Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #1 Skrevet 6. april 2015 Jeg har en venninne som er mye inn og ut av psykiatrien. Hun har lange perioder der hun sitter inne hele dagen og sover til 7-8 på kvelden for så å dra til butikken for å kjøpe cola og tobakk/snus. Hun er kun 20 år gammel, men regnes som ung ufør pga depresjon og andre ting. Denne jenta fant plutselig ut at hun ville ha barn. Selv om barnefar sa fra flere ganger om at han absolutt ikke var klar for barn og at han ville vente sitter venninna mi og skryter til folk om at hun har slutta på prevensjon for lenge siden fordi hun har så lyst på barn og at barnefar ikke vet om det. Nå er hun gravid og mener at hun helt fint kan klare seg fint alene med en unge, men at hun mener at barnefaren burde stille opp og være sammen med henne. I tillegg satt hun i går og skrøt av at hun aldri kom til å slutte å røyke bare fordi hun var gravid og at hun mente det bare var tull at det påvirket barnet.. Jeg merker jeg blir helt kvalm, men jeg er usikker på om jeg burde melde fra til evnt. barnevernet. Hva burde jeg gjøre? Anonymous poster hash: e2066...27d
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #3 Skrevet 6. april 2015 Jeg er ikke den som løper ned barnevernet akkurat, men her synes jeg du skulle melde fra. Denne dama trenger tydeligvis både hjelp og veiledning. Anonymous poster hash: 9262f...9df Anonymous poster hash: 9262f...9df
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #4 Skrevet 6. april 2015 Selvsagt melder du ifra, så har de det registrert! Det kan sikkert gå helt fint, men tenk om det går på ræva og du ikke har gjort noe... Send et anonymt brev med alle opplysninger du har, til både barnevern og helsesøster i kommunen hun bor. Anonymous poster hash: e078d...97a
HvittHus Skrevet 6. april 2015 #5 Skrevet 6. april 2015 Før barnet er født er det ikke hjemmel for Bv til å sette inn tiltak. Men ring sosialtjenesten/Bv-tjenesten og hør hvem du bør melde din bekymring til. Så vil du forhåpentligvis bli sendt til rette vedkommende for slike saker.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #6 Skrevet 6. april 2015 Vel, jeg synes ikke man kan se en persons omsorgsevner utfra hvordan de styrer dagene sine før de får barn. Og røyking i svangerskap er i seg selv ikke grunn til å melde til barnevernet. Om hun har psykiske problemer / depresjon, så har hun vel en form for oppfølging, eller vil få en viss oppfølging i og/eller etter graviditet fordi det øker faren for fødselsdepresjon - og en vil jo anta at dette systemet vil kunne fange henne og barnet opp tidlig om det er noe. Dukker hun ikke opp på kontroller blir hun meldt uansett. Så nei, jeg tror ikke du skal melde noe som helst på dette tidspunktet. Anonymous poster hash: 2da87...975
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #7 Skrevet 6. april 2015 Du burde sagt fra til kommende barnefar om at hun skrøt av å ikke gå på prevensjon FØR hun lurte han til å bli pappa.. Anonymous poster hash: fd67e...285
HvittHus Skrevet 6. april 2015 #8 Skrevet 6. april 2015 Vel, jeg synes ikke man kan se en persons omsorgsevner utfra hvordan de styrer dagene sine før de får barn. Og røyking i svangerskap er i seg selv ikke grunn til å melde til barnevernet. Om hun har psykiske problemer / depresjon, så har hun vel en form for oppfølging, eller vil få en viss oppfølging i og/eller etter graviditet fordi det øker faren for fødselsdepresjon - og en vil jo anta at dette systemet vil kunne fange henne og barnet opp tidlig om det er noe. Dukker hun ikke opp på kontroller blir hun meldt uansett. Så nei, jeg tror ikke du skal melde noe som helst på dette tidspunktet. Anonymous poster hash: 2da87...975 Her er jeg faktisk veldig uenig med deg. Skal man vente på at det øvrige helsevesenet oppfatter situasjonen og melder, kan det gå måneder av spedbarnets liv, og så kan man ha fått et barn som feks er tilknytningsforstyrret for livet. Hadde BV kunnet komme på banen både i svangerskapet og direkte etter fødsel, enten pga hjemmel i lov eller fordi det blir meldt bekymring tidlig, så hadde mange barn kunnet unngå alvorlige skader.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #9 Skrevet 6. april 2015 Du burde sagt fra til kommende barnefar om at hun skrøt av å ikke gå på prevensjon FØR hun lurte han til å bli pappa.. Anonymous poster hash: fd67e...285 Jeg fikk vite at hun hadde lurt han etter at hun var blitt gravid. Anonymous poster hash: e2066...27d
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #10 Skrevet 6. april 2015 Vel, jeg synes ikke man kan se en persons omsorgsevner utfra hvordan de styrer dagene sine før de får barn. Og røyking i svangerskap er i seg selv ikke grunn til å melde til barnevernet. Om hun har psykiske problemer / depresjon, så har hun vel en form for oppfølging, eller vil få en viss oppfølging i og/eller etter graviditet fordi det øker faren for fødselsdepresjon - og en vil jo anta at dette systemet vil kunne fange henne og barnet opp tidlig om det er noe. Dukker hun ikke opp på kontroller blir hun meldt uansett. Så nei, jeg tror ikke du skal melde noe som helst på dette tidspunktet. Anonymous poster hash: 2da87...975 Helt uenig med deg. Ingen "normale" mennesker lurer den andre til graviditet - det i seg selv skrur varsellampene kraftig på.. Og, sove hele dagen og deretter røyk og cola?! Og, til slutt - "skryte" av å røyke under graviditet?! Dama er opplagt ikke god, umoden, uopplyst og naiv.. Å bli mor er vel det siste som bør skje med henne akkurat nå.. Om x antall år er hun forhåpentligvis litt klokere.. Synes HI helt klart bør rådføre seg med bv i dette tilfellet. Anonymous poster hash: ff5a1...db2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå