Gå til innhold

Er så lei maset til barnets besteforeldre.. Droppe dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta har tre besteforeldre som elsker henne over alt i verden. Vi bor langt unna dem, men sees så ofte vi kan, og snakker på skype nesten hver dag. To bor i et annet land, men vi sees 4 ganger i året likevel. Føler vi gjør alt for å holde god kontakt. Likevel er begge bestemødrene masete, og lenger ikke fingrene mellom mht at de synes det er trist at vi bor så langt borte. De spiller skikkelig på samvittigheten vår, og får oss faktisk til å føle oss både triste og som en dårlig sønn/datter som har flyttet bort fra dem. Nå har jeg nesten mest lyst til å bare kutte dem ut fullstendig - de mister privilegiet det er å være besteforeldre når de oppfører seg slik. Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 1d4ab...181

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å heller si at dere blir lei dere når de maser og gir dere dårlig samvittighet.

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Eh, droppe de? Selvfølgelig er de lei seg for at de ikke bor nærmere. Be de flytte nærmere da. Men å droppe de fordi de gir uttrykk for at de savner barnebarnet er noget drøyt!

Skrevet

Det må jo være noe mer som ligger bak? Har dere et dårlig forhold fra før eller noe sånt?

Anonymous poster hash: 82e21...345

Skrevet

Da synes jeg at du tåler svært lite før du frarøver barnet ditt besteforeldrene sine. Tenk på hvordan din 14 år gamle datter vil reagere når svaret hun får på hvorfor hun aldri får treffe besteforeldrene er : "Mamma orket ikke at de maste om at vi bodde langt unna, og de savnet deg så, så da syntes jeg det var bedre at vi aldri så dem igjen. Jeg orket ikke å be dem om å slutte å mase om flytting, skjønner du, så da ble det som det ble". Tenker du at hun synes det var en god nok årsak til å gjøre det slik at det aldri mer ble noe farmorfang, mormorkos, julegaver, bursdagshilsner, samtaler om stort og smått, fortellinger fra da de var små, hyggelige besøk og kjærlighet?

Skrevet

Syns det er dårlig gjort å kutte dem ut pga det, da er det bedre å si ifra.. Slutter de ikke da, så kan dere kutte de ut..

det er jo ikke rart at de savner dere...

Anonymous poster hash: 1363e...011
Skrevet

Vi har jo sagt fra mange ganger! Hva skal vi gjøre da, skille oss og flytte til hver vår hjemby, og la barnet vårt bo 50/50 i hvert land?! Eller hadde vi plikt til å forelske oss i noen fra samme by? Jeg ble syk av maset og den dårlige samvittigheten når det ble blandet sammen med hormoner etter fødselen, og ble satt på antidepressiva. Er vel viktigere for barnet å ha fungerende foreldre enn besteforeldre.

Anonymous poster hash: 1d4ab...181

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...