Gå til innhold

Nytt simkort, beholde nr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min rota bort tlf sin. Kan han stikke innom en butikk som selger mobiltlf, peke ut en og si han vil kjøpe den, men beholde det gamle nr sitt? Er det noe man kan få ordnet på dagen? Det haster, nemlig, og det hadde vært kjempeupraktisk å måtte få nytt nummer...

Anonymous poster hash: 31cce...d35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint :)

Jeg har hatt samme nr siden 2001, og her byttet en haug med telefoner og simkort siden den gangen :)

Anonymous poster hash: d09b2...1dd

Skrevet

Sim-kort blir sendt fra teleoperatøren hans, ikke fra en butikk som selger mobiler. Det sendes i posten, og tar like lang tid som et vanlig brev ville tatt. Kan hende han må vente to brev, sånn var det i hvert fall før. Et brev til sim-kort, et med pin og puk-kodene, og de ble ikke sendt samtidig (fikk de i hvert fall noen dager etter hverandre). Jeg husker ikke hvordan det var sist jeg bestilte nytt, men kan ikke huske det tok lang tid.

Anonymous poster hash: 545d4...cff
Skrevet

Sim-kort blir sendt fra teleoperatøren hans, ikke fra en butikk som selger mobiler. Det sendes i posten, og tar like lang tid som et vanlig brev ville tatt. Kan hende han må vente to brev, sånn var det i hvert fall før. Et brev til sim-kort, et med pin og puk-kodene, og de ble ikke sendt samtidig (fikk de i hvert fall noen dager etter hverandre). Jeg husker ikke hvordan det var sist jeg bestilte nytt, men kan ikke huske det tok lang tid.

Man kan helt fint hente ut Sim kort i butikkene.

Om han har et abb uten binding, eller at bindingstiden har gått ut, så står han fritt til å kjøpe seg ny telefon med samme nummer.

Anonymous poster hash: 0989c...eda

Skrevet

Man kan helt fint hente ut Sim kort i butikkene.

Om han har et abb uten binding, eller at bindingstiden har gått ut, så står han fritt til å kjøpe seg ny telefon med samme nummer.

Anonymous poster hash: 0989c...eda

Har de sim-kort liggende i butikkene altså? Det hadde de ikke på Expert i høst, da jeg kjøpte ny tlf. Men så var ikke det type telenor-sjappe, jeg tenkte ikke på at det kanskje ville være annerledes...

Skrevet

Ja, de har simkort i butikken😊 Det er ikke noe problem å beholde nummeret, men om han har heftelser på det (binding), får han ikke kjøpt med heftelser en gang til uten å betale ferdig😊

Skrevet

Da forsøker vi det.. Men er bla.a netcombutikk, lefdal og spaceworld å velge mellom, selger alle disse simkort?

Skrevet

Jeg har nemlig kun erfaring med å kjøpe online :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...