Gå til innhold

Noen som har erfaring med heteslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på ferie i utlandet, og har rundt 27 grader. Har en sta 2 (snart 3)-åring som ikke er så glad i å ha på seg UV-klærne. Hun har gått mye uten solhatten idag, og har vært en del slapp og surken i ettermiddag/kveld. Da hun la seg var hun varm i ansiktet og tydelig sliten. Hun klaget litt på vondt i hodet, men jeg trodde hun var solbrent og at det svidde i hodebunnen. Etter hun var lagt lå hun å skalv i søvne, og nå våknet hun nylig med feber. Har gitt febernedsettende, men det gir ikke resultater.

Skal dra til legen i morgen tidlig hvis hun ikke blir bedre, men hva kan jeg gjøre frem til da? Hun nekter å drikke, har prøvd både vann, cola og smoothie uten hell :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor høy feber har hun?

Ikke sikkert dere bør vente til i morgen hvis feberen er høy...

Anonymous poster hash: c6d51...d10
Skrevet

Har du prøvd å gi saftis? Kanskje ikke tilgjengelig døgnet rundt, men om dere har.

Jeg har hatt heteslag og var helt slått ut. Vondt i hodet, svimmel, syk rett og slett. Men var voksen så kunne jo lettere forstå situasjonen.

Anonymous poster hash: d2d11...79e

Skrevet

Sørg for og få i henne saftis og vann/ saft juice, min jente ble overopphetet i fjor sommer og hun ble akkurat slik som du forteller, febernedsettende virker ikke da hun ikke har feber i ordets rette forstand men kroppen er varm og hodeverken kommer av at hun er dehydrert!

Skrevet

Hun ble innlagt på sykehus i natt, fikk feber på 40,2 grader senere på natten og besvimte. Nå har hun fått IV væsketilførsel og feberen har sunket.

Skrevet

Hun ble innlagt på sykehus i natt, fikk feber på 40,2 grader senere på natten og besvimte. Nå har hun fått IV væsketilførsel og feberen har sunket.

huff stakkar lita, håper hun kommer seg fort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...