015 Han sier ikke hvorfor han ikke vil til far, bare at han ikke vil det. Han gjør ikke slik når han skal til min søster eller foreldre. Syns det er veldig vanskelig. Far har valgt veldig rart men har oppmuntret til samvær for vet sønnen min vil ha godt av det, men virker ikke som han er trygg der nei. Virker ikke som han blir tatt hensyn til. Anonymous poster hash: bcd52...be9 Ting tyder på at barnet kanskje ikke har så godt av samværet eller samværsordningen. Far har rett på samvær, men barnet har rett til omsorg og trygghet når han er på samvær hos far (barneloven §42: "Barnet har krav på omsut og omtanke frå den som er saman med barnet" ) Anonymous poster hash: cd3ed...110
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #7 Skrevet 7. april 2015 Få time på familievernkontoret, barnet trenger å trygges. Kanskje er en overnatting annenhver helg bedre enn to overnattinger hver fjerde helg. Kanskje er det bedre med fire besøk uten overnatting spredd utover måneden en periode? Ville prøvd å få til kortere og hyppigere samvær en periode for å trygge barnet. Om en 3-4 åring ser pappa bare hver fjerde uke og da skal være en helg kan det fort føles utrygt. 4 uker er lenge for et barn, han bør se pappa oftere, kanskje bare et 2-timers besøk hver onsdag ettermiddag vil hjelpe. Anonymous poster hash: e4625...96d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå