Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #1 Skrevet 6. april 2015 Guttungen har hatt tidvis vondt i magen og ofte etterfulgt av diare siden tirsdag. Allmenntilstanden er fin når han ikke har smerter. Han spiser normalt. Vi har vært på tur i 3 - 4 timer uten at han har klaget noen dager og noen dager har han hatt mer smerter når vi har vært på tur. Han holder vanlig aktivitetsnivå når han ikke har vondt og har ikke gått ned i vekt, vært slapp, kastet opp eller hatt feber. Smertene og diare kommer uavhengig av matinntak. Selvfølgelig ikke skole i morgen. Men lurer på om vi bør få time hos lege siden det har vart lenge? Tips til mat? Har kjøpt farris som blandes med eplejuice. Har også kjøpt ritz kjeks og digerstive kjeks. Anonymous poster hash: 74891...c8b
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #3 Skrevet 6. april 2015 Kan det være noe han reagerer på? Melk? Hvete? Reaksjonen trenger ikke komme umiddelbart etter matinntak.. Ellers ville jeg prøvd å få i han farris (jeg blander ikke med eplemost, syns det smaker høgg), da får han erstattet div salter og mineraler han har mistet og slipper dehydrering. Blåbær og salt potetgull er også greit å gi.. Ellers tenker jeg også at du bør ringe legen i morgen. God bedring til gutten din Anonymous poster hash: 3390a...80c
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #4 Skrevet 6. april 2015 Kan det være noe han reagerer på? Melk? Hvete? Reaksjonen trenger ikke komme umiddelbart etter matinntak.. Ellers ville jeg prøvd å få i han farris (jeg blander ikke med eplemost, syns det smaker høgg), da får han erstattet div salter og mineraler han har mistet og slipper dehydrering. Blåbær og salt potetgull er også greit å gi.. Ellers tenker jeg også at du bør ringe legen i morgen. God bedring til gutten din Anonymous poster hash: 3390a...80c Glemte å skrive at du må røre ut kullsyra, det kan fort gjøre vondt verre Og så lurte jeg på om han har drukket mye brus i påsken? Sønnen min på 8 år og jeg får luftsmerter om vi drikker masse brus, jeg kan også bli dårlig i magen Anonymous poster hash: 3390a...80c
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #5 Skrevet 6. april 2015 Takk for svar. Han har drukket brus i påsken, men har ikke reagert på det før. Drakk omtrent like mye brus i jula uten problem. Han har ikke hatt allergi tidligere, kan det komme fra en dag til neste? Tror det blir en telefon til lege i morgen. Anonymous poster hash: 74891...c8b
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #6 Skrevet 6. april 2015 Tror jeg ville ha sett det an en uke-to til. Det er ikke uvanlig med f.eks virus som varer 2-3 uker. Siden formen er så god er det ikke stort legen vil gjøre uansett. Anonymous poster hash: 35f1e...6be Anonymous poster hash: 35f1e...6be
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #7 Skrevet 6. april 2015 Det er forhåpentligvis bare et virus som herjer. Men jeg synes det høres litt ut som cøliaki. Det kan komme over natten (symptomene), og man trenger ikke bli dårlig rett etter måltid. Det kan bli livsfarlig, så jeg ville tatt kontakt med lege så fort de åpnet i morgen. Anonymous poster hash: a695c...231
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #8 Skrevet 6. april 2015 Herregud! Hvis du ikke vet hva du snakker om, så må du absolutt ikke skrive og skremme vannet av folk. Det er jo soleklart at dersom dette var noe alvorlig ville gutten vært i dårlig form. Og cølikai er verken livsfarlig, og i alle fall ikke på EN uke. Det blir ikke testet for cøliaki etter EN uke med diarè. Skjerp deg menneske. Anonymous poster hash: 35f1e...6be Anonymous poster hash: 35f1e...6be
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #9 Skrevet 6. april 2015 Herregud! Hvis du ikke vet hva du snakker om, så må du absolutt ikke skrive og skremme vannet av folk. Det er jo soleklart at dersom dette var noe alvorlig ville gutten vært i dårlig form. Og cølikai er verken livsfarlig, og i alle fall ikke på EN uke. Det blir ikke testet for cøliaki etter EN uke med diarè. Skjerp deg menneske. Anonymous poster hash: 35f1e...6be Anonymous poster hash: 35f1e...6be
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #10 Skrevet 6. april 2015 Vi kan vel ikke vente 2 - 3 uker? Da tror jeg arbeidsgiverene våre er passe fornøyd. Stakkars gutten vår da, han er bokstavlig talt dritt lei. Anonymous poster hash: 74891...c8b
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #11 Skrevet 6. april 2015 hvis ungen er i normal form og kan holde normal aktivitet og går i 3-4 timer uten å gå på do kan han også gå på skolen. Anonymous poster hash: 35f1e...6be Anonymous poster hash: 35f1e...6be Anonymous poster hash: 35f1e...6be
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #12 Skrevet 6. april 2015 Ta en tlf.i morgen Anonymous poster hash: 95b0f...a6a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #13 Skrevet 6. april 2015 Diareen har tatt seg opp nå i kveld, så det blir ikke skole i morgen. Vært på do 3 ganger på 2 timer. Vondt i magen, løper på do og får det ut og fin form etterpå. Anonymous poster hash: 74891...c8b
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #14 Skrevet 6. april 2015 Herregud! Hvis du ikke vet hva du snakker om, så må du absolutt ikke skrive og skremme vannet av folk. Det er jo soleklart at dersom dette var noe alvorlig ville gutten vært i dårlig form. Og cølikai er verken livsfarlig, og i alle fall ikke på EN uke. Det blir ikke testet for cøliaki etter EN uke med diarè. Skjerp deg menneske. Anonymous poster hash: 35f1e...6be Anonymous poster hash: 35f1e...6be Å, wow. Du bør lese deg litt opp, tror jeg. Det var sånn jeg fikk diagnosen. Jeg ble dårlig, av og på. Etter to uker dro vi til legen, og jeg fikk utredning med det samme. Det var cøliaki, og det kan faktisk være livsfarlig om man ikke gjør noe med det. Anonymous poster hash: a695c...231
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå