Gå til innhold

Hva sier dere til barn dere hører mobber andre barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere kjenner ikke foreldrene deres og barnet som blir mobbet tør ikke annet enn å si at de ikke var slemme mot henne...

Var ute for dette akkurat og jeg spurte om jenta (vet hvem hun er) ville bli med meg men hun ville ikke det .. De andre ungene lata plutselig som de var engler. Jeg så dem i vinduet, tre gutter mot henne. De prøvde å ta ting fra veska hennes, sperret veien så hun ikke klarte gå forbi .. Sa hun hadde stygge leker og var snørrete og ekkel!!! Denne jenta er yngre enn dem og har det visst litt sånn på skolen og men hun "ler" det bare vekk :(

Skulle jeg "truet" barna på noen måte om at jeg kom til å følge med på dem? Huff blir så forbanna

Anonymous poster hash: 248a5...dc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar tak i sånne drittunger og gjerne presser de opp mot veggen mens jeg gir klar beskjed om hva som skje med de dersom jeg noengang hører eller ser at de mobber igjen.

Anonymous poster hash: 36fc3...492

Skrevet

Jeg bor like ved en barneskole og derfor er de aller fleste barna som går forbi her på den skolen. Er tidvis mye knuffing og mobbing av ungene her som jeg har sett (dytting, roping, kasting av eiendeler, sparking, unger er ikke snille med hverandre!). Jeg har pleid å hive opp kjøkkenvinduet (det vender mot veien) og rope høyt noe om at de får slutte med den mobbinga med en gang, ellers så kontakter jeg skolen. Og ja, jeg har faktisk vært i kontakt med skolen da det gjentok seg med de samme barna flere ganger på rad. Det ene barnet som mobbet så meg i skolegården og ble veldig stille der det stod. Ikke hatt noe problemer med "hevn" fra noen unger heller.

Synes det er viktig at vi som voksne tør å si fra at det ikke er greit med mobbing.

Anonymous poster hash: 0157c...6bb
Skrevet

Så bra, ja jeg skal sannelig ta de neste gang jeg ser den slags oppførsel igjen! Problemet er bare at jeg vet ikke hvordan jeg skal "ta de". Hva som svir og ikke bare er sånn, ha ha hu gærne dama der da..

Ville gjerne hengt noen opp på veggen jeg til de sa unnskyld -men ser for meg at jeg da kan bli beskyldt for både det ene og andre av foreldrene til disse bare :P

Anonymous poster hash: 248a5...dc4

Skrevet

Så bra, ja jeg skal sannelig ta de neste gang jeg ser den slags oppførsel igjen! Problemet er bare at jeg vet ikke hvordan jeg skal "ta de". Hva som svir og ikke bare er sånn, ha ha hu gærne dama der da..

Ville gjerne hengt noen opp på veggen jeg til de sa unnskyld -men ser for meg at jeg da kan bli beskyldt for både det ene og andre av foreldrene til disse bare :PAnonymous poster hash: 248a5...dc4

Ja det er en mulighet for at foreldrene til mobberne beskylder deg for ditt og datt. En far ringte meg etter at sønnen hans (12 åring), hadde fortalt hjemme at jeg var gal og hadde truet han.Jeg sa som sant var at jeg hadde tatt sønnen hans pga en stygg mobbeepisode,og at vi godt kunne ta saken videre via barnevernet hvis det var så at de ikke taklet barnet sitt,eller om det kunne være andre underliggende årsaker til at sønnen var en mobber.

Jeg hørte ikke noe mer.

Anonymous poster hash: 36fc3...492

Skrevet

Jeg sier ALLTID i fra om jeg ser noe slikt. Har til og med stoppet bilen og løst opp i en situasjon en gang.

Hva jeg sier spørs litt på situasjonen. Dersom jeg er sikker på at en blir plaget av flere, er jeg streng. Sier f.eks. at de er utrolig feige som er flere mot en og at "jøss å tøffe dere er som tør å plage en når dere er flere osv". Sørger for at det ene barnet har mulighet til å komme seg unna eller ev går i samme retning som barnet (på vei hjem fra skolen) og utsetter hentingen av mitt eget barn.

Er mer forsiktig med ungdommer som kan være større og sterkere enn meg, men de pleier jo å være smartere så ikke voksne ser det, så jeg har ikke sett mye til det.

"Det trengs en landsby for å oppdra et barn"

Anonymous poster hash: 4ec5e...d6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...