Gå til innhold

avdrag og samboerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 2589e...293

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt kjapp der.

Vi betaler 50/50 og eier 50/50.

Samboer har betalt 200.000 på lånet fra egen sparekonto .vil dette fordeles 50/50 ved brudd siden vi ikke har kontrakt?. Eller holder det med å vise at pengene kommer fra hans private sparekonto?

Skrevet

Hvorfor tenker dere at hans penger skal fordeles 50/50? Uansett kontrakt eller ikke, det rette er at han får pengene sine tilbake og resten deler dere 50/50

Anonymous poster hash: cc55d...f58
Skrevet

Tror det skal holde med at han kan vise til utskrift fra bankkonto, det holdt i hverfall da min venninne gikk fra mannen sin. Hun gikk inn med 150 000 mer enn han og når de solgte boligen fikk hun 150 000 mer han han.

Men hvorfor lurer du? Tenkt å gå i fra mannen og lure til deg 100 000?

Anonymous poster hash: 9dc89...bbd

Skrevet

Hvorfor tenker dere at hans penger skal fordeles 50/50? Uansett kontrakt eller ikke, det rette er at han får pengene sine tilbake og resten deler dere 50/50

Spurte jeg hva som er riktig å gjøre? Du skjønner at økonomi er et problem ved brudd??

Skrevet

Skjønner ikke helt at akkurat det skal være et problem. Bare å legge frem kontoutsktift og saken er løst dersom en av partene oppfører seg umoralsk.

Skrevet

Nei. Men samboer er grisk og han ville gjort det. Jeg kommer til å arve betydelig mer enn 200.000, og vil være sikker før jeg betaler med på felles lån.

Skrevet

Ikke et problem? Hvorfor gnåler alle om kontrakter i huet og rævva da?

Skrevet

Arv er alltid særeie, så den skal du ha med deg ut av forholdet igjen også.

Anonymous poster hash: a84dd...966

Skrevet

Ikke et problem? Hvorfor gnåler alle om kontrakter i huet og rævva da?

Jammen så skriv en kontrakt da.

Er du alltid like sjarmerende?

Skrevet

Arv og deg man tar med inn skal tas med ut. Men han kan påstå at dere har en muntlig avtale om at dere skal dele 50/50 og ikke holde arv utenfor. Så for all del, DRA TIL ADVOKAT Å SKRIV SAMBOERKONTRAKT!!

Skrevet

Her betaler vi 50/50 og har gått inn med 500 000 ,- hver.

Anonymous poster hash: 34dc7...47c

Skrevet

Hvis du legger inn 200.000 kr i boligen så skal du også få veksten av disse pengene over tid hvis boligen øker i verdi.

Jeg gikk inn med 200.000 kr mer og vi endret skjøtet til at jeg da Eide 54% og han 46%. Vi betalte likt ned på det resterende lånet. Over 12 år med økt verdi og salg og kjøp av ny bolig så endret prosentsatsen seg etter hvor mye min prosentsats var verdt. Brudd 12 år etter og jeg hadde da en egenkapital på 1.4 mill mens samboeren hadde 500.000 kr.

Man skal selvfølgelig ha mer tilbake etter mage mange år enn de 200.000 kr man la inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...