Gå til innhold

Gutt på 6 år som tar lett til tårene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en flott og følsom gutt som tar veldig lett til tårene. Han begynner på skolen til høsten og jeg er redd han blir mobbet på grunn av det. Noen med erfaringer å dele? Takk

Anonymous poster hash: 18b67...26f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonymous poster hash: 18b67...26f

Skrevet

Om han blir oppfattet som sutrete så kan det bli et problem.

Anonymous poster hash: 562a0...213
Skrevet

Vår gutt går i 2.klasse nå. Han er også veldig følsom og kan lett gråte. Han er snill, omtenksom VELDIG empatisk, gir ros til alle rundt seg og er veldig flink til og hilse på folk, ønske de en god dag videre, en fin dag på jobb, ha en fin trening mm :)

Utrolig god og snill gutt, men altså, veldig lett for og bli lei seg. Han kan tenke tilbake til en trist hendelse, og begynne og gråte. Han er ikke det jeg vil kalle "sutrete", han blir rett og slett lei seg! Han går altså ikke og sladrer på andre, klager om han blir holdt utenfor eller sier fra med en gang noen kommer med ting han tolker negativt. Snarere tvert om, han holder det inni seg til han er alene. Han gjemmer seg rett og slett... Men drar ALLTID inn til klasserom når det ringer. På toppen av det hele er han pliktoppfyllende som få......

Han er ikke særlig god i noe idrett, og det er veldig dumt, rett og slett fordi gutter verdsetter hverandre etter disse evnene,- SÆRLIG fotball. Og han har siden han var 4 år vært VELDIG klar over at han ikke løper fort, ikke er god med ball osv.. Både vi og trenere skryter når han gjør ting bra, men han er så inderlig klar over alle som er bedre enn ham.... Og tar ikke til seg ros. Og score mål en gang er ikke nok, for det "er bare flaks"....

Men til tross for dette så går det ganske greit. Vi som foreldre må jobbe med og sende ham på besøk og ha besøk. Når an har besøk er det viktig at vi passer på at de er aktive og har det morsomt sammen, slik at kompisene assosierer både ham og oss som morsomme og et kult sted og være! han er fryktelig opptatt av spill, det er alle gutter, men viktig at dette ikke blir hovedgrunnen at de kommer og besøker sønnen vår. Altså, når vi besøker X,- får vi spille så mye TV-spill vi vil....

Om vi holder ut noen år til, tror jeg ting vil bedre seg. Han har egenskaper som vil gi ham gode kompiser og gode venninner fordi han er oppriktig, ærlig og til og stole på. Når barna blir eldre og begynner og sette pris på dette, tror jeg han står sterkt. Men før den tid, må vi jobbe med guttens "tøffhet" og med oss som foreldre og være veldig påpasselig med at han har et sosialt liv på skole og fritid....

Anonymous poster hash: 2a259...8f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...